تحصیل در ترکیه ۲۰۲۳

آموزش در ترکیه از دو بخش اصلی تشکیل شده است. یک قسمت مربوط به ثبت نام و آمادگی آزمون YoS ترکی است که خود ممکن است شامل دسترسی به آخرین منابع آمادگی آزمون YoS باشد و قسمت دیگر شامل دسترسی به سوالات سال های قبل با پاسخ صحیح می باشد. قسمت دیگر مربوط به نحوه شرکت در آزمون است.

شرط معدل تحصیلی در ترکیه

سوال دیگری که برای افراد متقاضی تحصیل در ترکیه پیش می آید این است که آیا برای ورود به دانشگاه باید معدل بالایی داشته باشند یا برای تحصیل در برخی رشته ها باید معدل بالایی ارائه دهند؟ در پاسخ می توان گفت برای پذیرش بدون کنکور در دانشگاه هایی که قصد ورود بدون کنکور دارید باید معدل آخرین مدرک تحصیلی خود را ارائه دهید که برای هر دانشگاهی متفاوت است اما به طور کلی حداقل نمره چهارده به طور متوسط (۱۴) در اکثر دانشگاه های ترکیه قابل قبول است.

شرایط سنی برای تحصیل در ترکیه

خبر خوب برای کسانی که در کنکور قبول شده و به تحصیل ادامه می دهند و بعد از مدت ها می خواهند در رشته مورد علاقه خود در یکی از دانشگاه های ترکیه ادامه تحصیل دهند این است که محدودیت سنی برای تحصیل در ترکیه وجود دارد. دانشگاه های ترکیه با شرط خوش شانسی متوسط و شما می توانید در هر سنی برای تحصیل در این دانشگاه ها اقدام کنید.

پزشکی در ترکیه

برخی افراد علاقه خاصی به ادامه تحصیل در یکی از رشته های پزشکی دارند اما متاسفانه به دلیل سختی کنکور در ایران موفق به قبولی در دانشگاه انتخابی خود نمی شوند. رشته های مختلف پزشکی در ترکیه برای علاقه مندان موجود است که از جمله آنها می توان به داروسازی، دندانپزشکی، دامپزشکی و بسیاری از رشته های مرتبط اشاره کرد. از آنجایی که قبولی در آزمون ورودی ترکیه و دانشگاه پزشکی ترکیه راحت تر است، علاقه مندان می توانند تحصیل پزشکی خود را در ترکیه ادامه دهند.

بهترین رشته تحصیلی در ترکیه کدام است؟

پاسخ به این سوال کمی سخت است. زیرا با توجه به استعداد و علاقه هر فرد، هر رشته ای می تواند انتخاب مناسبی برای انتخاب رشته و ادامه تحصیل باشد. بسیاری از دانشگاه های ترکیه دارای سطح علمی بالا و قابل قبولی هستند و مدارک تحصیلی این دانشگاه ها مورد تایید بسیاری از کشورها از جمله ایران است بدون اینکه نیازی باشد فارغ التحصیلان دانشگاه های ترکیه دوره های تکمیلی را در کشور مبدا خود بگذرانند.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

هزینه تحصیل در ترکیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. بسیاری از دانشگاه ها برای دانشجویان خود تدابیری در نظر می گیرند تا هزینه های زندگی و تحصیل، تحقیق و سرگرمی برای دانشجویان مقرون به صرفه باشد.برای آشنایی با امکانات رفاهی و هزینه های هر دانشگاه می توانید مقالات مربوط به هر دانشگاه در ترکیه را در ادامه مطلب بخوانید.

هزینه تحصیل در ترکیه

همانطور که در مقالات قبلی اشاره شد، هزینه تحصیل در ترکیه با هزینه ای که فرد متقاضی تحصیل در کشورهای دیگر باید بپردازد بسیار بیشتر است. از طرفی هزینه های رفت و آمد به ترکیه از طریق ایران بسیار مقرون به صرفه تر از سایر کشورها می باشد. زیرا این کشور با ایران مرز زمینی دارد و مردم می توانند از خودرو یا اتوبوس خود برای سفر به این کشور استفاده کنند.

رشته پزشکی در اکثر کشورها طرفداران زیادی دارد. زیرا این رشته و در نهایت حرفه پزشکی مورد احترام اکثر افراد جوامع مختلف است. این کار در کشور ما به دلیل درآمد زیاد پزشکان گران قیمت به خصوص در رشته های تخصصی مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. اما به دلیل سختی قبولی در ایران، هر ساله تعداد کمی از داوطلبان موفق به قبولی در این رشته می شوند. پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه نسبتا راحت تر است. چون آزمون های ترکیه بسیار کمتر از آزمون ایران است. و پذیرش در رشته های پزشکی را برای متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند آسان کرده است.

هزینه تحصیل در ترکیه ۲۰۲۰

با توجه به درگیری همه کشورها با بیماری کرونا در سال‌های اخیر و تاثیر اقتصاد جهانی، هزینه‌های زندگی در اکثر کشورها افزایش یافته و در نتیجه هزینه‌های زندگی یلی نیز نگرش خود را نسبت به هملان تغییر داده است. البته افرادی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه های دولتی می شوند تنها باید هزینه های زندگی و اقامت را بپردازند که با توجه به تمهیداتی که دانشگاه های ترکیه همیشه برای دانشجویان خود در نظر گرفته اند، هزینه های نسبتاً مقرون به صرفه ای دارد.

نکاتی برای تحصیل در ترکیه

آموزش در ترکیه از دو بخش اصلی تشکیل شده است. یک قسمت مربوط به ثبت نام و آمادگی آزمون YoS ترکی است که خود ممکن است شامل دسترسی به آخرین منابع آمادگی آزمون YoS باشد و قسمت دیگر شامل دسترسی به سوالات سال های قبل با پاسخ صحیح می باشد. قسمت دیگر مربوط به نحوه شرکت در آزمون است.

Share