عضو گیلانی کمیسیون اصل نود مجلس در گفتگو با دیارمیرزا

گیلان آزمایشگاه عملیات سازمان محیط زیست نیست | دست از آلوده کردن محیط زیست گیلان بردارید

داداشی مخالفت جدی با انتقال ۱۷۰۰ تن “پسماند کلره” از واحدهای پتروشیمی خوزستان به گیلان را اعلام کرده و گفت: بنده به عنوان نماینده مردم شریف گیلان این اجازه را به مقامات محیط زیست کشور نخواهم داد و به این عزیزان هشدار می‌دهم که دست از آلوده کردن محیط زیست گیلان بردارید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در پی انتشار خبری مبنی بر صدور مجوزی از سوی سازمان محیط زیست برای انتقال ۱۷۰۰ تن “پسماند کلره” از واحدهای پتروشیمی خوزستان به قزوین و گیلان و بازیافت آنها توسط یک شرکت مدیریت پسماند در حالی که مقصد نهایی بخش جامد و خطرناک این پسماندها هنوز مشخص نشده نماینده مردم آستارا در مصاحبه با خبرنگار دیارمیرزا نسبت به صدور این مجوز واکنش نشان داد.

گیلان آزمایشگاه عملیات سازمان محیط زیست نیست

ولی داداشی با انتقاد از مقامات سازمان محیط زیست در مورد این مسئله به دیارمیرزا گفت: در استانی مهم و استراتژیک همچون گیلان، این کارها و اعطای مجوز به این چنین عملیات بدون آگاهی و کارشناسی یک عمل غیر قابل قبول بوده و کسی نمی تواند به استان گیلان به عنوان یک نقطه آزمایشگاهی نگاه کرده و طرح های این چنینی را در این استان اجرا کنند، استان گیلان آزمایشگاه عملیات سازمان محیط زیست نیست.

وی با اشاره به خطرات انتقال این پسماندها به شمال کشور تصریح کرد: مگر می شود زباله های پتروشیمی به استانی انتقال داده شده و خطرات زیست محیطی برای مردم به بار نیاورد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از مسئولان سازمان محیط زیست خواست تا با بررسی های کارشناسانه بیشتر خیال مردم این منطقه را از بابت عدم آسیب‌رسانی این پسماندها راحت کرده و بیان کرد: استان گیلان از دیرباز به اندازه کافی در مورد مسائل زیست محیطی در مخاطره بوده و امروز هم نباید از جانب پسماندهای پتروشیمی امنیت محیط زیست استان به خطر بیفتد.

این اجازه را به مقامات محیط زیست کشور نخواهم داد | دست از آلوده کردن محیط زیست گیلان بردارید

داداشی مخالفت جدی با این مسئله را اعلام کرده و گفت: بنده به عنوان نماینده مردم شریف گیلان این اجازه را به مقامات محیط زیست کشور نخواهم داد و به این عزیزان هشدار می‌دهم که دست از آلوده کردن محیط زیست گیلان بردارید.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share