آزمون یوس چیست؟ راهنمای هزینه، ثبت نام و منابع آزمون YOS

آکادمی حصاری به عنوان برترین آموزشگاه زبان‌های خارجی در کرج شناخته می‌شود که با برگزاری دوره‌های آموزشی تمام زبان‌های خارجی به داوطلبان خدمات رسانی می‌کند.

قبولی در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و رشته‌های این‌چنینی رویای کودکی و نوجوانی دانش‌ آموزانی است که سال‌ها برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند؛ اما در نهایت ترس و وحشت از آزمون کنکور تمام رویایشان را خراب می‌کند. شرکت در آزمون کنکوری که هر ساله در کشور ما برگزار می‌شود بزرگ‌ترین دغدغه و نگرانی دانش‌ آموزان مقطع دبیرستان است. با توجه به ظرفیت محدود دانشگاه‌های دولتی، پذیرش در این رشته‌ها کم است. از طرفی هزینه‌های سرسام‌آور دانشگاه آزاد نیز فرصت تحقق رویای نوجوانان بااستعداد کشور را از آن‌ها می‌گیرد. به همین دلیل بسیاری از دانش آموزانی که شرایط تحصیل در خارج از کشور را دارند، تلاش می‌کنند تحصیلات خود را در آن سوی مرزهای ایران ادامه دهند. دانشگاه‌های ترکیه ایده‌آل‌ترین فرصت برای تحصیل در خارج هستند. دانش آموزان ایرانی می‌توانند با شرکت در آزمون یوس ترکیه در این کشور ادامه تحصیل دهند. آزمون یوس، آزمون ورودی دانشگاه‌های ترکیه است.

 جهت اطلاعات بیشتر در مورد آزمون یوس  با شماره تلفن ۰۹۰۳۸۹۸۸۳۳۸ تماس بگیرید


آزمون یوس در واقع آزمون ورودی دانشگاه‌های دولتی و برخی از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است. این آزمون مختص افرادی است مقطع دبیرستان خود را خارج از ترکیه گذرانده‌اند. دانش آموزان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه باید در این آزمون شرکت کنند و اولین شرط آن نیز داشتن مدرک دیپلم است. این آزمون چیزی شبیه به آزمون کنکور ایران است اما تفاوت‌های اساسی که در ساختار آزمون وجود دارد، سبب شده که به مراتب ساده‌تر از کنکور باشد. این آزمون که صرفا برای اتباع خارجی متقاضی تحصیل در دانشگاه ترکیه است، مانند کنکور ایران سالی یک بار در بازه زمانی خاصی برگزار می‌شود؛ اما یک نکته در این خصوص وجود دارد که یوس صرفا به صورت سراسری برگزار نمی‌شود، بلکه هر دانشگاه آن را به صورت اختصاصی برگزار کرده و حتی بودجه‌بندی سوالات هر دانشگاه نیز با دیگری متفاوت است.
نکته مهم دیگری که مطرح می‌شود این است که دانشگاه‌های ترکیه مدرک قبولی در آزمون یوس دانشگاه‌های دیگر را می‌پذیرند و نیازی به شرکت در آزمون اختصاصی برای هر دانشگاه نیست. دانش آموزان ایرانی می‌توانند پس از پایان سال دوازدهم و اخذ دیپلم در این آزمون ورودی شرکت کنند؛ چون نظام آموزشی مقاطع تحصیلی ترکیه شبیه به ایران است. این آزمون با هشتاد سوال از سه بخش تشکیل شده است؛ اما مهم‌ترین بخش آن را هوش ریاضی و هندسه تشکیل می‌دهد. در ‌واقع هدف و تمرکز این آزمون روی تست هوش داوطلب در پاسخ به سوالات ریاضی و هندسه است.‌ می‌توان چنین گفت که سوالات آزمون ورودی دانشگاه ترکیه ماهیت ریاضی دارد. یکی از اصلی‌ترین دغدغه دانش آموزان عدم تسلط و یا عدم آشنایی با زبان ترکی استانبولی است.
بزرگ‌ترین مزیت آزمون یوس این است که زبان محور نیست و چون هدف از برگزاری این آزمون سنجش هوش ریاضی داوطلب است، دانش آموزان ایرانی می‌توانند با در اختیار داشتن دایره محدودی از لغات به راحتی به سوالات پاسخ دهند؛ بنابراین لزومی به دانستن زبان ترکی یا انگلیسی به صورت حرفه‌ای نیست. از طرفی دانش آموز با همان سطحی از آموزش و دانش ریاضی که در ایران کسب کرده است، می‌تواند به سوالات ریاضی پاسخ دهد. در ادامه بیشتر راجع به سوالات آزمون صحبت خواهیم کرد. وقتی تسلط به زبان ترکی جزو شروط شرکت در آزمون نیست، یعنی امکان تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان ترکیه برای داوطلبان ایرانی فراهم است. همان طور که ذکر کردیم بخش اصلی این آزمون سنجش هوش و دانش ریاضی داوطلب است؛ اما جای نگرانی نیست چون دانش آموزان با معدل متوسط می‌توانند نمره خوبی از آزمون کسب کنند.

 جهت اطلاعات بیشتر در مورد آزمون یوس  با شماره تلفن ۰۹۰۳۸۹۸۸۳۳۸ تماس بگیرید


بخش دوم آزمون یوس مربوط به زبان ترکی است. در واقع دانش آموزانی که می‌خواهند به زبان ترکی و در دانشگاه‌های ترکی زبان این کشور تحصیل کنند، باید حتما به سوالات این بخش پاسخ دهند. داوطلبانی که می‌خواهند با مدرک آیتلس یا تافل پذیرش بگیرند، نیازی نیست به سوالات زبان ترکی پاسخ دهند. نمره آزمون از ۱۰۰ محاسبه شده و به ازای هر۴ پاسخ غلط یک پاسخ درست حذف می‌گردد.

