مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اعلام کرد:

با پیک بازنشستگی معلمان مواجه هستیم | امکان رعایت تراکم کلاس مورد انتظار وجود ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه سال آینده با پیک بازنشستگی معلمان مواجه هستیم، گفت: سال ۹۴ بیش از ۲۹ هزار فرهنگی داشتیم که اکنون به ۲۶ هزار نفر رسیده، اما دانش آموزان ما زیاد شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد فائزی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با اشاره به وجود ۳۴ منطقه و ناحیه در استان، اظهار کرد: استان گیلان در بخش خیرین ورود خوبی دارد و شاهد اقدامات برجسته هستیم.

وی طرح شهید سلیمانی را یکی از اقدامات مثبت وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه فضاهای ورزشی در مدارس دانست و بیان کرد: در هر منطقه یک فضای ورزشی چمن مصنوعی و یک زمین فوتبال ساحلی خواهیم داشت. این طرح در غالب مناطق استان اجرایی شده و مابقی تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به تجهیز هنرستان‌های استان و تامین جیره غذایی مدارس شبانه روزی، تاکید کرد: در راستای طرح ۲۰ در ۲۰، حدود ۵۱ محله را انتخاب و مدارس آن را برای سال تحصیلی جدید نوسازی کردیم.

فائزی، هزینه ساخت مدرسه در گیلان را بیشتر از سایر استان‌ها دانست و بیان کرد: شاهد فرسودگی و استهلاک زودتر تاسیسات مدارس نیز هستیم.

وی فضاهای مدارس استان را ظرفیت خوبی برای درختکاری دانست و عنوان کرد: با هزینه ناچیز می‌توانیم سرمایه ارزشمندی را برای مدارس ایجاد کنیم.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در حوزه معلمان، خاطرنشان کرد: سال آینده با پیک بازنشستگی معلمان مواجه هستیم. سال ۹۴ بیش از ۲۹ هزار فرهنگی داشتیم که اکنون به ۲۶ هزار نفر رسیده، اما دانش آموزان ما زیاد شده اند.

این مسئول فرهنگی با تاکید بر لزوم جلوگیری از ترک تحصیل یا باز ماندن از تحصیل، تصریح کرد: کلاس‌ها را با تعداد کم نیز برگزار می‌کنیم و مدارسی با یک کلاس و یک دانش آموز و یک معلم داریم که به خاطر جغرافیای خاص استان است و لذا امکان رعایت تراکم کلاس مورد انتظار وجود ندارد.

وی خواستار توجه به دانشگاه فرهنگیان در بلندمدت و آزمون استخدامی در کوتاه مدت با تاکید بر بومی گزینی شد و گفت: علاوه بر افزایش سهمیه استخدامی، سهمیه سرباز معلم گیلان نیز باید افزایش پیدا کند.

فائزی همچنین از تخصیص دو فضای آموزشی به دانشگاه فرهنگیان استان در رودسر و فومن خبر داد.

Share