فرماندار آستارا خبر داد:

کشف ۱۸۲ کیلوگرم مواد مخدر در مرز آستارا | لزوم توجه به ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد

رضایی‌پور با اشاره به آمار مقابله با مواد مخدر در این شهرستان گفت: در سال گذشته با تلاش ماموران گمرک شهرستان ۱۸۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین و تریاک در این شهرستان کشف شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه شاهد افزایش ۳۵ درصدی کشف مواد مخدر هستیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کمیته پیشگیری از خطرات ناشی از مصرف دخانیات شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در این جلسه با اشاره به آسیب‌های مواد مخدر در زندگی جامعه گفت: امروز دشمن در همه عرصه‌ها به خصوص جنگ نرم سعی در دستیابی به اهداف شوم خود دارد و تلاش‌های مبارزه با مواد مخدر کافی نبوده و باید فرهنگ مبارزه با آن را در جامعه نهادینه کرد.

عنایت رضایی‌پور مسئولیت‌شناسی مردم را یک عامل مهم در مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: بهترین شیوه مبارزه با این بلای خانمان‌سوز، آموزش و افزایش آگاهی در مدارس و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است.

نماینده عالی دولت در آستارا بیان کرد: پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی نیاز به اراده همگانی دارد و امروز خط تلفن ۱۳۸ پلیس مبارزه با مواد مخدر در اطلاع‌رسانی همگانی به شهروندان در کنار اصحاب رسانه کمک شایانی در این حوزه را انجام می‌دهند.

رضایی‌پور با اشاره به لزوم تجهیز دستگاه‌های کشف مواد مخدر در مرز آستارا تصریح کرد: تجهیز گمرک به دستگاه‌های پیشرفته کشف مواد و تقویت سگ‌های موادیاب یک الزام ضروری در این حوزه است.

وی گفت: در سال گذشته افزایش قابل توجهی را در حوزه کشف مواد در مرز آستارا داشتیم و این نشان از یک همت جمعی برای ریشه کنی این بلای خانمان سوز در این شهرستان را دارد.

فرماندار آستارا با اشاره به آمار مقابله با مواد مخدر در این شهرستان گفت: در سال گذشته با تلاش ماموران گمرک شهرستان ۱۸۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین و تریاک در این شهرستان کشف شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه شاهد افزایش ۳۵ درصدی کشف مواد مخدر هستیم و همچنین در سال گذشته ۱۰۳ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۲۶۶ میلیارد و ۱۲۷ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۱۹۱ تومان در مرز آستارا توسط گمرک تشکیل شد.

رضایی‌پور با اشاره به فعالیت سه کمپ ترک اعتیاد در این شهرستان گفت: هم اکنون ۶۰ نفر در این مراکز در حال دریافت خدمات هستند و در سال گذشته ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به ۱۵ نفر از بهبود یافتگان از اعتیاد تحت آموزش مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های برق کاری، سیم کشی و لوله کشی پرداخت شده است.

فرماندار آستارا با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد شهرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید با توجه به توان سمن‌ها در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی، از ظرفیت آن‌ها در بحث فرهنگ‌سازی و آگاهی خانواده ها، جوانان و نوجوانان از مضرات استعمال مواد مخدر و دخانیات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از مصرف آن، جامعه را به سوی سلامتی و دوری از این بلای خانمان سوز پیش ببرند.

Share