خرید دستگاه جوش لوله پلی اتیلن با قیمت مناسب

امروزه استفاده از لوله پلی اتیلن به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد نسبت به سایر لوله ها ارجحیت پیدا کرده است. استفاده از لوله های پلی اتیلن  در صنعت و کشاورزی و مصارف خانگی در حال افزایش است و پیش بینی می شود که این روند همچنان صعودی باقی بماند.

دستگاه جوش پلی اتیلن چیست؟

امروزه استفاده از لوله پلی اتیلن به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد نسبت به سایر لوله ها ارجحیت پیدا کرده است. استفاده از لوله های پلی اتیلن  در صنعت و کشاورزی و مصارف خانگی در حال افزایش است و پیش بینی می شود که این روند همچنان صعودی باقی بماند. لوله های پلی اتیلن به دو روش مکانیکی و یا جوشی به هم متصل می شوند.در این مقاله ما به بررسی روش اتصال جوشی لوله های پلی اتیلن و انواع دستگاه جوش پلی اتیلن می پردازیم. جوشکاری پلی اتیلن فرآیند اتصال لوله های پلی اتیلن ( yun.ir/5k8rf4 ) به یکدیگر است. لوله هایی که به کمک روش جوش لب به لب یا اتصالات پلی اتیلن به یکدیگر جوش داده می شوند، برای کاربردهای روی زمین و زیر زمین بسیار مناسب هستند.

انواع دستگاه جوش لوله پلی اتیلن

دستگاه های جوش لوله پلی اتیلن به سه مدل کلی تقسیم بندی می شوند که هر کدام از مزایای متفاوتی بهره می برند و استفاده از آنها به کاربرد خط لوله، نیازمندی ها، اتصالات و شرایط پروژه بستگی دارد.

۱- دستگاه جوش بات فیوژن یا لب به لب

اتصالات جوشی لب به لب لوله پلی اتیلن را می توان در سیستم های آبرسانی و فاضلاب و شبکه توزیع آنها، کپسول های آتش نشانی تحت فشارهای مختلف استفاده کرد. جوش لب به لب در صورت انجام صحیح بهترین روش برای اتصال لوله پلی اتیلن با اتصالات پلی اتیلن می باشد. در اتصالات جوشی، کیفیت جوش و کارایی آن به مهارت و توانایی جوشکار، مناسب بودن و عملکرد مناسب دستگاه جوش و تجهیزات مربوطه و رعایت اصول و قواعد جوشکاری بستگی دارد.

دستگاه جوش اکسترودر

انواع دستگاه جوش بات فیوژن

– دستگاه جوش پلی اتیلن دوفک دستی

– دستگاه جوش پلی اتیلن هیدرولیک دستی

– دستگاه جوش پلی اتیلن هیدرولیک

۲- دستگاه جوش الکتروفیوژن

اتصالات جوش الکتروفیوژن معمولاً در شبکه های توزیع گاز و برای اتصال لوله های پلی اتیلن گازی به یکدیگر استفاده می شود. استفاده از این نوع اتصالات طبق توصیه های استاندارد شرکت ملی گاز ایران و DIN آلمان برای دستیابی به بالاترین بازده توصیه شده است. جوش الکتروفیوژن لوله های پلی اتیلن بسیار ایمن بوده و نشتی صفر را تضمین می کند.

استفاده از ابزار مناسب و خاص برای موفقیت در جوشکاری الکتروفیوژن ضروری است. همیشه توصیه می شود قبل از شروع جوشکاری، تمام تجهیزات لازم را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام تجهیزاتی که نیاز به کالیبراسیون دارند کالیبره شده باشند. تجهیزات ممکن است بسته به محصول تحت جوش یا قطری که قرار است جوش داده شود تا حدودی متفاوت باشد. الکتروفیوژن برای لوله‌های ۱۶ تا ۷۱۰ میلی‌متر مناسب است، در حالی که برای لوله‌های ۵۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌متر می‌توان از دستگاه جوش بات فیوژن استفاده کرد.

در مواردی که لوله پلی اتیلن باید با استفاده از روش حفاری مانند مته نصب شود، نمی توان از دستگاه جوش الکتروفیوژن استفاده کرد. به طور مشابه، اگر لوله باید به عنوان یک پوشش محکم در یک خط لوله موجود استفاده شود، جوش لب به لب تنها تکنیکی است می توانید از آن بهره ببرید.

