فرماندار رشت خبر داد؛

آبرسانی به ۱۲۷ روستای مواجه با تنش آبی یا فاقد آب آشامیدنی در شهرستان رشت

فرماندار رشت با اشاره به مشارکت شرکت آب و فاضلاب و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای آبرسانی به روستاهای درگیر با تنش آبی، اظهار داشت: ۱۲۷ روستای شهرستان رشت با لوله گذاری به طول ۵۷۹ کیلومتر، از مشکلات تامین آب شرب عبور خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا امام پناهی در جلسه قرارگاه شهرستانی محرومیت زدایی از حوزه آب شرب روستایی که با حضور مهندس کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای و نماینده مجری طرح محرومیت‌زدایی از حوزه آب شرب روستایی برگزار شد با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم نسبت به ارتقاء کیفی و ضریب برخورداری روستائیان از آب شرب مناسب، اظهار داشت: با پای کار آمدن قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات رسان، گام بزرگی در زنجیره تامین، انتقال و توزیع آب شرب روستاها برداشته خواهد شد.

امام پناهی با بیان این مطلب که شاخص‌های برخورداری از آب آشامیدنی شهرستان، مناسب مرکز استان با تراکم بالای جمعیتی و انبوه گردشگران نیست، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های آبرسانی، افزایش قابل قبولی در ضریب برخورداری از آب آشامیدنی سالم در سطح روستاهای رشت را شاهد خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تأکید بر لزوم تعامل، همکاری و هم افزایی دستگاه های مرتبط برای تسریع در به ثمر نشستن طرح محرومیت زدایی از روستاها در حوزه آب شرب، عنوان کرد: با احداث چندین حلقه چاه، ایستگاه های پمپاژ، مخازن و ۵۷۹ کیلومتر لوله گذاری توسط قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) به عنوان مجری طرح، ۱۲۷ روستای مواجه با تنش آبی یا فاقد آب آشامیدنی مناسب شهرستان رشت، از نعمت آب سالم و با کیفیت برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه لازمه موفقیت و پیشرفت سریع در اصطلاح شبکه و اجرای طرح‌های توسعه و آبرسانی روستایی، تهیه زمین مورد نیاز برای اجرای پروژه ها می باشد، گفت: بخشداران در هماهنگی با دستگاه هایی نظیر آبفا، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی نسبت به شناسایی اراضی مازاد، بلا استفاده و رها شده دستگاه ها اقدام نمایند.

فرماندار رشت تکمیل خطوط انتقال بخصوص خطوط رینگ اصلی آبرسانی شهرستان مانند خط جانبازان به کوچصفهان و سنگر به کوچصفهان، لشت نشاء و خشکبیجار را در تامین پایدار و دائمی آب مورد نیاز مهم دانسته و خواستار تسریع در اجرا و اتمام آنها گردید.

کوچکی نژاد نماینده شهرستان‌های رشت و خمام نیز با بیان این مطلب که بسیاری از روستاهای رشت با مشکل کیفیت پایین و افت فشار آب، خرابی چاه ها و تجهیزات و فرسودگی و رسوب گذاری در خطوط مواجه اند، خواستار تسریع در اجرای پروژه‌ها و حل اساسی مشکل شد.

وی با اشاره به مالکیت آبفا بر زمین های قابل استفاده در اجرای طرح آبرسانی به روستاها در سطح تمامی بخش های تابعه شهرستان، مانند برخی از ایستگاه هایی که دیگر قابلیت استفاده ندارند و همچنین هزینه بالای تهیه زمین مورد نیاز، خواستار استفاده بهینه از زمین های تحت مالکیت و تبدیل به احسن آنها برای رفع موانع تهیه زمین مورد نیاز شد.

Share