در دیدار دکتر آشوبی با وزیر بهداشت عنوان شد؛

موافقت وزیر بهداشت با احداث بیمارستان جنرال ۸۰۰ تخت‌خوابی در رشت

وزیر بهداشت با دستور به معاون توسعه وزارت متبوع با درخواست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبنی بر احداث بیمارستان جنرال ۸۰۰ تخت‌خوابی در رشت، موافقت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر محمدتقی آشوبیسرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با همراهی جبار کوچکی‌نژاد نماینده شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با دکتر بهرام عین‌الهی- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر محمدتقی آشوبی در این نشست با برشمردن ضعف‌ها و چالش‌های نظام سلامت استان، کمبود فضای فیزیکی در بخش بهداشت، درمان و آموزش را از عمده ضعف‌های گیلان دانست.

وی به موضوع کمبود تخت‌های درمانی در مرکز استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر رشت به عنوان مرکز استان حدود یک هزار تخت‌ درمانی کمبود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، جبران کمبود تخت‌های درمانی در رشت را احداث بیمارستان جنرال ۸۰۰ تخت‌خوابی دانست و گفت: هم‌اکنون بیمارستان‌ پورسینا رشت در حال تجدید بنا است منتها با بهره‌برداری از آن، کمبود تخت‌های درمانی جبران نمی‌شود.

دکتر آشوبی، گیلان را با داشتن ۱۴ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال، جزء استان‌های سالمند کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: بسیاری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در پی افزایش جمعیت سالمندی در استان افزایش پیدا می‌کند و این مهم می‌طلبد زیرساخت‌های درمانی برای ارایه خدمت به این قشر، فراهم شود.

وی همچنین به افزایش سه برابری گردشگران و مسافران در استان در برخی از ایام سال و همچنین گسیل جمعیت به ویژه سالمندان از فلات مرکزی ایران به گیلان در پی کمبود منابع آب اشاره کرد و خواستار توجه بیش از پیش مقام عالی وزارت بهداشت به استان گیلان شد.

دکتر بهرام عین‌الهی-وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست با دستور به معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت به درخواست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص احداث بیمارستان جنرال ۸۰۰ تخت‌خوابی از ردیف پروژه‌های ملی و تخصیص اعتبار مصوب جهت ساخت و راه‌اندازی این بیمارستان در رشت موافقت کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با همراهی کوچکی‌نژاد با دکتر بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز دیدار و ضمن پیگیری اولیه احداث بیمارستان جنرال ۸۰۰ تخت‌خوابی رشت، پیگیر جذب نیروی انسانی و همچنین مطالبات پرسنلی و غیر پرسنلی شد.

Share