مدیر توزیع برق شهرستان رشت؛

طرح‌های تاب آوری و مقاوم‌سازی شبکه با جدیت پیگیری شود

ابراهیم خشنود مدیر توزیع برق شهرستان رشت گفت: علیرغم مشکلات نقدینگی و محدودیت مالی، نیاز است طرح‌های تاب آوری و مقاوم‌سازی شبکه با جدیت پیگیری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای اداری مدیریت توزیع برق شهرستان رشت با دستورکار آمادگی مقابله با بحران احتمالی زمستان با حضور مدیران امورهای بهره برداری، عملیات، خدمات مالی و اداری و جمعی از مسئولین این حوزه برگزار شد.

در این جلسه ابراهیم خشنود مدیر توزیع برق شهرستان رشت گفت: علیرغم مشکلات نقدینگی و محدودیت مالی، نیاز است طرح‌های تاب آوری و مقاوم‌سازی شبکه با جدیت پیگیری شود.

وی افزود: اگر بتوانیم در تبدیل شبکه فرسوده به کابل خودنگهدار جزء شرکت‌های پیشتاز باشیم، مسلماً بیشتر این دغدغه‌هایی را که امروز مطرح است نخواهیم داشت و شبکه‌های توزیع برق حتی در زمان وقوع بحران پایدار خواهد ماند.

خشنود تاکید کرد: این هنر مدیر است که ترکیب نیروهای موجود را با توجه به حجم خسارات شبکه به گونه‌ای بچیند که بتواند با کمترین هزینه و زمان، بحران را کنترل کند.

مدیر توزیع برق شهرستان رشت خاطرنشان کرد: هر تصمیم گیری صحیح نیازمند اطلاعات صحیح است و مدیر هر امور وظیفه تعیین مسئول دریافت و جمع آوری اطلاعات، دسته‌بندی خاموشی‌ها، اعزام اکیپ، رصد خاموشی‌ها و… را بر عهده دارد.

خشنود افزود: در ساعات اولیه وقوع بحران احتمالی ضروری است بر اساس اطلاعات دریافتی، مناطق بحران زده را منطقه‌بندی کرده و برای هر منطقه یک مسئول تعیین کنید زیرا به این ترتیب برنامه ریزی برای انجام امور تسهیل می‌شود.

وی تاکید کرد: قرارداد پیمانکاران هر امور برای کار در شرایط بحران از قبل آماده باشد و برای تامین لوازم و تجهیزات ضروری برای استفاده در بحران و تهیه خودرو‌هایی از ارگان‌های دیگر باید مکاتبه انجام شود.

مدیرتوزیع برق شهرستان رشت بر رعایت نکات ایمنی حین انجام کار تاکید کرد و افزود: رعایت ایمنی در بحران مهم است و در صورتیکه چند اکیپ دارند نقطه‌ای مشغول کار هستند حتما توسط کاربر اتفاقات به آن‌ها اطلاع‌رسانی شود.

گفتنی است مدیران و حاضرین در این جلسه هریک به تحلیل و بحث در مورد چالش‌های پیش رو به ویژه با محوریت عملکرد در زمان وقوع بحران پرداختند.

Share