در سفر رئیس کل دادگستری گیلان به تالش:

از واگذاری قلعه صلصال لیسار به شهرداری تا رفع نیازهای مدرسه شبانه روزی علی بن ابیطالب

رئیس کل دادگستری استان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و اجرایی از مدرسه علی بی ابیطالب لیسار، پل کمربندی خطبه سرا، رودخانه سیاه جعفر و قلعه صلصال لیسار بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و اجرایی از مدرسه علی بی ابیطالب لیسار، پل کمربندی خطبه سرا، رودخانه سیاه جعفر و قلعه صلصال لیسار بازدید کرد.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه مدرسه شبانه روزی علی بن ابیطالب لیسار مدرسه ای عشایری و شبانه روزی برای دانش آموزان بی بضاعت یا بی سرپرست منطقه است که دانش آموزان آن بسیار مستعد و توانمند هستند، تصریح کرد: این مدرسه جهت برخی اقلام ضروری و زیربنایی، نوشت افزار و وسایل امرار معاش نیاز به کمک خیرین دارد لذا مقرر شد تا برخی وسایل سرمایشی و گرمایشی جهت رفع نیازهای مدرسه از سازمان اموال تملیکی در اختیار مدیریت مدرسه قرار گیرد.

وی دومین بازدید ریاست کل دادگستری استان را بازدید از پل کمربندی خطبه سرا عنوان کرد و گفت: این پل چندین سال است که مراحل ساخت را سپری می کند و هنوز به اتمام نرسیده است و با مشکلاتی چون تملک اراضی کشاورزی اطراف پل، تامین مصالح و اعتبار مواجه است.

آقایی با بیان اینکه قرار است با نظارت رئیس حوزه قضایی بخش، مصالح مورد نیاز جهت تسریع در روند ساخت پل در اختیار پیمانکار قرار گیرد افزود: این پل نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی و کاهش تصادفات دارد که امید است به زودی به مرحله بهره برداری برسد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در ادامه به بازدید از رودخانه سیاه جعفر اشاره کرد و ابراز داشت: این رودخانه در شرایط بارانی طغیان می کند و در سال های گذشته نیز خسارات زیادی را به شهروندان مجاور رودخانه وارد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: حسب دستور رئیس کل دادگستری استان این رودخانه باید هرچه سریع تر لایروبی و جداره سازی شود تا از وارد شدن خسارات مجدد به مردم، پیشگیری به عمل آید.

آقایی بازدید از قلعه صلصال لیسار را چهارمین بازدید امروز عنوان کرد و گفت: این قلعه از آثار تاریخی و قدیمی ترین آثار جلگه ای گیلان است که بیش از ۱۳۰۰ سال قدمت دارد و می تواند مقصد مناسبی جهت گردشگری منطقه باشد.

وی در پایان افزود: مقرر شد تا این قلعه در اختیار شهرداری قرار گیرد تا به عنوان منبع درآمد برای شهرداری و همچنین ساکنین این منطقه محسوب شود.

Share