مدیر بازرگانی کشت و صنعت چای نوبر:

چای سنواتی بزرگترین معضل تولید داخل است | امیدوارم شاهد حمایت‌های بیشتر از چای ایرانی باشیم

رضاییان چای سنواتی را بزرگترین معضل تولید داخل عنوان کرد و گفت: به عنوان یک تولید کننده کمال تشکر را از ایشان و همچنین سیستم قضایی املش دارم که مردانه از تولید داخلی حمایت می‌کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس کل دادگستری استان گیلان با همراهی معاون پیشگیری از وقوع جرم و همچنین دادستان مرکز استان گیلان با همراهی دادستان املش در راستای رفع موانع تولید از کارخانه چای نوبر بازدید کرد.

ابوذر رضاییان، مدیر بازرگانی کشت و صنعت چای نوبر در گفتگو با دیارمیرزا گفت: سفر حجت‌الاسلام خلیلی به رانکوه می‌تواند فصل نوینی را در حمایت از چای ایرانی آغاز کند هرچند در گذشته نیز شاهد حمایت بی‌دریغ سیستم قضایی از تولید داخلی بوده‌ایم.

وی با اشاره به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده، افزود: سفر ایشان در راستای برداشتن موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان چای می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

رضاییان چای سنواتی را بزرگترین معضل تولید داخل عنوان کرد و گفت: به عنوان یک تولید کننده کمال تشکر را از ایشان و همچنین سیستم قضایی املش دارم که مردانه از تولید داخلی حمایت می‌کنند.

وی افزود: امیدوارم با روی کار آمدن دولت جدید و حضور آقای عباسی استاندار بومی شاهد حمایت‌های بیشتر سیستم دولتی از چای ایرانی باشیم.

مدیر بازرگانی کشت و صنعت چای نوبر در ادامه با بیان اینکه چای سنواتی بزرگترین خطر بالقوه برای صنعت چای است، افزود: طی چند سال اخیر چند مجموعه که به صورت سوداگرانه وارد این عرصه شده بودند، چای سنواتی متعلق به ۲۰ سال پیش را با چای سال مخلوط می‌کردند و با بسته‌بندی آن را به بازار عرضه می‌کردند.

رضاییان با اشاره به اقدام سازمان غذا و دارو بر شناسایی این چای و غیرقابل شرب اعلام شدن آن‌ها تصریح کرد: خوشبختانه با این دست از شرکت‌ها در حال برخورد قضایی هستند، به طوریکه تنها یک شرکت مستقر در شهرستان املش، ۶۹۰ تن چای سنواتی در انبار آن پلمپ شد. البته مدیر این شرکت گیلانی نبوده و هیچ تعصبی هم به چای ایرانی ندارد و صرفا با هدف سوداگری وارد این عرصه شده بود.

Share