رئیس سازمان محیط زیست در فومن:

سلاجقه: مشکلات زیست محیطی و مناطق چهارگانه گیلان حل می‌شود

رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور با بیان اینکه کوتاهی در خدمت رسانی به مردم قابل پذیرش نیست، گفت: مشکلات زیست محیطی مناطق چهارگانه گیلان حل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی سلاجقه ظهر پنجشنبه در آئین افتتاحیه ۴۱ پروژه‌های آبفای گیلان در فومن، اظهار کرد: نهضت امام خمینی (ره) سند تاریخ ساز جامعه جهانی است که دنیا را متحول کرد.

وی با اشاره وجود پربرکت آیت الله بهجت (ره) در گیلان، افزود: آیت الله بهجت (ره) از یاران واقعی، همراه و دلسوز حضرت امام بودند و منشأ برکات فراوان برای انقلاب اسلامی شدند.

رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی الهی و مردمی است، گفت: هر زمانی مسئولان از مسیر انقلاب الهی فاصله گرفتند کشور به مشکل برخورده است.

سلاجقه با بیان اینکه کوتاهی در خدمت رسانی به مردم قابل پذیرش نیست، اضافه کرد: غفلت در عرصه خدمت رسانی به مردم با ارزش‌ها و مفاهیم انقلاب اسلامی در تناقض است.

وی با بیان اینکه مردم مهم‌ترین و اثرگذارترین پشتوانه انقلاب اسلامی هستند، افزود: خدمت برای مردم بعنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی از نان شب هم واجب تر است و باید در اولویت مدیران در بخش‌های مختلف قرار گیرد.

اندیشه‌ای جز خدمت صادقانه به مردم در دولت سیزدهم وجود ندارد

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم با گفتمان مردم روی کار آمده است، گفت: اندیشه‌ای جز خدمت صادقانه به مردم در دولت سیزدهم وجود ندارد و این مهم باید از سوی مسئولان پیگیری و اجرا شود.

سلاجقه با بیان اینکه وقت آزمون و خطا برای مسئولان تمام شده است، تصریح کرد: باید از تمام شرایط و فرصت‌ها برای جبران عقب ماندگی‌ها و خدمت به مردم بهره گرفت.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم سرنوشت مردم و کشور را شرطی نکرده است، افزود: دولت سیزدهم با پشتوانه مردم، بهره گیری از توان داخلی و تکیه بر اندیشه جوانان این مرز و بوم در راستای حرکت رو به جلو گام بر می‌دارد.

ابرقدرت‌ها را باید در معنویت‌ها و فرهنگ شهدا جستجو کرد

رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ابرقدرت‌ها را باید در معنویت‌ها و فرهنگ شهدا جستجو کرد، گفت: فرهنگ غلطی که باب شده که کشورهای اروپایی و آمریکایی را بعنوان ابر قدرت معرفی می‌کنند این تفکر از پایه اشتباه است ابرقدرت واقعی شهدا و فرهنگ و ارزش‌های اسلامی هستند.

سلاجقه به کینه توزی ها و سنگ اندازی های دشمن از جهات مختلف علیه نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمن از تمام ظرفیت‌ها برای از بین بردن نظام و انقلاب اسلامی بهره گرفته است اما هر بار ناکام و نا امید تر از گذشته برگشته است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های افتتاحی دهه فجر امسال با بالاترین اعتبار در طول تاریخ انقلاب اسلامی اتفاق افتاده، ادامه داد: پروژه‌های دهه فجر امسال زخمی شده و ناقص نیست و به طول کامل مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

اسال ۶ ماهواره به فضا در کمتر از یک سال از شاهکارهای دولت سیزدهم است

سلاجقه با اشاره به دستاوردهای توفیق آمیز دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف، اضافه کرد: ارسال ۶ ماهواره به فضا در کمتر از یک سال از شاهکارهای دولت سیزدهم است.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه احیای تالاب انزلی مسئله ملی است، گفت: تشکیل قرارگاه احیای تالاب انزلی حرکت مؤثری در راستای سامان بخشی به این مسئله بود که در حال پیگیری است.

وی با اشاره به برخی چالش‌های زیست محیطی دیگر استان گیلان، افزود: زباله سراوان سد کشور قلمداد شده و برای ساماندهی آن عزم ملی به راه افتاده است و اگر این مسئله حل شود مسئله پسماند کشور حل خواهد شد.

رئیس محیط زیست و معاون رئیس جمهور با بیان اینکه حل مسئله آلودگی زرجوب و گوهررود رشت در اولویت قرار دارد، گفت: محیط زیست مرز نمی‌شناسد و همه باید در حراست و حفاظت آن تلاش کنند.

سلاجقه با اشاره به سهم ۲۳ درصدی مساحت حفاظت شده در کشورهای دیگر، اضافه کرد: فقط ۹/۰۶ درصد مساحت گیلان حفاظت شده است که میانگین کشوری بسیار کم است.

وی با تصریح بر اینکه مردم را در مقابل محیط زیست قرار نمی‌دهیم، از حل مسئله مناطق چهارگانه گیلان خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم بدون مطرح کردن

Share