مدیر شعب بانک قرض‌‏الحسنه مهر ایران در استان گیلان؛

بانک قرض الحسنه مهر ایران بالاترین نرخ کفایت سرمایه را در بین بانک‏های نظام بانکی در اختیار دارد

نجفی اظهار کرد: طبق دستور وزیر محترم اقتصاد و نامه خزانه داری کل کشور، امکان پرداخت حقوق و دستمزد ادارات دولتی و خصوصی در بانک وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «محمدرضا نجفی شعاع» مدیر شعب بانک قرض‌‏الحسنه مهر ایران در استان گیلان، طی نشست خبری که به مناسبت پانزدهمین سالروز تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در رشت برگزار شد، ضمن تبریک سالگرد تاسیس این بانک گفت: منابع بانک در استان گیلان رشد ۶۵ درصدی را داشته که نشان از استقبال و اعتماد مردم به بانک قرض الحسنه مهر ایران دارد.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد از منابع جذب شده در بانک در قالب تسهیلات قرض الحسنه به عناوین مختلف پرداخت شده است، افزود اگر بصورت عدد و آمار بخواهیم بگوییم، در سال جاری در کل ۳۸ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات با رقم ۱۷ هزار و ۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

نجفی شعاع در ادامه سهم تسهیلات ازدواج را ۵۰۳ فقره با ۶۷۰ میلیارد ریال، سهم تسهیلات کالاکارت را ۴ هزار فقره با رقم ۹۹۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: همچنین سهم تسهیلات بیماران معسر ۵۹۵ فقره با رقم ۱۲۷ میلیارد ریال، سهم تسهیلات مددجویان کمیته امداد ۳۱۵ فقره با رقم ۲۵۲ میلیارد ریال، سهم تسهیلات مددجویان بهزیستی ۶۳ فقره با رقم ۵۶ میلیارد ریال و سهم تسهیلات فرزندآوری ۶۴۳ فقره با رقم ۲۰۲ میلیارد ریال بوده است.

مدیر شعب بانک قرض‌‏الحسنه مهر ایران در استان گیلان گفت: حدود ۳۲ هزار فقره تسهیلات با رقم ۱۴ هزار ۷۵۰ میلیارد ریال با عناوین مختلف در اختیار مردم گیلان قرار گرفته است.

نجفی افزود: روزانه حدود ۹ هزار فقره افتتاح حساب در کشور داریم که این عدد در استان گیلان حدود ۳۵۰ نفر است و در این زمینه در نظام بانکی رتبه اول کشوری را داریم.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال مردم جهت افتتاح حساب در بانک قرض الحسنه مهر ایران و برای آسایش و رفاه حال مردم و جلوگیری از شلوغی شعب به سمت توسعه بانکداری الکترونیک حرکت کردیم.

نجفی با تاکید بر اینکه اکنون ۵۲ درصد از افتتاح حساب های ما به صورت آنلاین در کشور انجام می شود که این عدد در استان گیلان ۵۴ درصد می باشد، افزود: از تسهیلات پرداختی این بانک حدود ۹ درصد تسهیلات در کشور به صورت غیرحضوری و آنلاین و ۶.۵ درصد در استان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک قرض‌‏الحسنه مهر ایران در استان گیلان اظهار کرد: سامانه ضمان برای اعتبارسنجی راه اندازی شده که امکان ارائه سفته الکترونیک و توثیق سهام در بانک وجود دارد.

نجفی حجم معوقات بانکی در استان گیلان را درحدود ۳۸ صدم درصد اعلام کرد و گفت: این عدد نشان دهنده خوش حسابی و متعهد بودن مردم خوب گیلان است.

وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران بالاترین نرخ کفایت سرمایه را در بین بانک‏های نظام بانکی دارد. باتوجه به تفاهمنامه اخیری که مدیرعامل  بانک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کرده، مقرر شده که به یکهزار شرکت دانش بنیان تسهیلات قرض‎الحسنه ۵۰۰ میلیون تومانی پرداخت شود که سهم استان گیلان توسط معاونت علمی و فناوری مشخص خواهد شد.

نجفی اظهار کرد: طبق دستور وزیر محترم اقتصاد و نامه خزانه داری کل کشور، امکان پرداخت حقوق و دستمزد ادارات دولتی و خصوصی در بانک وجود دارد.

مدیر شعب بانک قرض‌‏الحسنه مهر ایران در استان گیلان در ادامه از ورود این بانک به جمع ۱۰۰۰ بانک برتر جهان بر اساس گزارش نشریه تخصصی بنکر در سال ۲۰۲۲ اظاره کرد و گفت: سیدن تعداد مشتریان بانک قرض‌‏الحسنه مهر ایران به ۱۳ میلیون و پانصد هزار نفر رسیده است.

نجفی با بیان اینکه این بانک کمترین معوقات در شبکه بانکی (زیر نیم درصد) را داراست از افزایش سرمایه بانک به ۵۰ هزار میلیارد ریال و راه اندازی پرتال جامع خدمات الکترونیک خبر داد.

Share