معرفی بهترین دانشگاه های ترکیه

انتخاب دانشگاه و مقصد مناسب به شما کمک می کند تا تحصیلات خود را با هزینه کمتری تکمیل کنید. علاوه بر شهریه دانشگاه، دانشجویان بین المللی باید هزینه زندگی دانشجویی در شهری که در آن تحصیل می کنند نیز در نظر بگیرند. به طور کلی می توان گفت ترکیه یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل است.

معرفی بهترین دانشگاه های ترکیه

بسیاری از دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف جهان به ویژه ایران برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. جدا از اینکه این کشور دارای دانشگاه های بین المللی بسیار خوب است، دارای جاذبه های طبیعی و فرهنگی بسیاری نیز می باشد. این کشور از نظر تنوع غذایی، فرهنگ، تاریخ و هنر جاذبه های زیادی دارد و هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن این جاذبه ها به ترکیه سفر می کنند.

اگر به زبان استانبولی مسلط نیستید، امکان تحصیل به زبان انگلیسی را دارید

ترکیه دارای دانشگاه های بین المللی بسیاری است که برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی در رشته ها و مقاطع مختلف ارائه می دهند. بنابراین، حتی اگر آشنایی کافی ندارید و به زبان ترکی تسلط دارید، می توانید در دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه های بین المللی ترکیه ثبت نام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از ما مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی ترکیه دریافت کنید.

مزایای تحصیل در دانشگاه ترکیه

ترکیه یکی از بهترین و محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان ایرانی است. دانشجویانی که در ترکیه تحصیل می کنند این امکان را دارند که در بهترین دانشگاه های کشوری غنی از تاریخ و فرهنگ تحصیل کنند. تحصیل در ترکیه یک تجربه عالی برای دانشجویان است. در این قسمت به بررسی مزیت های تحصیل در دانشگاه های ترکیه می پردازیم.

هزینه پایین تحصیل در ترکیه

یکی از مهم ترین مواردی که دانشجویان بین المللی باید در نظر بگیرند هزینه تحصیل در منطقه ای است که می خواهید تحصیل کنید.

می توان گفت که هزینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه بسیار ارزان تر از هزینه تحصیل در کشورهایی مانند انگلستان، ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا یا چین است. دانشگاه های ترکیه با وجود تحصیلات عالی، شهریه کمتری نسبت به دانشگاه های اروپایی دارند. بنابراین اگر به دنبال تحصیلی ارزان و مقرون به صرفه هستید، انتخاب دانشگاه های ترکیه می تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد.

هزینه های پایین زندگی در ترکیه نسبت به سایر کشورهای جهان

به غیر از شهریه مقرون به صرفه دانشگاه، هزینه زندگی در ترکیه نیز در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار پایین است. هزینه های زندگی شامل اسکان، غذا، حمل و نقل عمومی، بلیط ورودی، برنامه های سرگرمی و سرگرمی، کتاب و لوازم التحریر و هزینه های زندگی است. لباس ها و غیره شمرده می شوند.

البته هزینه زندگی برای یک دانشجو بسته به شهر محل تحصیل، دانشگاه محل تحصیل و سبک زندگی هر دانشجو می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، هزینه اجاره آپارتمان و اقامت در یک اقامتگاه دانشجویی متفاوت است.

با در نظر گرفتن همه این موارد می توان گفت که میانگین بودجه زندگی ماهانه دانشجویان بین المللی در ترکیه حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ یورو در ماه خواهد بود. راه های زیادی برای صرفه جویی در هزینه های زندگی دانشجویی وجود دارد. به عنوان مثال، دانشجویان می توانند با استفاده از خدمات و تسهیلات ارائه شده توسط دانشگاه، هزینه های بسیار کمتری برای اقامت دانشجویی در مدت اقامت در اقامتگاه دانشجویی بپردازند.

ارائه انواع بورسیه تحصیلی توسط دانشگاه های ترکیه

یکی دیگر از مزایای تحصیل در دانشگاه های ترکیه، امکان بهره مندی از بورسیه های تحصیلی فراوانی است که به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. این بورسیه ها توسط دولت و دانشگاه های این کشور به دانشجویان بین المللی اعطا می شود.

مقدار و شرایط دریافت کمک هزینه تحصیلی ممکن است متفاوت باشد. این کمک هزینه تحصیلی، شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی دانشجویی را پوشش می دهد. دانشجویان می توانند از بورسیه های تحصیلی برای پوشش بخش قابل توجهی از شهریه و هزینه های زندگی خود در ترکیه استفاده کنند.

