نماینده ولی‌فقیه در گیلان با سفر به رودسر؛

مسئولان در کارهای عمرانی، اولویت‌ها را ببینند | مدیران به مناطق دوردست سفر کنند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به مدیران و مسئولان توصیه کرد که به‌صورت ناشناس به مناطق و روستاهای دوردست سفر کنند و از احوالات مردم باخبر شوند گفت: در کارهای عمرانی و استانی هم اولویت‌ها مورد توجه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رودسر با اشاره به عظمت ماه رجب و ثواب روزه گرفتن در این ماه اظهار داشت: در این ماه، روزانه مقداری صدقه کنار گذاشته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سایه خون شهیدان و مجاهدت امام راحل و روحانیت به پیروزی رسید تصریح کرد: بسیاری از بنیان‌گذاران اولیه انقلاب امروز در جمع ما نیستند یا اگر باشند اندک هستند بنابراین ما وارث این بعثت بزرگ هستیم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه پدیده الهی انقلاب اسلامی با وجود سختی‌های مختلف به مرحله فعلی رسید افزود: انقلاب اسلامی که همواره با شرایط تحریمی و هجمه‌هایی از سوی دشمنان داخلی و خارجی مواجه بوده، در واقع شاهکار عظیمی کرده است.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: یکی از نشریه‌های معروف ایالات متحده درباره رتبه علمی جمهوری اسلامی در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آماری را منتشر کرده است و گفتند رتبه تولید علم جمهوری اسلامی که قبل از انقلاب ۷۴ بود امروز به رتبه پانزدهم رسیده است.

وی افزود: قدرت‌های سلطه‌گر جهانی و دشمنان داخلی تمام امکانات خود را برای شبهه‌افکنی علیه انقلاب اسلامی بسیج کرده و سعی کردند برخی چهره‌های سیاه گذشته ایران را خوب جلوه دهند و بخش نورانی جمهوری اسلامی را سیاه‌نمایی کنند که نشان‌دهنده عظمت و اقتدار این نظام اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معرفی کردن سپاه به عنوان سازمان تروریستی گفت: با حرکات نگون‌بختانه می‌خواهند از خودشان دفاع کنند زیرا با مطالبات سخت مردم‌شان مواجه هستند و می‌دانند غرب با تمام یدک‌کش‌هایش امروز چیزی برای گفتن در مجامع بین‌المللی ندارد اما جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌ها حرف برای گفتن دارد.

آیت‌الله فلاحتی ابراز داشت: در ماه‌های گذشته اقدام به حذف جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زنان سازمان ملل کردند اما در چند روز گذشته که زنان تاثیرگذار از کشورهای مختلف دنیا به ایران دعوت شدند، سر و صداهای بعضی سیاست‌مداران امریکایی در آمده است طوری که به رهبران‌شان حمله کردند و گفتند جمهوری اسلامی اکنون قابل کنترل نیست زیرا ابزار دارد و هم حرف برای گفتن دارد و ملت‌ها هم با جمهوری اسلامی همراه شدند و می‌تواند پیام خود را به ملت‌ها و زنان جامعه بین‌المللی برساند.

امام جمعه رشت اضافه کرد: زنانی که در این اجلاس شرکت کردند اذعان کردند که جمهوری اسلامی قدرت مدیریت زنان جهان را هم دارد زیرا در جامعه اسلامی همه مولفه‌ها و شاخصه‌ها برای رشد زنان فراهم شده است که نشان‌دهنده قدرت مدیریت نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت بنیان تمدن عظیم اسلامی خاطرنشان کرد: تمدن اسلامی که توسط پیامبر اکرم (ص) از مدینه بنیان‌گذاری شد و قرار است دنیای بشریت را فرا بگیرد و اکنون صهیونیست بین‌الملل و سلطه جهانی به پرچمداری آمریکا تلاش می‌کنند تا جلوی شکل‌گیری این حرکت نورانی را بگیرند.

امام جمعه رشت منابع انسانی پاک‌دست و دارای چشمانی پاک، فهم و بینش مدیریت اجتماعی و سیاسی را جزو مولفه‌ها و زیربناهای تمدن اسلامی برشمرد و افزود: تمدن اسلامی به انسان‌هایی نیاز دارد که در تراز بسترسازی تمدن اسلامی تلاش مجاهدانه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه مدیران باید از فضل لازم برای مدیریت منطقه و هوش سیاسی برخوردار باشند و عملکرد جهادی داشته باشند، تصریح کرد: مدیر باید به مردم بیندیشد و درد مردم را متوجه شود و مدیری که دغدغه خودش را داشته باشند مایه دردسر است.

آیت‌الله فلاحتی گفت: اهل‌بیت عصمت و طهارت بعد از پیامبر اکرم (ص) تمام تلاش‌شان را برای نگه داشتن مردم در مسیر دین خدا انجام دادند.

امام جمعه رشت افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هم در اغتشاشات اخیر، حتی نیمه‌های شب از احوالات استان‌ها با خبر می‌شدند و پرس‌وجو می‌کردند.

وی با بیان اینکه مدیر باید بتواند مردم را در مسیر نگه دارد و در عین حال به زیر مجموعه خود توجه داشته باشد افزود: مردم، اساس و بنیان برای ایجاد تمدن اسلامی هستند البته در دولت سیزدهم حدود ۱۱ کار اساسی انجام شد که در دولت‌های گذشته انجام نشده بود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به خواسته رهبری از مسئولان مبنی بر اینکه مدیران و مسئولان پای حرف‌های مردم بنشینند، خاطرنشان کرد: کسی که بتوان زن و فرزندان خود را در منزل خوب مدیریت کند، جامعه را هم می‌تواند مدیریت کند بنابراین معنای سیاست در تدبیر منزل خلاصه می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه مدیران برای جلب رضایت پروردگار تلاش کنند تا بعد از دوران خدمت خود، آرامش خاطر داشته باشند که خالصانه خدمت کرده‌اند افزود: پیامبراکرم (ص) فرمودند تا زمانی‌که در دنیا هستید وابسته به دنیا نشوید،
به فکر آخرت خود باشید.

امام جمعه رشت با اشاره به اهداف سفرهای خود به شهرستان‌ها گفت: در این سفرها می‌توانیم نسبت به احوالات شهرستان‌ها از نزدیک باخبر شویم البته به مسئولان استانی و شهرستانی هم گفته‌ایم که در کارهای عمرانی و استانی همیشه اولویت‌ها را ببینند و تلاش‌ها در دوره خدمت به‌گونه‌ای باشد که از خود کار ماندگار به جای بگذارند.

آیت‌الله فلاحتی به مدیران و مسئولان توصیه کرد که به‌صورت ناشناس به مناطق و روستاهای دوردست سفر کنند و افزود: در شهرستان رودسر هم شخصیت‌های برجسته و بزرگ تاریخی می‌زیستند که مایه افتخارند.

Share