بهترین قیمت پی ال سی زیمنس در بازار کشور را از کجا پیدا کنیم؟

اگر به دنبال کسب اطلاعات جامعی در‌ مورد انواع پی ال سی ها و قیمت پی ال سی زیمنس هستید ؛ توصیه می کنیم که حتما به وب سایت arshgp.com سر بزنید.

پی ال سی حلقه بسته، سیستمی است که در آن خروجی بر کمیت ورودی تأثیر می گذارد به گونه ای که مقدار خروجی مورد نظر را حفظ کند. یک سیستم پی ال سی حلقه باز ، با درج یک بازخورد به یک سیستم کنترل حلقه بسته تبدیل می شود. این بازخورد به طور خودکار تغییر در خروجی ناشی از اختلالات را تصحیح می کند. به همین دلیل است که سیستم کنترل حلقه بسته را سیستم کنترل خودکار می نامند. در اتوماسیون صنعتی ، متغیر کنترل شده (خروجی) سیستم در هر لحظه حس می‌ شود ، بازخورد داده می‌ شود و با ورودی مورد نظر مقایسه می‌ شود و در نتیجه سیگنال خطا ایجاد می‌ شود. این سیگنال ، عناصر کنترل را به سیستم درایو زیمنس هدایت می کند تا اقدامات اصلاحی لازم را انجام دهند و خروجی سیستم به صورت دلخواه به دست آید. سیستم کنترل بازخورد اختلالات را نیز در نظر می گیرد و اقدام اصلاحی را انجام می دهد. اگر به دنبال کسب اطلاعات جامعی در‌ مورد انواع پی ال سی ها و قیمت پی ال سی زیمنس هستید ؛ توصیه می کنیم که حتما به وب سایت arshgp.com سر بزنید.

هدف و نحوه عملکرد پی ال سی ها چیست؟

یک سیستم کنترل یا پی ال سی، ابزار دقیق یک سیستم الکترونیکی الکتریکی، الکترونیکی یا قابل برنامه ریزی (E/E/PES) است که ممکن است برخی یا همه عملکردهای زیر را انجام دهد؛ نظارت و ثبت وضعیت کارخانه و پارامترهای فرآیند، ارائه اطلاعات اپراتور در مورد وضعیت کارخانه و پارامترهای فرآیند. تشخیص شروع خطر و خاتمه خودکار آن (یعنی کنترل در محدوده های عملیاتی ایمن) ، از دیگر موارد استفاده از پی ال سی ها می باشد.با استفاده از این کنترلگر ها، از اقدامات کنترل خودکار یا دستی که ممکن است باعث ایجاد خطر شود، جلوگیری به عمل می آید. این عملکردها معمولاً توسط سیستم‌های هشدار، حفاظت (ترس، اینترلاک و خاموش شدن اضطراری) و سیستم‌ های کنترل فرآیند ارائه می‌ شوند. این سیستم های مهندسی شده به صورت جداگانه و جمعی به عنوان سیستم های کنترلی توصیف می شوند و ممکن است مستقل باشند یا عناصر مشترکی مانند رابط انسانی، رابط کارخانه، منطق، ابزارها، محیط و سیستم های مدیریتی داشته باشند.

عناصر پی ال سی شامل چه مواردی می باشد؟

رابط انسانی ممکن است شامل تعدادی اجزای ورودی و خروجی باشد ؛ مانند کنترلگر ها ، صفحه کلید، ماوس، نشانگرها ، اعلام‌ کننده‌ ها، پایانه‌ های گرافیکی، میمیک‌ ها ، آلارم‌های صوتی و نمودارها. رابط کارخانه شامل ورودی‌ ها (حسگرها) ، خروجی‌ ها (محرک‌ ها) و ارتباطات (سیم کشی، فیبر نوری، سیگنال‌ های آنالوگ/دیجیتال، پنوماتیک، فیلدباس، تهویه سیگنال ، موانع و تقویت‌ کننده‌ ها) است. عناصر پی ال سی، ممکن است توسط ارتباطات توزیع شده و به هم متصل شوند و به شکل رله ها ، کنترل کننده های گسسته یا منطقی (الکترونیکی ، قابل برنامه ریزی یا پنوماتیک) ، سیستم های کنترل توزیع شده (DCS) ، کنترل نظارتی و جمع آوری داده ها (SCADA) باشند. عناصر منطقی ، ممکن است توابع کنترل پیوسته یا توالی دسته ای یا تغییر حالت (به عنوان مثال راه اندازی/خاموش) را انجام دهند.

شرایط محیط سیستم پی ال سی چگونه است؟

محیط زیست سیستم ، محیط فیزیکی است که سیستم های کنترل (اپراتور) باید در آن کار کنند ؛ از جمله محل اقامت فیزیکی یا مسیرها ، شرایط محیطی (رطوبت ، دما ، قابلیت اشتعال) و تأثیرات خارجی مانند تشعشعات الکترومغناطیسی و خطراتی که ممکن است بر عملکرد سیستم کنترل در شرایط عادی یا غیر عادی مانند آتش سوزی ، انفجار ، حمله شیمیایی و غیره تأثیر می گذارد. پی ال سی ها ، معمولاً سیستم‌ های الکتریکی یا الکترونیکی قابل برنامه‌ ریزی (E/E/PES) هستند. یک سیستم یا دستگاه کنترلی ، در صورتی ایمن تلقی می شود که عملکرد هایی را ارائه دهد که به طور قابل توجهی ، یک خطر را کاهش داده و در ترکیب با سایر اقدامات کاهش ریسک ، خطر کلی را تا حد قابل تحمل کاهش می دهد. این عملکردها به عنوان عملکردهای ایمنی سیستم یا دستگاه شناخته می شوند و توانایی جلوگیری از شروع یک خطر یا تشخیص شروع آن را دارند.

سیستم های کنترل مرتبط با ایمنی

تمام عناصر پی ال سی، برای انجام عملکرد ایمنی مورد نیاز بوده (از جمله تاسیسات) و باید بخشی از سیستم مربوط به ایمنی در نظر گرفته شوند. سیستم های کنترل مرتبط با ایمنی ممکن است در حالت تقاضای کم کار کنند؛ جایی که لازم است عملکرد ایمنی خود را گهگاه (نه بیشتر از یک بار در سال) یا در حالت تقاضای بالا (بیش از یک بار در سال) یا حالت مداوم قرار دهند. سیستم‌ های کنترلی مرتبط با ایمنی که در حالت تقاضای پیوسته یا با تقاضای بالا کار می‌ کنند ؛ جایی که E/E/PES معیار اصلی کاهش خطر بوده و به عنوان HIPS (سیستم‌ های حفاظتی با یکپارچگی بالا) شناخته می‌ شود. با این حال، استفاده از چنین سیستم هایی نیاز به یک رویکرد سلسله مراتبی برای اقدامات کاهش خطر مانند ایمنی ذاتی و توجه دقیق به جلوگیری از خرابی حالت های رایج با استفاده از فناوری و عملکرد متنوع (مانند شیرهای امداد) را رد نمی کند. اقدامات باید به جای راه‌ حل‌ های پیچیده ، راه‌ حل‌ های فناوری ساده را ترجیح دهند.

گروه صنعتی عرش تامین کننده اقلام اتوماسیون صنعتی 
تلفن تماس: ۰۲۱۳۳۹۳۹۴۷۵ – ۰۲۱۳۳۹۳۹۴۷۸ -۰۹۱۲۲۰۹۴۱۷۷
ایمیل : Arsh02Group@Gmail.Com

Share