منابع آزمون یوس چیست؟

منظور از منابع در واقع کتاب‌، فایل‌های آموزشی و هر چیزی است که دانش شما را نسبت به آزمون افزایش می‌دهد. تعداد منابع و کتاب‌هایی که داوطلبین برای شرکت در آزمون یوس مطالعه می‌کنند کم است. برای شرکت در این آزمون شما باید تنها سه کتاب ریاضی، هندسه و هوش را مطالعه کنید. تصور کنید این منبع در مقابل منابع درسی کنکور ایران که حدود سی کتاب است، چند درصد خواهد بود. قطعا کم بودن منابع، شرایط شرکت در آزمون را بسیار راحت‌تر کرده است. از طرفی چون هر دانشگاه به صورت اختصاصی آزمون را برگزار می‌کند، افزایش تعداد آزمون شانس قبولی دانش آموزان را افزایش می‌دهد. به این نکته دقت کنید که منابع درسی این آزمون به سه درس محدود می‌شود، اما منابع کمک آزموشی آن از سوی موسسات مختلف منتشر می‌شود که می‌توانید با استفاده از آن‌ها با آمادگی بیشتری در آزمون شرکت کنید.
همان طور که ذکر کردیم مطالب درس ریاضی ایران با ریاضی ترکیه مشترک است. فقط هندسه ترکیه چند سرفصل جدید دارد که آن هم با مطالعه منابع کمک آموزشی به دانش آن می‌رسید. از بین منابعی که موسسات مختلف منتشر می‌سازند، همگی آن‌ها قابل اعتماد نیستند و هر منبعی نیز نقاط ضعف و قوت خود را دارد؛ اما از بین تمام این منابع، کتاب‌های پوزا، متروپول و تی نی تی به عنوان اصلی‌ترین و بهترین منبع آزمون یوس شناخته می‌شوند. به این نکته مهم دقت کنید، برای موفقیت در آزمون باید در انتخاب منابع دقت کنید. منابعی که اعتبار کافی نداشته باشند، شما را در مسیر اشتباهی قرار داده و سرنوشت سما را تغییر می‌دهند.

 نمونه سوالات آزمون یوس

سوالات آزمون یوس به صورت تستی است و هر سوال پنج گزینه پاسخ دارد. عمده سوالات آزمون مربوط به هوش و ریاضی است و تنها چند سوال از هندسه است که البته همین چند سوال هندسه در مسیر رسیدن به نمره بالا شکاف ایجاد می‌کند. از ۸۰ سوال آزمون حدود ۴۰ سوال مربوط به مبحث ریاضی است که شاید در کل کم‌تر از ده سوال آن در مقایسه با دیگر سوال‌ها سخت‌تر باشد. می‌توانید این چند سوال را با تکنیک‌های ریاضی قابل فهم به راحتی و با سرعت پاسخ دهید. سوالات مربوط به آی کیو و هوش نیز ساده و راحت هستند و به قبولی شما کمک می‌کنند. برای کسب نمره بالا در این آزمون بهتر است نمونه سوالات مربوط به سال‌های گذشته را حل کنید. با توجه به این که منابع این آزمون مدام به‌روزرسانی می‌شوند، بهتر است بیشتر توجه خود را روی آخرین سری سوالات آزمون‌های برگزار شده بگذارید. بهترین زمان استفاده از مسئله‌ها و نمونه سوالات یک ماه قبل از زمان برگزاری آزمون اصلی است.

همچنین جهت ثبت نام در کلاس های آنلاین یوس کلیک کنید: کلاس آنلاین آموزش یوس


برترین آموزشگاه برای شرکت در دوره‌های زبان ترکی و تحصیل در ترکیه را معرفی کنید
آکادمی حصاری به عنوان برترین آموزشگاه زبان‌های خارجی در کرج شناخته می‌شود که با برگزاری دوره‌های آموزشی تمام زبان‌های خارجی به داوطلبان خدمات رسانی می‌کند. این آموزشگاه دوره‌های آموزش حضوری خود را در تهران کرج و شهرستان‌های اطراف و دوره آموزش آنلاین خود را برای داوطلبان سراسر کشور برگزار می‌کند‌. این موسسه در حوزه تحصیل در ترکیه نیز فعالیت می‌کند. شما می‌توانید با پرداخت پایین‌ترین میزان شهریه بیشترین خدمات را از آکادمی حصاری دریافت کنید. این آموزشگاه بهترین کتاب‌های درسی  و کمک درسی مطابق با آخرین تغییرات منابع را ارائه داده و به صورت بیست و چهار ساعته به رفع اشکال رایگان حضوری و آنلاین می‌پردازد. در وصف این آکادمی همین کفایت می‌کند که بدانید بیشترین آمار قبولی را در بین تمام موسسات به خود اختصاص داده است. برای آمادگی در آزمون یوس از طریق لینک زیر وارد سایت آکادمی حصاری شوید.
https://hesari-academy.com/

باتوجه به متمرکز شدن آزمون یوس و برگزاری این آزمون در یک تاریخ تحت عنوان آزمون یوس مرکزی (MYÖS) برخی تغییرات در تست‌ها و نحوه مطالعه دانش آموزان ایجاد شده و آموزشگاه حصاری مطابق با آخرین تغییرات آزمون یوس ، کلاسهای آمادگی آزمون یوس را در کرج و تهران برای شما عزیزان برگزار می‌نماید.

 جهت اطلاعات بیشتر در مورد آزمون یوس  با شماره تلفن ۰۹۰۳۸۹۸۸۳۳۸ تماس بگیرید

Share