پس از قیچی کردن سقف 2 دستگاه اتوبوس؛

تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مشکلات معیشتی حاکم بر جامعه گفت: به منظور حمایت از پرسنل شهرداری رشت لایحه ای مبنی بر اهدای سید کالای غیر نقد به پرسنل شهرداری رشت در دستور بررسی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد حسین واثق کارگرنیا عصر امروز در شصت و پنجمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به ارسال یک لایحه یک فوریتی پیرامون خرید پنجاه دستگاه ون اظهار کرد: لایحه‌ای با این موضوع به شورا ارسال شده است که در آن سهمی به عهده وزارت کشور و سهم دیگر نیز متعلق به شهرداری رشت است که باید پرداخت شود.

وی به پرداخت سبد کالا به پرسنل شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: با توجه به تورم حاکم بر جامعه وعدم افزایش متناسب حقوق پرسنل شهرداری رشت، در راستای حمایت از نیروهای خدوم شهرداری رشت این مهم در دست بررسی است.

ساقط شدن ۲ دستگاه اتوبوس شهرداری رشت

کارگرنیا با انتقاد از قیچی شدن سقف دو دستگاه اتوبوس توسط سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت تصریح کرد: رئیس سازمان مدعی است که در راستای جذب گردشگر سقف این دو اتوبوس را قیچی کرده که با توجه به مشکلات موجود در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی و کمبود اتوبوس در رشت، این اقدام سازمان مربوطه که منجر به ساقط شدن دو اتوبوس از چرخه فعالیت شده است، پذیرفتنی نیست

رئیس شورای رشت با اشاره به اینکه تعدادی از اعضای شورا تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت را مطرح کرده‌اند گفت: این مهم در اسرع وقت اجرایی می‌شود و نتایج از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

شورا در مورد هزینه بیت المال با کسی تعارفی ندارد

رئیس کمیسیون حمل و نقل و بار مسافر شورای اسلامی شهر رشت نیز از قیچی شدن سقف دو دستگاه اتوبوس بدون مصوب شورا انتقاد کرد و افزود: سقف این دو اتوبوس به بهانه اینکه برای حضور گردشگران استفاده می‌شود قیچی شده و مدتهاست که بلا استفاده به حال خود رها شده است.

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه اتوبوس‌ها جز اموال شهرداری هستند و بر اساس کدام مجوز سر اتوبوسی که سرمایه این شهر و عمر فعالیتی آن سه سال است را قیچی کرده‌اند ادامه داد: این اتوبوس‌ها به واسطه اقدامات انجام شده حتی قابل فروش دیگر نیستند و یا باید به صورت کیلویی فروخته شوند.

وی با اشاره به اینکه شورا تا زمانی که پای بیت المال در میان باشد با کسی تعارف ندارد، ادامه داد: اعتباراتی به منظور بهسازی اتوبوس‌ها به حساب سازمان واریز می‌شود اما مشخص نیست این اعتبارات کجا و چگونه هزینه می‌شود و هر بار که به رئیس حراست سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری رشت بابت پیگیری این مباحث تماس گرفته‌ام پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکرده‌ام.

Share