چه نوع بارکدخوان برای سوپرمارکت بخریم؟

فروشگاه اینترنتی سنین کالا با سالها سابقه  مشاوره، فروش و راه اندازی  در زمینه تجهیزات مبتنی بر  بارکد دارای تنوع محصولاتی از تمامی برند های نام آشنا و معتبر بازار میباشد.

امروزه بارکدها ابزاری عالی برای کمک به کارآمدتر شدن کسب و کارهای فروشگاهی هستند.  زیرا روشی برای اسکن و ذخیره اطلاعات مربوط به کالاها ارائه می دهند. که در مقایسه با وارد کردن دستی اطلاعات بسیار دقیق تر است. بارکدخوان یک انتخاب ارزشمند و قابل دوام برای مشاغلی هستند که به دنبال بهبود کارایی و کاهش هزینه های سربار بوده وهم مقرون به صرفه و هم قابل اعتماد هستند. همچنبن احتمال خطای انسانی را از بین می برند.وقوع خطا برای داده های وارد شده به صورت دستی به طور قابل توجهی بیشتر از بارکد است.

کسب و کارهای فروشگاهی بزرگ برای سرعت بخشیدن به روند تسویه اقلام خریداری شده مشتری و همچنین اطلاع از موجودی ، سود و زیان فروشگاه خود دنبال مکانیزه کردن  فروشگاه خود هستند. که با یک تحقیق کوتاه میتوان فهمید که تجهیزاتی مانند فیش پرینتر، لیبل زن و صندوق فروشگاهی  و از اصلی ترین آنها دستگاه بارکدخوان برای مکانیزه کردن فروشگاه مورد استفاده قرار میگیرند.اما در اکثر موارد صاحبان و مدیران فروشگاه ها  در خرید بارکدخوان بدلیل اطلاعات ناکافی دچار اشتباه میشوند.

خرید بارکدخوان

لیبل هایی که روی کالاهای مواد غذایی چاپ میشوند دارای ابعاد و نوع متفاوتی هستند. و شما به یک بارکد اسکنر (بارکدخوان) نیاز دارید که بتواند همه آن‌ها را سریع و بدون مشکل اسکن کند. و در انتخاب و خرید دستگاه بارکدخوان مواردی از جمله نوع اسکن، تکنولوژی اسکن، نحوه اتصال و سرعت بارکدخوان ها  باید مورد توجاه قرار گیرد. تا بتواند تمامی نیاز های شما را برطرف کند.

تفاوت بارکدخوان ها ی تک بعدی( ۱d) و دو بعدی (۲d – QR Code)

جواب به این سوال را شاید در یک کلمه بتوان داد اما با توجه به تنوع کالایی در هر فروشگاه باید نکاتی را در نظر داشته باشیم. اولین نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که اکثر کالاهای مواد غذایی دارای بارکد های تک بعدی ( میله ای  یا همان خطی) میباشند که  با خرید بارکدخوان تک بعدی نیاز شما برطرف شود. اما امروزه اکثر فروشگاه های بزرگ محصولاتی غیز از مواد غذایی نیز به فروش میرسانند. محصولاتی مانند مواد بهداشتی  حتی محصولات فرهنگی که این نوع از محصولات اکثر دارای بارکدهای دو بعدی (QR CODE) میباشند. که بارکدخوان های تک بعدی قادر به شناسایی این نوع از بارکدها نیستند. پس در این مورد میتوان نتیجه گرفت که باتوجه به نوع مصحولات فروشگاه، باید بارکدخوانی انتخاب کنیم که قابلیت اسکن تمامی نوع از بارکدها را داشته باشد.

تفاوت بارکدخوان ها از نوع ارتباط

بارکدخوان ها دارای درگاه های ارتباطی از نوع با سیم و بی سیم هستند. که اکثر افراد به اشتباه سرعت خوانش بارکدخوان ها را به نوع ارتباطی باسیم و بی سیم ربط میدهند. که میتوان گفت نوع ارتباط دستگاه ها فقط مربوط به نوع استفاده کاربری است.

  • بارکدخوان باسیم

بارکدخوان های باسیم دارای درگاه ارتباطی USB و COM میباشند. که جهت استفاده صندوق دار مناسب بوده که اکثر بارکدخوان ها در هر برندی که باشند دارای  کابل ارتباطی به طول ۱ تا ۲/۵ متری هستند.

