معاون بهره‌برداری و توسعه آب و فاضلاب گیلان؛

اصلاح و توسعه شبکه توزیع و انشعابات آب شرب گیلان

مازیار غلام‌پور، معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۷۸ پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد و ۳۱۲ میلیون ریال در معاونت بهره برداری و توسعه آب، راهبری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۷۸ پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد و ۳۱۲ میلیون ریال در معاونت بهره برداری و توسعه آب، راهبری شد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ از محل اعتبارات استانی، جهت بهره برداری و توسعه منابع تأمین آب شرب، تصفیه و خطوط انتقال در سطح استان تعداد ۹۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریال اجرایی شده است.

مازیار غلام‌پور افزود: همچنین ۶۸ پروژه اصلاح و توسعه شبکه توزیع و انشعابات آب شرب با اعتباری بالغ بر۴ میلیارد و ۶۶۳ میلیون ریال، ۲۰ پروژه اصلاح و بازسازی تجهیزات برقی و تله متری و نیرورسانی به منابع تأمین و پروژه‌های الکترومکانیکال در سطح تأسیسات آبرسانی استان با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۱۸۹ میلیون ریال تعریف شده و در حال اجرا می‌باشد.

وی تصریح کرد: اتمام اجرای پروژه‌های فوق به افزایش تولید آب شرب به میزان ۲۸.۵ لیتر بر ثانیه در بهسازی چشمه ها، افزایش تولید به میزان ۷۵ لیتر بر ثانیه در بهسازی چاه ها، کاهش حداقل ۶۷ لیتر بر ثانیه از هدررفت آب آشامیدنی در اصلاح خطوط انتقال و شبکه توزیع آب شرب منجر و امکان استمرار تولید آب شرب در منابع تولید یا ایستگاه پمپاژ با خرید ۲۹ دستگاه دیزل ژنراتور (با توان ۱۹۵۵کیلووات) ایجاد شد.

غلام‌پور بیان داشت: با توسعه شبکه توزیع آب شرب، ۳ هزار و ۴۱۸ خانوار جدید در سطح استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

Share