یک کوپه خاص

آلفا رومئو جولیا اس ‌دبلیو‌ بی زاگاتو؛ برای طرفداران خودروی تک در جهان!+ تصاویر

جدا از حذف درهای عقب، خبری از دستگیره‌های عادی درهای جلو نیز نیست و در عوض دکمه‌ای روی ستون بی‌تعبیه شده تا با استفاده از آن درب خودرو باز شود. تقریبا هر پنل بدنه بازطراحی و از فیبر کربن ساخته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از عصر ایران، پس از یک کمپین تبلیغاتی جامع، دو شرکت آلفا رومئو و زاگاتو از محصول جدید خود به نام آلفا رومئو جولیا اس دبلیو بی‌زاگاتو (Alfa Romeo Giulia SWB Zagato) رونمایی کردند. همانگونه که از نام آن مشخص است، برای شکل گیری این خودرو کوپه بی‌نظیر فاصله بین محورها کوتاه شده و دیگر خبری از صندلی‌های عقب موجود در مدل استاندارد نیست.

آلفا رومئو جولیا اس دبلیو بی‌زاگاتو؛ یک کوپه خاص

آلفا رومئو جولیا اس دبلیو بی‌زاگاتو بر اساس یک دستگاه آلفا رومئو جولیا کوادریفولیو (Quadrifoglio) شکل گرفته و به پیشرانه شش سیلندر مجهز است. در شرایطی که این خودرو به مشخصات مشابه با مدل جولیا جی‌تی‌ای‌ام (Giulia GTAm) ارتقا داده شده، اما جعبه دنده غیراتوماتیک شش سرعته موجود در مدل کوادریفولیو حفظ شده است.

طراحی جلوی خودرو ترکیبی از عناصر قدیمی و جدید را ارائه می‌کند زیرا با الهام از خودرو آلفا رومئو اس‌زد (Alfa Romeo SZ) شکل گرفته است، در شرایطی که چراغ‌های ال‌ئی‌دی سه قسمتی فیس‌لیفت جولیا ۲۰۲۳ در آن دیده می‌شود. طراحی عقب آلفا رومئو جولیا اس دبلیو بی‌زاگاتو نیز با الهام از مدل جولیا تی‌زد (Giulia TZ) شکل گرفته و برای ایجاد ظاهری یکدست و تمیز خبری از بال عقب بزرگ مدل جولیا جی‌تی‌ای‌ام نیست.

یک دیفیوزر بزرگ در قسمت عقب میزبان خروجی‌های دوگانه اگزوز است که در وسط آن جای گرفته اند. سقف حبابی شکل دوتایی و درپوش پیشرانه دارای ورودی‌های هوا از دیگر ویژگی‌های طراحی ظاهری آلفا رومئو جولیا اس دبلیو بی‌زاگاتو هستند.

جدا از حذف درهای عقب، خبری از دستگیره‌های عادی درهای جلو نیز نیست و در عوض دکمه‌ای روی ستون بی‌تعبیه شده تا با استفاده از آن درب خودرو باز شود. تقریبا هر پنل بدنه بازطراحی و از فیبر کربن ساخته شده است.

پیشرانه توربو دوقلو ۲.۹ لیتری شش سیلندر خورجینی، قلب تپنده این مدل کوپه منحصر به فرد است که مطابق با مشخصات مدل آلفا رومئو جی‌تی‌ای‌ام توانایی تولید ۵۳۳ اسب بخار نیرو و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. جعبه دنده شش سرعته غیراتوماتیک مدل کوادریفولیو نیز وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌ها را بر عهده دارد.

پس از حضور در یک مراسم عکسبرداری در پیست «لا پیستا» در کومونه آرسه، آلفا رومئو جولیا اس دبلیو بی‌زاگاتو به مالک خود تحویل داده خواهد شد. جزئیاتی درباره قیمت این خودرو که تنها یک نمونه از آن وجود دارد، ارائه نشده است، اما با توجه به برچسب قیمت نزدیک به ۲۰۰ هزار دلاری مدل جولیا جی‌تی‌ای‌ام در ایتالیا، قیمت قابل توجهی را برای مدل منحصر به فرد جولیا کوپه محور کوتاه شده می‌توان در نظر گرفت.

Share