بازدید از دو واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت

دستگاه قضایی مشکل کارخانه‌های «صنایع ورق ایران» و «پیشرو تاب» را برطرف می‌کند

رئیس کل دادگستری استان گیلان و دادستان مرکز استان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و مدیران اجرایی از دو واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان و سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و مدیران اجرایی از دو واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت بازدید کرد.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در بازدید از کارخانه «صنایع ورق ایران» تصریح کرد: بیش از ۲۵۰ نفر در این مجموعه فعالیت می‌کنند و یکی از نیاز‌های فعلی این واحد تولیدی، افزایش ظرفیت کارگاهی است.

وی با بیان اینکه این کارخانه نیاز به ۱۰ هزار متر مربع عرصه دارد تا کارگاه‌های خود را افزایش دهد گفت: این واحد تولیدی دارای ظرفیت و توانمندی بالایی است و به دلیل آورده مالی کافی نیاز به وام بانکی نیز ندارد و در صورت افزایش عرصه، بیش از ۲۰۰ نفر دیگر می‌توانند در آن مشغول به کار شوند.

آقایی با اشاره به ضرورت اشتغال‌زایی جوانان اظهار داشت: در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان این مشکل مطرح خواهد شد تا با حمایت‌های دستگاه قضایی، زمین مورد نیاز به این واحد اختصاص یابد.

وی در ادامه به دومین بازدید مسئولان قضایی استان اشاره کرد و افزود: کارخانه ریسندگی «پیشرو تاب» در گذشته دچار ورشکستگی شده بود که با حمایت‌های دستگاه قضایی خصوصا رئیس کل دادگستری استان توانست بدهی‌های خود را پرداخت کرده و اکنون ۱۲۰ نفر در آن مشغول بافندگی حوله هستند که به دلیل دارا بودن کیفیت مناسب به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مشکل این واحد تولیدی را در حوزه ثبتی عنوان کرد و گفت: در اولین نشست کمیته اقتصاد مقاومتی که طی هفته آینده تشکیل خواهد شد با حضور مدیر کل ثبت اسناد و سایر مدیران اجرایی مشکلات این کارخانه نیز مطرح خواهد شد تا با مرتفع شدن این مشکل و مشارکت سرمایه گذار، زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر از جوانان استان فراهم گردد.

Share