معرفی بهترین دانشگاه های ترکیه

دانشگاه ها و کالج های زیادی در ترکیه وجود دارند که فرصت های تحصیل مداوم را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند و از کشورهای مختلف در سراسر جهان دانشجو می پذیرند. دانشگاه های زیادی در ترکیه وجود دارند که دارای رتبه جهانی بالا و شهرت زیادی برای آموزش و تربیت دانشجویان نخبه و افراد با نفوذ هستند. در این بخش بهترین دانشگاه های ترکیه را برای دانشجویان بین المللی معرفی خواهیم کرد.

دانشگاه آیدین استانبول

این دانشگاه یکی از دانشگاه های بین المللی و خصوصی است که در شهر استانبول ترکیه واقع شده است. لازم به ذکر است استانبول یکی از برترین شهرهای دانشجویی ترکیه می باشد. این دانشگاه در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد و به عنوان دانشگاه جدید محسوب می شود. با این حال، دانشگاه آیدین استانبول در زمینه مطالعات علمی و توسعه تحقیقات محبوبیت زیادی به دست آورده است. حدود ۳۹۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند. رشته های تحصیلی مختلفی در این دانشگاه ارائه می شود و دانشجویان می توانند با توجه به علاقه و دانش خود در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند.

دانشگاه بیکنت

دانشگاه بیکنت یکی از بهترین دانشگاه های استانبول ترکیه برای تحصیل دانشجویان بین المللی است. لازم به ذکر است که دانشگاه بیکنت یک موسسه آموزش عالی خصوصی و غیرانتفاعی در ترکیه است. یکی از مهم ترین ویژگی های دانشگاه بیکنت داشتن بزرگترین کتابخانه در ترکیه است. این دانشگاه فرصت های عالی برای دانشجویان بین المللی و محیطی مناسب برای آموزش و پرورش استعدادها و مهارت های آنها فراهم می کند. تحصیل در این دانشگاه مزایای زیادی برای دانشجویان بین المللی دارد.

این دانشگاه از طریق برگزاری آزمون satدانشجو می پذیرد.

دانشگاه ایستینیه

دانشگاه ایستینیه در شهر زیبای استانبول ترکیه واقع شده است که توسط دانشگاه های معروف دیگری مانند دانشگاه کوچ و دانشگاه ایوان سار احاطه شده است. علاوه بر این، این دانشگاه تا سواحل دریا فاصله چندانی ندارد. در حال حاضر ۲ پردیس در ایستینیه وجود دارد که پردیس تاپ کوپی و پردیس وادی استانبول هستند. پردیس دانشگاه در مرکز استانبول قرار دارد و بسیار قابل دسترسی است.

دانشگاه گلیشیم

دانشگاه آموزش عالی گلیشیم یا به اختصار دانشگاه IGU یکی از دانشگاه های خصوصی ترکیه است. این دانشگاه در سال ۲۰۰۸ به عنوان مدرسه حرفه ای گلیشیم استانبول تاسیس شد. اما از سال ۲۰۱۱.۰۲.۱۷ گلیشیم کار رسمی خود را به عنوان یک موسسه آموزش عالی آغاز کرده و دارای ۶ دانشکده و ۲ مدرسه حرفه ای می باشد. علاوه بر این دانشگاه گلیشیم، ۲۲ مرکز خدمات و ۶۳ باشگاه دانش آموزی وجود دارد که به دانش آموزان اجازه می دهد تا در خارج از کلاس به فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، دانشگاهی و ورزشی بپردازند.

دانشگاه یاشار

دانشگاه یاسار به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های بین المللی ترکیه شناخته می شود. این دانشگاه در ازمیر واقع شده است و در سال ۲۰۰۱ تاسیس شده است. هدف اصلی این دانشگاه جذب دانشجویان بین المللی است و به همین دلیل دوره های مختلف زبان انگلیسی را در سطوح مختلف ارائه می دهد. از طرفی یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه یاشار این است که دانشجویان می توانند با هزینه کم ادامه تحصیل دهند. شایان ذکر است که این دانشگاه شهریه پایینی دارد و تحصیلات ارزانی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این دانشگاه دارای دانشکده ها و بخش های زیادی است که طیف وسیعی از زمینه های تحصیلی را در سطوح مختلف ارائه می دهد. این دانشگاه به دلیل سطح علمی بالا و کیفیت آموزش بر اساس استانداردهای بین المللی شناخته شده است.

Share