مهم ترین عامل برای انتخاب جرثقیل بازویی و دیواری چیست؟

برای بلند کردن کالاها در صنایع مختلف از جرثقیل ها استفاده می شوند. این ابزار نقش بسیار مهمی در صنایع ساختمانی دارند. جرثقیل ها هر کدام دارای انواع مختلفی هستند. که در ادامه به انها میپردازیم.

جرثقیل ها ابزارهای  بسیار مفیدی برای بلند کردن کالا هستند. جرثقیل بازویی، جرثقیل سقفی و دوپل به طور گسترده در صنایع استفاده می شود. به طور کلی باید بدانید که انواع مختلفی از جرثقیل ها مانند جرثقیل دیواری در بازار وجود دارد. هر کدام کارکردهای خاص خود را دارند. جالب است بدانید که بدون استفاده از جرثقیل نمی توان بسیاری از کارها را انجام داد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به شما توضیح دهیم مهم ترین عامل برای انتخاب جرثقیل ها در صنعت چیست.

جرثقیل بازویی

جرثقیل سقفی

جرثقیل سقفی وسیله ای است که در انواع و ویژگی های مختلف برای جابجایی اجسام سنگین استفاده می‌شود. جرثقیل شامل تیر، قلاب و کابل متصل به آن است که برای بلند کردن اجسام و بار استفاده می‌شود. جرثقیل سقفی نوعی جرثقیل است که در داخل سالن ها و سیلوهای بسته استفاده می شود که راحت ترین و بهترین تجهیزات در این صنعت می باشد.

علت های استفاده از جرثقیل سقفی چیست؟

جرثقیل سقفی

  • تعمیر و نگهداری جرثقیل سقفی گران نیست.
  • برای دسترسی به تمام نقاط سوله می توانید از جرثقیل سقفی استفاده کنید.
  • برای کار با جرثقیل به مهارت خاصی نیاز نیست و کار با آن آسان است.
  • استفاده از جرثقیل سقفی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.
  • برای جابجایی قطعات سنگین جرثقیل سقفی بهترین انتخاب است.

جرثقیل بازویی چیست

جرثقیل بازویی در صنایع مختلف با ظرفیت بار زیر ۱۰ تن استفاده می شود. یکی از ویژگی های منحصر به فرد جرثقیل بازویی قابلیت کار در فضاهای بسیار تنگو ومحدود است. ۶حرکت جرثقیل بازویی دارد. حرکت جانبی و بلند کردن در جرثقیل بازویی مشابه جرثقیل سقفی است.  تفاوت این است که جرثقیل بازویی به جای حرکت افقی در سراسر سوله حول محور مرکزی خود می چرخد. توجه داشته باشید که جرثقیل های بازویی با توجه به زاویه عملکرد و محل نصب به چند گروه طبقه بندی می شوند.

چه ویژگی هایی باعث می شود جرثقیل بازویی را انتخاب کنیم؟

جرثقیل های بازویی نیز دارای مجموعه ای از ویژگی ها هستند که شناخت کافی از این ویژگی ها کمک زیادی به انتخاب جرثقیل بازویی مناسب می کند. در ادامه برخی از این ویژگی ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

  1. در ستون داخل سالن یا سوله جرثقیل بازویی خود را می توانید نصب کنید و از آن استفاده کنید.
  2. زاویه چرخش یکی از مهم ترین ویژگی های جرثقیل بازویی است.
  3. در موارد خاص جرثقیل را می توان بر روی یک تیر یا ستون نصب کرد.

شناخت انواع جرثقیل بازویی

  • جرثقیل دستی را می توان روی ستون سالن با زاویه کمتر از ۱۸۰ درجه قرار داد.
  • جرثقیل دستی و برقی با زاویه ۲۷۰ درجه.
  • جرثقیل بازویی دستی با زاویه کمتر از ۲۷۰ درجه.

آشنایی با جرثقیل دیواری در صنعت

برای ایستگاهای کنار دیوار استفاده از جرثقیل دیواری از بهترین پیشنهادات است. جرثقیل های دیواری از جمله جرثقیل هایی هستند که با توجه به نیاز مشتری می توانند در هر ارتفاعی طراحی، نصب و راه اندازی شوند. حرکت چرخشی این نوع جرثقیل معمولا به صورت دستی انجام می شود. ناگفته نماند که حرکت الکتریکی بازو نیاز به طراحی خاص خود دارد.

جرثقیل دیواری

جرثقیل دیواری را می توان بر روی دیوار بدنه ماشین آلات صنعتی، روی ستون سالن یا انبار نصب کرد. یکی از مزایای جرثقیل دیواری این است که در محیط هایی که نمی توان از جرثقیل های دیگر استفاده کرد بسیار کارآمد است.

دلیل انتخاب و استفاده از جرثقیل دیواری

  • در مقایسه با دیگر جرثقیل ها، جرثقیل دیواری روشی آسان و مقرون به صرفه برای نصب، راه اندازی، نگهداری و تعمیر هستند.
  • جرثقیل دیواری قابلیت نصب و استفاده بر روی ستون ودیوار را دارد. همچنین قیمت این نوع جرثقیل نسبت به جرثقیل سقفی تک پل آویز  و دروازه ای مقرون به صرفه تر بوده و عملکرد بهتری از خود نشان می دهد.
  • شعاع و چرخش جرثقیل دیواری بسته به موقعیت جرثقیل بین ۴۵ تا ۲۲۰ درجه است. در ضمن حرکت بازو هم به صورت دستی و هم با موتور الکتریکی چرخشی انجام می شود که معمولاً با توجه به نیاز کارفرما تعیین می شود.
  • جرثقیل دیواری با ظرفیت ۵ تن و چرخش بازو ۴۵ تا ۲۷۰ درجه مجهز به کنترل کننده بار، وسایل و محموله شما را به راحتی جابه جا می کند.
Share