عیسی مهدوی در جلسه کارگروه اشتغال

اشتغال در اولویت سیاست‌های کلان شهرستان رشت و استان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار رشت با اشاره به وجود بیکاری شدید در رشت، خاطرنشان کرد: اشتغال در اولویت سیاست‌های کلان شهرستان رشت و استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید عیسی مهدوی  در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری  شهرستان رشت با تبریک فرا رسیدن عید مبعث اظهار کرد: نیاز بشر به هدایت رسول اکرم (ص) در تمام جوامع احساس می‌شود.

mahdavi_3407وی به وجود بحران در جوامع تک‌بعدی اشاره کرد و افزود: نگاه اسلام به انسان دو بعدی است.

مهدوی توجه به بعد جسمانی و روحی را از ویژگی‌های دین اسلام دانست و بیان کرد: اسلام برای انسان حرکت به طرف خداوند قایل است.

فرماندار رشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی با تحقق آرمان‌های پیامبر (ص) به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسیده است، تصریح کرد: ملت ایران به عنوان الگوی دینداری در دنیا مطرح شده است.

رشت ۷۰ هزار هکتار شالیزار دارد

وی در ادامه به مساحت ۱۴۰ هزار هکتاری شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: ۷۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری در رشت وجود دارد.

مهدوی رشت را مستعد فعالیت‌های کشاورزی، آبزی‌پروری و دام و طیور خواند و یادآور شد: رشت ۲۷ کیلومتر ساحل دریا دارد.

فرماندار رشت با اشاره به وجود بیکاری شدید در رشت، خاطرنشان کرد: اشتغال در اولویت سیاست‌های کلان شهرستان رشت و استان است.

وی شهر رشت را دارای دو شهر و شهرک صنعتی دانست و اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان بیکار بسیاری در رشت داریم و باید در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» در ایجاد اشتغال تلاش کنیم.

مهدوی بر ایجاد فضای کسب و کار در رشت تاکید کرد و افزود: با توجه به منابع درونی ساحل در شهرستان باید در جذب گردشگر تلاش ویژه انجام شود.

آموزش‌های ایجاد اشتغال مناسب با بازار کار باشد

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رشت نیز در جلسه مذکور به مشخص شدن اولویت‌های توسعه اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته اشاره کرد و گفت: آموزش‌ها باید به صورت هدفمند برای ایجاد اشتغال مناسب با بازار کار باشد.

محمد پیراولیا با اشاره به سامانه رصد اشتغال گیلان، بیان کرد: امسال در راستای پرداخت تسهیلات به افراد راستی‌آزمایی انجام می‌شود.

وی به طراحی ۳۱۴ طرح مشاغل خانگی در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: طرح‌های اشتغالزایی با توجه به طرح‌های مذکور به بانک‌ها معرفی می‌شوند./فارس

Share