در نشست بررسی ترخیص کالا عنوان شد؛

راه اندازی مجدد آزمایشگاه ساکن در بندرانزلی | کالاهای اساسی سنواتی متروکه صفر شد

با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکزی استان و مدیران کل دستگاه های اجرایی نشست بررسی ترخیص کالا در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، شنبه ۶ آذر ماه نشست بررسی ترخیص کالا با حضور رئیس کل دادگستری استان گیلان و مدیران کل اداره کل بنادر و دریانوردی، گمرک انزلی، استاندارد، جهاد کشاورزی و اموال تملیکی استان گیلان، معاون بندری منطقه آزاد انزلی و همچنین دادستان و رئیس دامپزشکی شهرستان بندر انزلی در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد.

 حمیدرضا آبایی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در این نشست با اشاره به عملکرد یک میلیون و ۲۸ هزار تن مجتمع بندری انزلی در امر تخلیه و بارگیری در هشت ماهه نخست اظهار داشت: تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی بیش از ۱۲ و نیم درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

وی با اشاره به حداقل رسیدن میزان کالاهای متروکه در بندرانزلی، خاطرنشان کرد: میزان کالاهای اساسی سنواتی متروکه به بنادر گیلان به صفر رسیده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان راه اندازی مجدد آزمایشگاه ساکن در بندرانزلی را بسیار لازم و مفید دانست و گفت: ۱۰ درصد کالاهای مانده از پروانه به دلیل مشکلات ارزی در انبارها و مخازن می‌مانند که پیشنهاد می‌کنم که به جای این مورد، ضمانت دیگری صورت بگیرد تا با توجه به دلیل ضرورت و نیاز استان و کشور به آن کالای اساسی، کل کالا خارج و مورد استفاده قرار بگیرد.

همکاری خوب و خرید تجهیزات توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از عوامل موثر بر کاهش رسوب کالا

ابوالقاسم یوسفی نژاد؛ ناظر گمرکات استان گیلان نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه عمده کالاهای متروکه در استان مربوط به سال‌های گذشته است، عنوان داشت: نزدیک به ۳ هزار تن اموال متروکه در استان گیلان موجود است که با توجه به عملکرد بیش از دو میلیون تن تخلیه و بارگیری و صادرات و واردات کالا در استان، در نگاه نخست عدد کوچکی بوده است.

وی در سال جاری کالاهای اموال تملیکی نداشته‌ایم و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند، افزود: کالاهای متروکه موجود در انبارهای سطح استان برای سالیان گذشته بوده است.

مدیر کل گمرک انزلی از دلایل تاثیرگذار بر کاهش کالاهای متروکه را به روز شدن و خرید دستگاه‌های جدید توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و سرعت بخشیدن به عملیات تخلیه و بارگیری، حمل کالا به صورت یکسره، پیگیری‌های قضایی، حضور آزمایشگاه در بندرانزلی و ترخیص هر چه زودتر کالا و اهتمام دستگاه‌های دولتی و نظارتی با یکدیگر دانست.

گفتنی است پس از این نشست حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی؛ رییس کل دادگستری گیلان به همراه دادستان مرکز استان، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و دیگر مدیران از انبارهای مجتمع بندری انزلی بازدید کردند.

Share