نماینده آستارا در مجلس مطرح کرد:

فرماندار آستارا به زودی منصوب می‌شود | با شهردار آینده همراه و همکار خواهم بود

غلامرضا مرحبا با تاکید بر اینکه، گزینه مورد نظر شورا برای شهرداری اگر مدیریت میانی داشته باشد تایید خواهد شد، اضافه کرد: هر فردی به عنوان شهردار آستارا انتخاب شود همراه و همکار وی خواهم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: فرماندار جدید آستارا به زودی منصوب و معارفه خواهد شد.

غلامرضا مرحبا در خصوص به طول انجامیدن انتصاب فرماندار آستارا، با اشاره به اینکه این شهرستان، مرزی و دارای موقعیت حساسی است که می‌بایست فردی شایسته سکاندار این شهرستان باشد گفت: بر همین اساس فردی مناسب از سوی استاندار انتخاب و مورد تایید بنده نیز قرار گرفت که کارهای وی در حال انجام است و بزودی منصوب خواهد شد.

وی با بیان اینکه، در چند ماه پایانی دولت قبلی استاندار وقت تصمیم بر این گرفت از فرماندار پیشین آستارا به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان استفاده کند که به ناچارفرمانداری آستارا به صورت سرپرستی اداره شد گفت: در ۳ ماه پایانی کار دولت قبلی و آغاز به کار دولت آیت الله رئیسی و بخشنامه‌ای از سوی معاونان اول رئیس جمهوری سابق و فعلی صادر شد تا زمان استقرار کامل دولت و استانداران، عزل و نصبی صورت نگیرد.

مرحبا با اشاره به اینکه برای انتخاب فرماندار آستارا، منتظر انتصاب استاندار جدید گیلان بوده تا فرماندار جدید بر اساس سلایق دولت منصوب شود و همین امر سبب تاخیر در انتصاب فرماندار آستارا شده است گفت: منطقی و عقلانی است که فرمانداری معرفی شود که با گفتمان و نظام فکری دولت جدید هماهنگ بوده و پس از معرفی چندین نفر، که بنابر دلایلی موافقت نشد یک نفر به عنوان فرماندار معرفی و منتظر اعلام نظر از سوی وزارت کشور هستیم که در این راستا اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی در خصوص اداره برخی ادارات به صورت سرپرستی گفت: مدیران در بدو ورود در ادارات به صورت قطعی انتصاب نمی‌شوند بلکه بعنوان سرپرستی مشغول به فعالیت می‌شوند که پس از طی مراحل و به نتیجه رسیدن انتصاب مدیر اداره، حکم از سرپرستی به دایمی تبدیل می‌شود.

با شهردار آینده آستارا همراه و همکار خواهم بود

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه، گزینه مورد نظر شورا برای شهرداری اگر مدیریت میانی داشته باشد تایید خواهد شد، اضافه کرد: هر فردی به عنوان شهردار آستارا انتخاب شود همراه و همکار وی خواهم بود و به عنوان یار هشتم در کنار شورا و مردم هستم تا دست به دست هم داده این مسئله را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه، قانون این اجازه را به شورا داده است که نظر اکثریت اعضا در خصوص مصوبات مورد قبول است، گفت: بنده هر ۷ نفر اعضا را به صورت یکسان می‌بینم و هیچ دخالتی در تصمیم‌گیری‌های اعضا نداشته همیشه آن‌ها را دعوت به وفاق و همدلی کرده‌ام اما دیکتاتوری در تصمیات مورد پسند نیست و بهتر است با اجماع و هماهنگی کامل بین اعضا تصمیم گیری شود.

مرحبا در ادامه گفت: طی جلسه‌ای در استانداری مصوبه شورا در شورای حل اختلاف استان بررسی شد و پرونده شهردار پیشنهادی برای بررسی بیشتر و آیتم‌های لازم به وزارت کشور فرستاده شده است که باید هر چه سریعتر این موضوع تعیین و تکلیف شود.

Share