رئیس کل دادگستری گیلان در سفر یک روزه به تالش؛

زراندوزی در مسئولیت ننگی بزرگ است | انتقاد از ساخت و سازهای بی‌رویه در مناطق روستایی گیلان

خلیلی با انتقاد از ساخت و سازهای بی‌رویه در مناطق روستایی گیلان، تصریح کرد: مردم چرا باید هزینه تخلف شما را بدهند؟ امروز بیش از هزار ساخت خانه بدون مجوز را در اسالم مشاهده می‌کنیم و اینها به جز خوش‌نشین‌ها کسی نیستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس کل دادگستری گیلان در سفر یک روزه به شهرستان تالش از محل احداث پل امید ۲۰ متری و کنار گذر و کمربندی در حال احداث تالش بازدید کرد.

شورای مدیریت و پیشگیری از وقوع جرم نیز با حضور حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان با شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران و آحاد مردم شهرستان تالش در مسجد قاسمیه این شهرستان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری گیلان در این نشست با اشاره به لزوم توجه به ننگین‌های زندگی بیان کرد: بنا به فرمایش امیرالمؤمنین اگر در صف دشمن در مقابل دشنام آنان قرار گرفتید، عفت و حقانیت و شرافت خود را حفظ کنید و از دشمن تاثیر منفی نگیرید.

خلیلی با اشاره به زراندوزی در مسئولیت به عنوان ننگی بزرگ، تصریح کرد: ما به عنوان مسئول وظیفه خدمت داریم و امروز در طرح هادی مشکلات بزرگی را در گیلان مشاهده می‌کنیم.

انتقاد از ساخت و سازهای بی‌رویه در مناطق روستایی گیلان | در حوزه پسماند با کسی تعارف نداریم

خلیلی با انتقاد از ساخت و سازهای بی‌رویه در مناطق روستایی گیلان، تصریح کرد: مردم چرا باید هزینه تخلف شما را بدهند؟ امروز بیش از هزار ساخت خانه بدون مجوز را در اسالم مشاهده می‌کنیم و اینها به جز خوش‌نشین‌ها کسی نیستند.

وی گفت: در حوزه پسماند با کسی تعارف نداریم، در خصوص اجرای طرح‌های تاثیرگذار دعوت کرده و نظر نهاد‌های متولی مثل محیط زیست را خواستار شدیم و طرح قابل دفاعی را متاسفانه مشاهده نکردیم.

رئیس کل دادگستری گیلان تصریح کرد: به مردم شریف گیلان صادقانه می‌گویم نه برای خود و خانواده‌ام بلکه برای دفاع از حقوق مردم و مطالبات عمومی، با سهل انگاران و سو مدیریت‌ها برخورد قاطع کرده و داد خود را بر سر ظالمان خواهیم زد.

با قدرت برای احقاق حقوق مردم به گیلان آمدم | توقف ۲۰ ساله ساخت پروژه احداث کمربندی تالش ننگ نیست؟

وی ادامه داد: بنده با قدرت برای احقاق حقوق شما به استان گیلان آمدم نه برای ثروت اندوزی و منفعت طلبی! توقف ۲۰ ساله ساخت پروژه احداث کمربندی تالش ننگ نیست؟ ما به پشتوانه حمایت مردم محکم گام بر می‌داریم و تا مشکل این پل حل نشود دست بردار نخواهم بود.

دستگاه قضا مخالف با طرح هادی سلیقه‌ای و رانتی است 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان نیز در این نشست با اشاره به ابلاغ شیوه نامه حکومتی امیرالمؤمنین علی علیه السلام به مالک اشتر گفت: با توجه به مطالبات مردم و لزوم بیان حقایق، حضرت امیر، مالک را موظف به اصلاح امور، ارائه خدمات به مردم و دوری از منویات نفسانی می‌دانند و امروز مسئولان باید با حسن تدبیر، درست فکر کردن و آینده نگری مسائل و مشکلات مردم را بررسی کرده و به سوی حل کردن آن گام بردارند.

احمد آقایی خردورزی را مهمترین ویژگی یک مدیر دانست و تصریح کرد: در خطبه ۲۲۹ و ۵۷ نهج البلاغه آینده نگری و فتنه‌شناسی را به عنوان چراغ راه از امیرالمؤمنین می‌آموزیم و مسئول نظام اسلامی باید در این مسائل تدبیر کرده و آگاه باشد.

وی معیار شناخت مدیران را چرخش زمان و نه چرخش زبان دانست و تصریح کرد: دستگاه قضا مخالف با طرح هادی سلیقه‌ای و رانتی است و توان پذیرش سیاست‌های سلیقه‌ای را ندارد.

معاون دادگستری گیلان ادامه داد: دستگاه قضا فضایی برای فراهم کردن بستر سودجویان ندارد، اگر طبیعت، جنگ و ساحل‌های خود را از بین ببریم چه پاسخی برای فرزندان خود داریم؟ اسکله ۳۰ کیلومتری آستارا خالی است، افرادی به بهانه اشتغال‌زایی برای تالش، در فکر تصرف سواحل و اراضی مردم هستند و دستگاه قضا از انفال حفاظت کرده و اجازه فرصت طلبی به سودجویان را نخواهد داد.

Share