ویژگی های دستگاه جوش الکتروفیوژن

۱ – عدم جوشکاری در سفارشات برق

۲ – افزایش یکپارچگی اتصال

۳ – کنترل خودکار

۴- کاهش خطای انسانی در جوشکاری ناشی از پارامترهای جوشکاری توسط دستگاه

۵- سازگاری بین الکتروفیوژن ها و سایر سیستم های الکتروفیوژن از طریق سیستم بارکد کامپیوتری

۶ – قابلیت استفاده برای لوله و اتصالات تا سایز ۱۲۰۰ میلی متر جهت استفاده در آب و گاز

۷ – قابلیت اتصال به چاپگر و اتصال به کامپیوتر

۸ – قابلیت نمایش ولتاژ و فرکانس برق ورودی

۹ – وزن کم دستگاه جوش

۳- دستگاه جوش اکسترودر

دستگاه جوش اکسترودر برای تعمیر اتصالات لوله پلی اتیلن و همچنین جوش آنها استفاده می شود. این نوع دستگاه در اندازه ها و انواع مختلفی تولید می شود. دستگاه جوش اکسترودر به صورت دستی برای تعمیر جوش لوله پلی اتیلن استفاده می شود.

دستگاه جوش اکسترودر

اجزای دستگاه جوش لوله پلی اتیلن

۱ – شاسی اصلی دستگاه با گیره های مربوطه به اندازه دلخواه دستگاه

۲ – یونیت هیدرولیک دستگاه با الکتروموتور و پمپ هیدرولیک

۳ – صفحه رنده با الکتروموتور و گیربکس

۴ – صفحه داغ تفلون نچسب تمام المنت دار

لوازم جانبی دستگاه جوش لوله پلی اتیلن

– رنده برقی دو طرفه با مته و بلبرینگ خطی

– هیتر برقی یا دستگاه اتو لوله پلی اتیلن

مراحل جوشکاری لوله پلی اتیلن به روش بات فیوژن

۱ – ابتدا لوله پلی اتیلن را در دو فک دستگاه جوش (ثابت و متحرک) قرار دهید و پس از تنظیمات لازم قالب ها را ببندید.

۲ – صفحه رنده بین دو لوله قرار می گیرد و لبه های لوله ها را کاملاً صاف و تمیز می کند و سپس جدا می شود.

۳ – سپس صفحه داغ اتو را که به دمای مجاز (۲۱۰-۲۲۰ درجه سانتیگراد) رسیده است بین لوله ها قرار دهید.

۴- حرارت را تحت فشار ادامه می دهیم تا لوله ها در تماس با صفحه داغ، دایره ای و یکنواخت در اندازه مشخص ذوب شوند.

۵- در مرحله فوق فشار کاهش یافته و لایه های داخلی در محل اتصال در حال ذوب شدن هستند.

۶ – قسمت متحرک دستگاه جوش به عقب رانده شده و صفحه داغ جدا می شود تا آسیبی به سطوح ذوب وارد نشود.

۷ – دو سر لوله به سرعت به هم بسته می شوند و فشار را به تدریج افزایش داده و تا زمانی که نقطه جوش سرد شود ثابت نگه داشته می شود.

۸- زمان سرد شدن در مرحله فوق به ضخامت لوله و اتصالات بستگی دارد. در این مدت اتصال نباید در معرض تنش هایی با فشار غیر قابل قبول قرار گیرد.

۹ – لبه جوش در محل اتصال باید به صورت یک بسته دو تکه باشد. تشکیل این توده نشان می دهد که جوشکاری به صورت یکنواخت انجام شده است.

خرید انواع دستگاه جوش لوله پلی اتیلن با قیمت مناسب

با توجه به بازار رقابتی و تولید کننده های بسیار زیاد دستگاه جوش لوله پلی اتیلن، خرید یک دستگاه جوش با کیفیت مطابق با استاندارد و قیمت مناسب به یک چالش بزرگ برای خریداران تبدیل شده است. در این راستا به منظور رفاه حال مشتریان عزیز شرکت آب صنعت روتن کار فروشگاه اینترنتی روتن کارر را راه اندازی نموده است. در فروشگاه اینترنتی روتن کار انواع لوله و اتصالات و دستگاه جوش لوله پلی اتیلن با قیمت بسیار مناسب و رقابتی به فروش می رسد. کلیه محصولات دارای یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش می باشند.

لیست قیمت بروز انواع دستگاه جوش لوله پلی اتیلن

همچنین تیم فروش و پشتیبانی و تیم اجرایی بسیار با تجربه شرکت آب صنعت روتن کار در تمام مراحل خرید و اجرای پروژه شما را همراهی خواهند کرد. برای ارتباط با کارشناسان روتن کار و یا دریافت مشاوره می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر تماس بگیرید.

تلفن(داخلی ۳۵۰): ۰۲۶۹۱۰۰۳۳۵۰

تلفن کارخانه: ۰۲۶۴۴۵۸۳۸۹۹

واتس آپ : ۰۹۰۵۱۳۰۰۶۷۶

 

 

Share