آیت الله رمضانی در مراسم جشن نیمه شعبان؛

مستضعفان جهان به شب نیمه شعبان دل بسته‌اند | قرآن را فقط نباید کتاب موعظه ببینیم

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه کتاب قرآن را فقط نباید کتاب موعظه ببینیم، خاطرنشان کرد: در غرب می‌خواستند در قرآن تصرف کنند و بگویند این کتاب امروز جامعه بشری نیست ولی به لطف خدا، توطئه‌شان از بین رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله «رضا رمضانی» شامگاه سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ در مراسم جشن نیمه شعبان که در مسجد سیدالشهدا (ع) صیقلان رشت برگزار شد، اظهار کرد: همه مستضعفان جهان به شب نیمه شعبان دل بسته‌اند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه قرآن کتاب زندگی است و راه را به آدمیان می‌شناساند، تصریح کرد: انسان اخلاقی کسی است که حکیم، عفیف، شجاع و عادل باشد.
وی با بیان اینکه انبیای الهی بشر را به اخلاق دعوت کردند تا به سوی ابدیت حرکت کند، افزود: اگر انسان با قرآن انس بگیرد فقر آن تبدیل به توانگری می‌شود.
آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه کتاب قرآن را فقط نباید کتاب موعظه ببینیم، خاطرنشان کرد: در غرب می‌خواستند در قرآن تصرف کنند و بگویند این کتاب امروز جامعه بشری نیست ولی به لطف خدا، توطئه‌شان از بین رفت.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر می‌خواهیم قرآن را بفهمیم باید با فهم و عقل خود آن را درک کنیم و به هر اندازه‌ای که غبار روی فطرت انسان قرار بگیرد از فهم آن کاسته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه انسان به صورت فطری، توحیدی خلق شده است و اگر با قرآن انس بگیر به نظام توحیدی می‌رسد، ابراز کرد: قرآن دارای دو بُعد جلال و جمال است.
آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه اهل بیت (ع)، ما را دعوت به جلال و جمال قرآن کرده‌اند، افزود: پیامبر اکرم (ص) وقتی با خودکامگان مواجه می‌شود آن وقت جلال دین خود را نشان می‌دهد.
وی تاکید کرد: باید با آیات جلال و جمال قرآن آشنا شویم و امام زمان (عج) می‌خواهد ما را با آیات جلال و جمال قرآن آشنا کند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) ادامه داد: اگر با این آیات الهی آشنا شویم به حیات فکری و اخلاقی می‌رسیم و می‌توانیم جامعه را نیز به حیات فکری و اخلاقی برسانیم.
وی با اشاره به اینکه زمانی که قرآن تلاوت می‌شود باید با نرمی، ترتیل و حزن همراه باشد، اظهار کرد: کسی که به صفات قرآنی آراسته شود، قدرت شفاعت دارد.
آیت‌الله رمضانی در پایان اذعان کرد: هر کسی قدمی برای نظام جمهوری اسلامی در ظل مقام معظم رهبری بردارد، در راستای تعجیل در امر فرج قدم برداشته است.

Share