رئیس کل دادگستری گیلان:

وضعیت پسماند و دفع زباله گیلان اسفبار است | در چارچوب قانون با متخلفان برخورد می‌کنیم

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری گیلان در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خواستار همپوشانی و اجماع نظر بین دستگاه های مسئول برای حل معضل پسماند استان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان به ریاست احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری و با حضور مدیران دستگاه های مسئول حوزه پسماند و دفع زباله استان در سالن شهید بهشتی دادگستری گیلان برگزار شد.
احمد سیاوش پور در این نشست وضعیت استان را در حوزه پسماند و دفع زباله اسفبار توصیف کرد و عنوان نمود: ادامه وضعیت کنونی صدمات جبران ناپذیری را به محیط زیست و سلامت مردم وارد می کند.
رئیس کل دادگستری استان بر همپوشانی و اجماع نظر بین دستگاه های مسئول در این حوزه تاکید نمود و خواستار آن شد تا مدیران با اراده جمعی مشکل دفع زباله علی الخصوص در منطقه سراوان را حل کنند.
وی با گلایه از کوتاهی سازمان ها در این زمینه افزود: دستگاه قضایی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ حقوق عامه، الزامات قانونی را به دستگاه ها گوشزد می کند و در چارچوب قانون با متخلفان برخورد کرده و پرونده قضایی تشکیل می دهد.
رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه موضوع ساماندهی پسماند و دفع زباله موضوعی استانی و ملی است اظهار داشت: مردم از دولت انتظار دارند تا در این زمینه به کمک دستگاه های متولی بشتابد و اعتبارات ملی اختصاص دهد.
این مقام ارشد قضایی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه ها نیز اشاره کرد و گفت: دسترسی به مصالح با قیمت مناسب حق مردم گیلان در راه توسعه استان است ضمن اینکه باید مراقبت کنیم تا با برداشت غیراصولی از رودخانه ها زمینه صدمات غیرقابل جبران زیست محیطی را فراهم نکنیم.
سیاوش پور همچنین ضمن انتقاد از عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت، خواستار آن شد تا دقت بیشتری بر فرآیند صدور مجوز و نظارت این سازمان بر برداشت شن و ماسه صورت گیرد.

Share