مدیرکل آموزش و پرورش گیلان مطرح کرد؛

کمبود ۲ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش گیلان و بازنشستگی بیش از ۲۲۰۰ فرهنگی

محمد فائزی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به بازنشستگی ۲ هزار و ۲۰۰ فرهنگی در استان گفت: گیلان با کمبود ۲۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش مواجه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد فائزی ظهر شنبه در مراسم تجلیل از پذیرفته شدگان کنکور در بخش رحیم آباد رودسر، معلمی را شغل انبیا و سرشار از برکات معنوی دانست و اظهار کرد: زمانی که معلم دانش آموز خود را در مراتب علمی برتر و جایگاه اجتماعی برتر می بیند افتخار می‌کند.

وی از بازنشسته شدن بیش از ۲۲۰۰ فرهنگی در گیلان خبر داد و افزود: گیلان با ۲ هزار کمبود نیروی انسانی مواجه است که ۶۰۰ نفر در قالب گزینش پیش رو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه ناترازی نیروی انسانی در این نهاد آموزشی چالش برانگیز است، گفت: باید بسترهای هم ترازی و جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش فراهم شود.

فائزی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان، بیان گرد: طرح رتبه بندی فرهنگیان از برنامه‌های خوب دولت برای ساماندهی این جامعه آموزشی است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای رتبه بندی فرهنگیان حدود ۱۰۰۰ نفر در گیلان ساماندهی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه فرهنگیان در طرح رتبه بندی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، گفت: هیچ ممیزی در شهرستان و استان دخالت و تأثیری در روند اجرای رتبه بندی ندارد.

Share