بهترین روش ضخیم شدن موی سر چیست؟

روش هایی وجود دارند که ریزش مو های شما را قطع کرده و با ضخیم تر کردن تار های مو، جلوه زیبایی به شما خواهند داد.

اکثر آقایان و خانم ها علاقه مند هستند که بدانند با چه روش هایی می‌توان موی سر را ضخیم کرد. دلیل علاقه آن ها این است که تار موی ضخیم، باعث پرپشت تر دیده شدن موهای سر می‌شود. موهای سر افراد مختلف جنس متفاوتی دارد که به عوامل مختلفی مثل ماهیت ژنتیکی، آب و هوای محل زندگی، مواد غذایی و…. بستگی دارد. هرچه قدر سن افراد بالاتر برود یا در معرض استرس قرار بگیرند، ریزش مو هم بیشتر می‌شود.

روش هایی وجود دارند که ریزش مو های شما را قطع کرده و با ضخیم تر کردن تار های مو، جلوه زیبایی به شما خواهند داد. قصد داریم در این مقاله، ۳ روش موثر و مفید را به شما معرفی کنیم که می‌توانید با استفاده از آن ها موهای خود را ضخیم کنید. در ادامه با ما همراه باشید و این مقاله جذاب را از دست ندهید.

بهترین روش ضخیم شدن موی سر

بهترین روش های ضخیم شدن موی سر

  • اوزون تراپی مو
  • پروتئین تراپی مو
  • پلکس تراپی مو

اوزون تراپی مو چیست؟

یکی از روش هایی که به پرپشت شدن موهای سر کمک می‌کند، اوزون تراپی نام دارد. در این روش از یک دستگاهی استفاده می‌شود که تاثیرات شگرفی روی موهای شما ندارد. مبنای کار اوزون تراپی استفاده از مولکول های اکسیژن است. لازم است این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که اگر نازک شدن تار های مو به علت کمبود اکسیژن رخ نداده باشد،انحام این کار سودمند نخواهد بود. کار اکسیژن ایجاد لایه حفاظتی کوتیکول بر روی موهای شماست. در نتیجه در لایه های مو نفوذ کرده و حتی به جلا و خوش رنگ شدن آن نیز کمک می‌کند.

کلینیک های زیبایی مو با خرید دستگاه اوزون تراپی مو اقدام به ارائه این خدمت به مشتریان می نمایند. مکانیسم دستگاه ازون تراپی بر اساس جدیدترین متد های روز دنیا طراحی شده است. انجام این کار باعث می‌شود رطوبت رسانی به موها انجام شده و رگ های خونی ریشه مو نیز به جریان بیفتند.

بنابراین ریشه موها تقویت شده و رشد موها به ۲ برابر حالت معمول افزایش می‌یابد. یکی از ویژگی های خوب ازون تراپی این است که از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمی‌کند و به کسانی که دچار مشکلات بعد از دکلره شده اند توصیه می‌شود.

در ادامه به چند مورد از مزایای روش ازون تراپی اشاره خواهیم کرد:

  • رفع شوره سر
  • افزایش ضخامت مو ها و به دنبال آن پرپشت شدن مو
  • درمان ریزش مو
  • افزایش رنگ مو
  • رفع هرگونه خارش، حساسیت

پروتئین تراپی مو چیست؟

برای رفع نازکی موهایتان می‌توانید از روش دیگری به نام پروتئین تراپی استفاده کنید که در این روش به جای استفاده از اکسیژن،پروتئین جایگزین می‌شود. کمبود پروتئین در موها عوارض متعددی دارد. مثلا تار های مو نازک می‌شود، خاصیت ارتجاعی در موها کاهش می‌یابد و حتی ریزش مو نیز تشدید می‌شود. مکانیسم این روش، اتصال پروتئین‌های هیدرولیز شده به کوتیکول‌های مو است.

در نتیجه یک سد قوی در روی موها ایجاد می‌شود که از بروز آسیب به موها جلوگیری می‌کند. در نتیجه موهای نازک و آسیب دیده ترمیم می‌شوند. اگر به دنبال یک روش موثر برای ضخیم شدن موهایتان هستید، حتما از پروتئین تراپی استفاده کنید. چون در این روش نیز از هیچ‌گونه مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

 نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که هر چند وقت یک بار از این روش استفاده کنید. فواصل استفاده به مشکل شما بستگی دارد. ممکن است مشکل شما ملایم تر باشد. در این صورت اگر ۷ روز یک بار از پروتئین تراپی استفاده کنید، کفایت می‌کند. گاهی هم ممکن است متخصص تشخیص دهد که شما باید هر ۶ هفته یک بار یا ماهی یک بار این کار را انجام دهید. بنابراین همه چیز به تشخیص فرد متخصص در این زمینه بستگی دارد.

پلکس تراپی مو چیست؟

روش درمانی بعدی که به افراد دارای موی نازک توصیه می‌ شود، پلکس تراپی است. خرید پلکس مو و انجام پلکس تراپی، انواع و اقسام آسب های مو را درمان می‌کند. مثلا می‌تواند موها را ضخیم کند،  آسیب های ناشی از مصرف مواد شیمیایی و دکلره را از بین ببرد و یا حتی موهای سر را به صورت یک دست و زیبا نشان دهد. در روش پلکس تراپی از یک سری موارد تقویتی  استفاده می‌شود که هیچ گونه آسیبی به تار های مو نمی‌رسانند. تغییرات خوبی را بعد از انجام این روش خواهید دید که حتما برای شما دلچسب است.

در ادامه چند مورد از ویژگی های مثبت این روش را برای شما بیان خواهیم کرد:

  • بازسازی پیوند های مو می‌تواند توسط این روش انجام شود.
  • ضخیم تر شدن تار های مو و پرپشت شدن موها
  • ترمیم موهای سر بعد رنگ کردن موها
  • درمان خشکی و وز شدن موها
  • تقویت پیاز مو و افزایش رشد موها

اگر به دنبال یک روش مفید و موثر هستید که با استفاده از آن بتوانید موهای ضخیم و پرپشتی داشته باشید،توصیه می‌کنیم که از پلکس تراپی استفاده کنید.  لازم به ذکر است که در این روش موهای شما صاف نخواهند شد. یعنی اگر قصد انجام این کار را داشتید، بهتر است از سایر روش ها استفاده نمایید.

Share