از غروب چهارشنبه؛

کشتی لایروب “اس پی دی” در حال غرق شدن در ورودی اسکله آستارا

کشتی لایروب “اس پی دی” که در حال لایروبی در دهانه اسکله مجتمع بندری آستارا بود از عصر امروز در حال غرق شدن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کشتی لایروب “اس پی دی” در آب های دریای خزر، ورودی اسکله بندر آستارا در حال غرق شدن است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با تایید این خبر گفت: این کشتی لایروب متعلق به شرکت مهندسی حشمت رود است که وظیفه لایروبی بخشی از دریای خزر محدوده بندرآستارا را برعهده دارد.

حمیدرضا آبایی با اشاره به اعزام چندین یدک کش از بندرانزلی به آستارا گفت: کشتی هایی از نیروی دریایی و مرزبانی برای جلوگیری از غرق شدن این لایروب در منطقه حضور دارند.

وی با بیان اینکه شرکت خصوصی کاوه که مسئولیت بهره برداری از بندرآستارا را دارد تا کنون اقدامی نکرده است افزود: بزودی بعد از اقدامات کارشناسی علت این حادثه اعلام می شود.

این شناور در حال اجرای عملیات لایروبی در دهانه اسکله مجتمع بندری آستارا بود که از غروب امروز در حال غرق شدن است.

سیدسعید میرقربانی، سرپرست فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا نیز اظهار کرد: در پی گزارش های دریافتی تماسی را در این خصوص با مسئولان اداره بنادر و دریانوردی آستارا داشته ایم، این خبر تأیید شده است.

وی ادامه داد: جلسه اضطراری در اداره بندر آستارا تشکیل شده است و در حال حاضر چند یدک کش از بندرانزلی به آستارا اعزام شدند.

میرقربانی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تلاش ها برای تخلیه خدمه کشتی و ممانعت از به گل نشست تداوم دارد، اضافه کرد: جزئیات بیشتر از این حادثه را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

Share