فرماندار رشت در آیین تجلیل از پژوهشگران، محققین، فن‌آوران و شرکت‌های دانش بنیان؛

وجود محققین پرتعداد در رشت انتظارات را از شهر اولین‌ها بیشتر می‌کند

حمیدرضا امام‌پناهی پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از پژوهشگران، محققین، فن‌آوران و شرکت‌های دانش بنیان شهرستان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان رشت و استان گیلان دارای محققین و اندیشمندان و فرهیختگانی است که همواره در طول تاریخ درخشیده‌اند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا امام‌پناهی، فرماندار رشت در همایش تجلیل از پژوهشگران، محققین، فن‌آوران و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرستان رشت ضمن تبریک روز دانشجو (۱۶ آذر) و هفته پژوهش، اظهار کرد: این مراسم برای تجلیل از ۹۰ نفر از پژوهشگر و محقیقن شهرستان رشت برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه نخبگان امروز ما میراث‌داران پژوهشگران گذشته هستند، اظهار کرد: مسلما تعداد نخبگان شهرستان رشت بسیار بیشتر از ۹۰ نفر هستند زیرا شهرستان رشت، شهرستانی فرهیخته با وجود خیل عظیمی از نخبگان است.

پژوهش، یافتن بهترین پاسخ برای مشکلات امروز است

نماینده عالی دولت، پژوهش را یافتن بهترین پاسخ برای مشکلات امروز دانست و‌ افزود: توسعه هر کشوری بدون توجه به پژوهش امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: اگر پژوهش صورت نگیرد، دانش دچار سکون خواهد شد و هفته پژوهش به این معناست که برای توسعه کشور دستاوردهای علمی باید هر روز بروز شوند.

امام‌پناهی با اشاره به اینکه قطار علمی جهان نمی‌ایستد، گفت: وجود محققین پرتعداد در رشت انتظارات را از شهر اولین‌ها را بیشتر می‌کند.

فرماندار رشت اظهار داشت: باید پژوهشگران در راستای رفع نیازهای کشور گام بردارند تا نقش ایران در منطقه را پررنگ‌تر کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با بیان اینکه دشمنان به دنبال ضربه زدن به حوزه پژوهش هستند، گفت: تمامی مسئولین باید در راستای گسترش علم و فن‌آوری گام بردارند تا دیوارهای تحریم را بشکنیم.

جوانان ما توانایی تولید علم همراه با ثروت را دارند

وی با اشاره به اینکه به وسیله توسعه علمی باید به سمت از بین بردن انحصار علمی جهان سلطه گام‌ برداریم، تأکید کرد: رویکرد چهار دهه اخیر انقلاب اسلامی در توسعه و پیشرفت علم، ما را از یک مصرف کننده صرف در دوره پهلوی، به یک جامعه تولید کننده و صادر کننده تبدیل کرده است.

فرماندار رشت با بیان اینکه جوانان ما توانایی تولید علم همراه با ثروت را دارند، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش، تجلیل از نخبگان شهرستان رشت و به رخ کشیدن ظرفیت این شهرستان در کشور است.

امام‌پناهی همچنین ادامه داد: ما با استفاده از کارهای پژوهشی می‌توانیم جهت توسعه و تعالی ایران اسلامی گام‌ برداریم.

امام‌پناهی با بیان اینکه هفته پژوهش فرصتی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات محققین و پژوهشگران است، تصریح کرد: پژوهشگران، فناوران و اهل تحقیق باید جامعه را به جامعه‌ای تولیدکننده و صادرکننده تبدیل کنند. باید در علم و دانش بیشتر از آنکه مصرف‌کننده تفکر دیگران باشیم، دستاوردهای نو عرضه کنیم زیرا نخبگان و پژوهشگران ما این توانایی را در تولید علم همراه با تولید ثروت دارند.

هفته پژوهش امسال در شهرستان رشت به نام مهندس موسوی است

علی بایستی، رییس پارک علم و فناوری استان گیلان در این همایش با بیان اینکه فرار مغزها امروز وارد حوزه جدیدی شده است، تصریح کرد: امروزه کشورهایی که فکرش را نمی‌کنید به فن‌آوران ما نامه زده می‌شود و دعوت می‌کنند که به‌ کشور آنها بروند.

وی با اشاره به اینکه هفته پژوهش امسال در شهرستان رشت به نام مهندس موسوی است، گفت: باید مجسمه افرادی مانند مهندس موسوی را در شهر باید ساخته شود زیرا کارخانه‌های زیادی احداث و افراد بسیاری را وارد بازار کار‌ کردند.

رییس پارک علم و فناوری استان گیلان افزود: مهندس موسوی آنچنان به رشت تعلق خاطر دارند که دفتر ایشان در تهران در خیابان رشت قرار گرفته است‌.

بایستی اظهار کرد: دیگر به مانند گذشته نیست تا برای ایجاد یک شرکت زمان زیادی صرف شود، هیأت مدیر تشکیل شود و… بلکه امروز با ایجاد یک استارتاپ ظرف مدت کمتر از ۶ ماه به تولید می‌رسند.

Share