امام پناهی: شیوه های نوین کشاورزی در خدمت افزایش درآمد محصول قرار گیرند

بهره‌برداری از خط تولید بومی سازی شده پاربویلینگ شلتوک در روستای جوبنه سنگر

فرماندار رشت در بازدید از محل استقرار خط تولید بومی‌سازی شده نیم پز کردن شلتوک برنج (پاربویلینگ)، اظهار داشت: نیازمند خلاقیت و همت جهادی برای افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی با استفاده از شیوه های نوین هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا امام پناهی ظهر امروز پنجشنبه با حضور در روستای جوبنه بخش سنگر و بازدید مراحل بهره‌برداری رسمی از خط تولید بومی‌سازی شده پاربویلینگ شلتوک، اظهار داشت: در صورت سرمایه‌گذاری مناسب، مطالعه شده و منطبق با توانمندی موجود در روستاها، می‌توان در کمترین زمان ممکن به رونق، توسعه و اشتغالزایی مورد انتظار در روستاها دست یافت.

فرماندار رشت با بیان این مطلب که بر اساس آمار حدود ۲۵ درصد شلتوک دنیا و ۶۰ درصد محصول شلتوک کشور هند تحت عملیات پاربویل فرآوری می‌شود؛ ادامه داد: افزایش ارزش غذایی برنج، کاهش نیم دانه، بهبود کیفیت در پخت و ارتقاء شاخص‌های کیفیت محصول از جمله مزایای این تکنیک می‌باشد.

امام پناهی با اشاره به این مطلب که شهرستان رشت با دارا بودن ۵۲ هزار هکتار اراضی شالیزاری از جمله برنج‌خیز‌ترین مناطق کشور می‌باشد، گفت: بومی‌سازی و صنعتی‌سازی خط تولید پاربویلینگ (نیم جوش یا نیم پز کردن شلتوک برنج)، از جمله روش‌های نوینی است که می‌تواند مورد توجه فعالین و سرمایه گذاران حوزه کشاورزی قرار گیرد.

Share