فرماندار رشت عنوان کرد؛

نصب هرگونه سرعتکاه باید با تصویب شورای ترافیک باشد | لزوم آشکارسازی جاده ها

فرماندار رشت با اشاره به اینکه تصادف موتورسیکلت رتبه دوم در تصادفات منجر به فوت را دارا است، از آموزش رعایت موارد ایمنی به موتورسواران از طرف بخشداری ها و پلیس راه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا امام پناهی در جلسه شورای ترافیک شهرستان با بیان این نکته که بخش عمده فوتی‌های ناشی از تصادفات در نتیجه برخورد وسایط نقلیه با عابر پیاده روی می‌دهد، اظهار داشت: تصمیمات کارشناسی شورای ترافیک نقش مهمی در ایمن‌سازی راه‌ها، کاهش تعداد نقاط حادثه‌خیز و همچنین جلوگیری از خسارات مادی و معنوی برای خانواده‌ها داشته و برای دستگاه‌های مرتبط لازم الاجرا است.

وی افزود: ضرورت دارد تا با بررسی علل وقوع حوادث، نسبت به رفع نواقص و ایمن‌سازی جاده‌ها اقدام شود.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به اینکه تصادف با موتورسیکلت رتبه دوم در بین تصادفات منجر به فوت را به خود اختصاص داده است، همچنین با توجه به آغاز فصل زراعی، در پیش بودن فصل گرما و مواردی مانند ارزانی و راحتی تردد با موتورسیکلت و نیز درصد بالای استفاده از موتورسیکلت در سطح بخش‌ها و روستاها، آموزش رعایت موارد ایمنی به موتورسواران توسط بخشداری‌ها و با همکاری پلیس راه و اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران اجرا خواهد شد.

امام پناهی با اشاره به تعداد بالای سرعت کاه در سطح راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان، اظهار داشت: نصب هرگونه سرعت کاه باید با تصویب شورای ترافیک استان و شهرستان و بر اساس استانداردهای مدنظر پلیس و راهداری صورت پذیرد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش ترافیک جاده‌ای شهرستان در تابستان، باید آشکارسازی جاده‌ها نظیر علف‌زدایی حاشیه جاده، تامین نور مناسب و نصب چشم گربه‌ای در دستور کار راهداری با استفاده از ظرفیت بخشداری‌ها و دهیاران قرار گیرد.

فرماندار رشت با بیان این مطلب که بخشی از مشکلات ترافیکی موجود، در سطح بخشداری‌ها قابل حل است، گفت: برخی از مشکلات ترافیکی در شورای ترافیک بخش مطرح و با کمک دستگاه‌های متولی نظیر راهور، پلیس راه، راهداری، شهرداری‌ها و با استفاده از ظرفیت دهیاران مرتفع شوند.

امام پناهی با اشاره به نقش جاده کانال در کاستن از بار ترافیکی و میزان استفاده بالای مردم از این جاده، اظهار داشت: ضروری است تا دستگاه‌های مربوطه مانند آب منطقه‌ای، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه، بخشداری و شهرک صنعتی با تفاهم نسبت به رفع مشکلاتی مانند نصب تابلوهای راهنمایی و علائم هشدار دهنده، خط کشی و نصب گاردریل با استفاده از اعتبارات شهرستانی، استانی و ملی و امکانات شهرک صنعتی اقدام کنند.

Share