دبیر کمیسیون امور داخلی کشور:

مجلس به‌دنبال تمرکززدایی برای حل مشکلات مناطق مختلف است

دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: هدف از طرح ایجاد وزرای منطقه‌ای تمرکززدایی و پیگیری مشکلات مناطق مختلف کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، رسول فرخی میکال، درباره طرح ایجاد وزرای منطقه‌ای و تقسیم کشور به ۱۰ منطقه اظهار داشت: هدف از این طرح تمرکززدایی و پیگیری مشکلات مناطق مختلف است.

دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه در راستای طرح وزرای منطقه‌ای منطقه‌بندی باید به درستی انجام پذیرد افزود: این طرح اکنون در مجلس کلید خورده و در آینده در کمیسیون امور داخلی مطرح خواهد شد.

وی درباره عمده‌ترین راهبرد کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در مورد طرح مدیریت جامع شهری و روستایی افزود: ایجاد پارلمان محلی طرح بسیار خوبی است تا به واسطه آن خدمات همه جانبه‌ای به روستاها و شهرها ارائه دهیم.

فرخی خاطرنشان کرد: لازمه تحقق این امر و مدیریت جامع شهری و روستایی این است که در ابتدا افراد مناسبی را برای عضویت در شوراهای شهر و روستا انتخاب کنیم و در واقع شیوه درست انتخاب کردن را بدانیم.

وی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان که چندی پیش سازمان مسئول آن به تصویب رسید گفت: بنده از آقای زارع استاندار گیلان و آقای فرزام‌صفت معاون استاندار به جهت تلاش در راستای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان کمال تقدیر و تشکر را دارم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین از آقای رنجکش مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان نیز به جهت پیگیری در این زمینه کمال تشکر را دارم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس ضمن تشکر از مدیران منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط‌زیست افزود: از مدیران مرتبط خواستاریم تا هر چه سریعتر برای تسریع در پیشرفته عملیات هماهنگی لازم را با سرمایه‌گذار انجام دهند.

به گزارش تسنیم، بر اساس طرح ایجاد وزرای منطقه‌ای که هدف آن تمرکززدایی است یک وزیر که به پیشنهاد رئیس جمهور معرفی و از مجلس رأی اعتماد می‌گیرد پیگیری و حل مشکلات چند استان را در سطح ملی دنبال می‌کند.

Share