فرخی میکال در تذکر شفاهی؛

اقدامات لازم برای پرداخت مطالبات چای کاران در دستور کار قرار گیرد

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس، گفت: مطالبات چایکاران پرداخت نشده بنابراین این موضوع باید با قید فوریت در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، رسول فرخی میکال در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، ۱۵ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، گفت: در بخشنامه‌ای برنج از محصولات استراتژیک حذف شده است و کشاورزان مجبورند کود شیمیایی را با قیمت آزاد خریداری کنند در حالی که قوت غالب مردم این است آیا این کار به معنای تعطیل کردن تولید داخل نیست لطفا در تصمیم خود تجدیدنظر کنید.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی افزود: مطالبات چای‌کاران پرداخت نشده بنابراین این موضوع باید با قید فوریت در دستورکار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در انبار کشاورزان شمالی هنوز برنج موجود است که اقدامات لازم برای خرید آن انجام شود، ادامه داد: پیگیری تبدیل وضعیت ناظران چای که هرکدام حدود ۱۵ سال سابقه خدمت دارند یکی از ضرورت‌ها است که متاسفانه تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. با تعیین منابع لازم در بودجه اقدامات لازم برای تبدیل قرارداد آن‌ها از ۶ ماه به یکسال انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم از میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه تا اقدامات لازم برای چهاربانده شدن یکی از راه‌های حوزه انتخابیه‌اش اعتبارات لازم و اقدامات مناسب پیش بینی کند.

وی همچنین خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: حدود ۲ سال از احداث درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان لاهیجان گذشته اما تاکنون اقدامی برای تکمیل آن صورت نگرفته که باید اقدامات لازم در این حوزه انجام شود.

Share