دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع):

قرآن در قیامت انسان را شفاعت می‌کند | قرآن کریم، شخصیت واقعی خودمان را به ما می‌شناساند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه ارتباط با قرآن باید در طول سال استمرار داشته باشد، گفت: کلام خدا چون منطبق با فطرت آدمی است، در جان انسان تاثیر می‌گذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله «رضا رمضانی گیلانی» به مناسبت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: انس و ارتباط با قرآن یکی از نکات مهمی است که در ماه مبارک رمضان باید به آن توجه شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه ارتباط با قرآن باید در طول سال استمرار داشته باشد، افزود: بر اساس فرمایش امام صادق (ع)، «سزاوار نیست کسی خود را مسلمان بداند و روزانه ۵۰ آیه قرآن نخواند».

وی با بیان اینکه در مواجهه با قرآن باید استماع دقیق، تلاوت زیبا و تفکر و تدبر داشته باشیم، تصریح کرد: باید تلاش کنیم قرآن در وجود ما محقق شود؛ حقایق و معارف کتاب الهی را ببینیم و خود را به قرآن عرضه کنیم.

آیت‌الله رمضانی تاکید کرد: کسانی که خود را به قرآن عرضه می‌کنند، تلاش می‌کنند تا با آیات و خواسته‌های قرآنی منطبق شوند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه آیات قرآن باید با درک، فهم و توجه خوانده شود، تصریح کرد: کلام خدا چون منطبق با فطرت آدمی است، در جان انسان تاثیر می‌گذارد.

وی اظهار کرد: کسانی که با قرآن انس و الفت دارند، در دنیا مورد هدایت و در آخرت نیز مورد حمایت این کتاب آسمانی قرار می‌گیرند.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه بر اساس روایات، قرآن در قیامت انسان را شفاعت می‌کند، تصریح کرد: قرآن به سوالات انسان که چه هستیم، چرا آمدیم، چگونه باید زندگی کنیم و راه سعادت چیست، پاسخ می‌دهد و ما را به حیات واقعی دعوت می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه قرآن کریم، شخصیت واقعی خودمان را به ما می‌شناساند، اظهار کرد: قرآن کریم، شخصیت انسان را به ثروت، قدرت و مسئولیت انسان‌ها نمی‌داند بلکه شخصیت انسان را به ایمان، باورها و عمل انسان تعریف می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم با تفکر و عقیده صحیح و درست و اخلاق و عمل صالح، خودمان را به رشد معنوی برسانیم.

آیت الله رمضانی به سخنان حضرت امیرالمومنین (ع) در رابطه با قرآن اشاره و تصریح کرد: قرآن کتابی است که بهترین پند را به انسان داده و هیچ وقت انسان را فریب نمی‌دهد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اذعان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای شناخت راهی است که قرآن مشخص کرده است؛ راهی که در صورت شناخت درست، ما را به مقصد سعادت می‌رساند.

Share