  • بارکدخوان بیسیم

این نوع از بارکدخوان ها از نوع ارتباط وایرلس و بلوتوث بهره میبرند که میتوان از این نوع در صندوق فروش و انبارداری استفاده کرد. نوع ارتباط بلوتوث میتواند در فواصل کمتر  از سیستم فروشگاهی یا انبارداری  عملکرد خوبی را ارائه کند. اما برای ارتباط بهتر در  فواصل دور باید از ارتباط نوع وایرلس استفاده شود.

بارکدخوان تک بعدی

تفاوت بارکدخوان ها از نوع تکنولوژی اسکن

بعد از تعیین نوع اسکن و نوع ارتباط دستگاه بارکدخوان، یک مورد دیگر برای انتخاب و خرید بارکدخوان برای سوپرمارکت باید مورد توجه قرار گیرد. که آن هم تکنولوژی اسکن دستگاه میباشد. بارکد خوان ها برای  اسکن هر نوع لیبلی از  ۳ نوع تکنولوژی اسکن اصلی بهره میبرد. که در هر بارکدخوانی متفاوت میباشد.

  • لیزری

از  تکنولوزی اسکن لیزری بیشتر برای تولید بارکدخوان های تک بعدی استفاده میشود. این نوع از  بارکدخوان ها جهت اسکن لیبل کالا باید بصورت مستقیم روبروی برچسب با فاصله کمتر قرارد گیرد. و همچنین قابلیت اسکن هیچ نوع از بارکدهای دو بعدی (qr code) و بارکدهای مخدوش شده را نداد.

  • نوری CCD

بارکدخوان هایی که از تکنولوژی نوری CCD بهره میبرند قابلیت اسکن تمامی نوع از بارکدهای تک بعدی ودو بعدی را دارند. اما ایراد اساسی که بر این نوع از بارکدخوان ها میتوان گرفت ضعف آنها در اسکن کالاهایی با بسته بندی شفاف هست. اما قابلیت ویژه بارکدخوان هایی از این نوع تکنولوژی اسکن این میباشد که میتوانند بارکدهای مخدوش و بی کیفیت را به بهترین نحوه شناسایی و اسکن نمایند.

  • تصویرگر AREA IMAGER

این نوع تکنولوژی بیشتر در بارکدخوان های رومیزی مورد استفاده قرار میگرند.که این  مدل بارکدخوان ها می توانند یک بارکد را بدون توجه به اینکه چگونه آن را در مقابل بارکدخوان قرار دادید، بخواند. عملکرد بسیار سریع تری را انجام می دهد.این بارکدخوان ها دارای یک دوربین فیلمبرداری در داخل است. از بارکد روی کالا عکس می گیرد و از تکنیک رمزگشایی دیجیتال پیچیده استفاده می کند.

سرعت اسکن بارکدخوان ها

هر نوع بارکدخوانی بخرید چه از نوع تک بعدی و دو بعدی و چه از نظر نوع ارتباطی، باید به این نکته توجه داشته باشید که بارکدخوان ها دارای سرعت های متفاوتی در اسکن هستند که باتوجه به  اینکه خرید مشتریان فروشگاه سوپرمارکت اکثرا با تعداد و تنوع بیشتر با برچسب های کوچک و بزرگ میباشد. بارکدخوان  های که دارای سرعت بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ اسکن در ثانیه هستند برای این نوع کسب و کار پیشنهاد میبشود.

خرید اینترنتی بارکدخوان با گارانتی معتبر

فروشگاه اینترنتی سنین کالا با سالها سابقه  مشاوره، فروش و راه اندازی  در زمینه تجهیزات مبتنی بر  بارکد دارای تنوع محصولاتی از تمامی برند های نام آشنا و معتبر بازار میباشد. که جهت هرگونه مشاوره و راهنمایی قبل از خرید میتوانید با کارشناسان سنین کالا تماس بگیرید.

تمامی محصولات عرضه شده در فروشگاه اینترنتی سنین کالا، دارای گارانتی معتبر  ۲ ساله بوده . و همچنین دارای شرایط خرید اقساطی برای همه مشتریان در هرنقطه ایران میباشد.

Share