مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان؛

نمازخانه بدون نمازخوان فایده‌ای ندارد | از وضعیت تبلیغ نماز در مدارس راضی نیستم

فائزی با تاکید بر این مطلب که باید بپذیریم تفاوت در دیدگاه با فرزندان ما وجود دارد گفت: اما نباید دانش آموزان که فرزندان ما هستند به چشم دشمن نگاه کنیم بلکه تلاش کنیم تا آن‌ها را با فرهنگ و اصالت خودشان آشنا نماییم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در نشست خبری که به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی برگزار شده بود، گفت: هشتم اسفند ماه روز امور تربیتی و تربیت اسلامی است که این روز را به همه همکاران در عرصه تعلیم و تربیت تبریک می‌گویم.

محمد فائزی با اشاره به اینکه نهاد امور تربیتی و تربیت اسلامی بعد از انقلاب تشکیل شده است، گفت: هدف از تشکیل این نهاد، انتقال ارزشهای دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی به مدارس، تربیت و بازسازی دانش آموزان در فضایی انقلابی و اسلامی، زمینه‌سازی برای ورود نگرش‌های دینی و ارزشهای انقلاب اسلامی به نظام آموزش و پرورش و حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی و نیز شناخت و پرورش استعدادهای دانش آموزان در رشد دینی، عقلی، اجتماعی، عاطفی آنان و حفظ ارزش‌ها است.

به گزارش دیارمیرزا، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه امر تربیتی انحصاری نیست و همه کسانی که به عنوان کارمند آموزش و پرورش هستند باید در این زمینه رشد و بالندگی داشته باشند، یادآور شد: بنده معتقد هستم همه مدیران آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان تدریس داشته باشند زیرا به روز بودن و مطالعه در عرصه آموزش و پرورش بسیار ضروری است.

وی در مورد مربیان پرورشی در مدارس نیز گفت: ارتباط با دانش آموزان از سوی مربیان پرورشی نباید به زمان کلاسی ختم شود و باید مربیان ارتباط فرد به فرد و چهره به چهره با دانش آموزان داشته باشند.

فائزی با بیان این مطلب که شخصیت یک معلم برای دانش آموزان الگو است، یادآور شد: نماز از مهمترین ابزار‌های تربیتی شناخته شده است و در مدارس باید اولویت برای دانش آموزان را ایجاد رابطه شناخت بیشتر بچه‌ها با خدا قرار دهند زیرا معنویت می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات در کودکان و نوجوانان گردد.

وی به اتفاقات اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: دشمن می‌دانست که از چه ناحیه به ما ضربه بزند و بحث عفاف و حجاب را مورد هجمه قرار داد.

فائزی با تاکید بر این مطلب که باید بپذیریم که تفاوت در دیدگاه با فرزندانمان وجود دارد گفت: اما نباید دانش آموزان که فرزندان ما هستند به چشم دشمن نگاه کنیم بلکه تلاش کنیم تا آن‌ها را با فرهنگ و اصالت خودشان آشنا نماییم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با گله مندی به وضعیت تبلیغ نماز در مدارس گفت: از وضعیت موجود اصلا راضی نیستم متاسفانه این فریضه الهی در بین دانش آموزان کمرنگ شده است. ما بیشتر از آنکه به فکر ساخت نمازخانه باشیم باید نماز خوان تربیت کنیم نمازخانه بدون نمازخوان فایده‌ای ندارد. مدیران و معلمین سعی کنند نماز خود را در مدارس بخوانند تا الگویی برای دانش آموزان باشند.

وی ادامه داد: در بحث حجاب و عفاف نیز آسیب‌های جدی داریم. این امر به زور اجبار نمی‌شود مربیان و معلمان رسالتشان این است که دانش آموزان را متوجه سازند حجاب برای من است نه بر من و علیه من نیست. همکاری و هماهنگی با اولیا نیز بسیار لازم و ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: برای معلم شدن دو چیز یعنی داشتن دانش و روش آموزش لازم است.

مولدسازی چوب حراج زدن به اموال بیت المال نیست

وی در مورد مولدسازی اموال آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: مولدسازی چوب حراج زدن به اموال بیت المال نیست. در این اقدام فروش اخرین مرحله قرار دارد و دارایی‌هایی که این اداره دارد با مشارکت و تهاتر انجام خواهد گرفت. یعنی ملکی را استفاده نمی‌شد و برای استفاده بهتر در راستای آموزش و پرورشبا ملکی دیگر تهاتر می‌شود و یا به صورت مشارکتی ساخته و دوباره به آموزش و پرورش برمی گردد.

وی با تاکید بر این مطلب که هیچ مدرسه‌ای حذف نمی‌شود بلکه جایگزین و تبدیل به احسنت خواهد شد، گفت: در استان گیلان ۳۸۰۰ مدرسه داریم و در حال حاضر املاکی که در طرح مولدسازی در استان از سوی آموزش و پرورش قرار گرفت ۱۶ ملک است که بیشترین ملک نیز در کلاچای قرار دارد.

Share