اصول موفقیت استیو جابز که هر کارآفرینی باید بداند!

دانشگاه کسب‌ و کار رسانه‌ای تخصصی در حوزۀ کارآفرینی است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد.

فرادی که به حوزۀ کارآفرینی علاقه دارند و دوست دارند در این زمینه موفق شوند، ابتدا باید اصول و مهارت‌های خاصی را یاد بگیرند. در این راستا، کمک گرفتن و استفاده از تجربیات افراد موفق در این زمینه، می‌تواند نقشه راهی برای رسیدن به موفقیت و پیشبرد اهداف باشد. استیو جابز، بنیان‌گذار شرکت اپل، یکی از کارآفرینان موفق و سرشناس در کل جهان است که توانسته است از صفر شروع کند و به موفقیت بزرگی برسد.

کیفیت و کارایی محصولات شرکت اپل در جهان اثبات شده‌است و در همۀ کشورها محصولات اپل جایگاه ویژه‌ای دارد. این کیفیت و کارایی و محبوبیت محصولات اپل اتفاقی یک‌شبه نیست و در پشت تولید این محصولات، پشتکار و تلاش بی‌وقفۀ استیو جابز وجود دارد. این فرد نه تنها موفق شده‌است که به همچنین دستاورد بزرگی دست پیدا کند، بلکه به یک الگو و راهنما برای افراد دیگر تبدیل شده‌است. راهنمایی‌ها و سخنان استیو توانسته است بذر امید و پشتکار را در دل افراد زیادی بکارد. اگر به کارآفرینی و موضوعات مرتبط با آن علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنم حتماً سری به وب‌سایت‌هایی مانند فرچون، فوربز، دانشگاه کسب و کار، بیزینس اینسایدر و هاروارد بیزینس ریویو بزنید و اطلاعات خودتان را در موضوعات کارآفرینی، استارتاپ، سرمایه‌گذاری و توسعه فردی بالا ببرید.

آشنایی با زندگی‌نامۀ استیو جابز

استیو جابز یکی از کارآفرین‌های موفق و شناخته‌شده در سراسر جهان است که توانسته با همت و تلاش‌های بی‌وقفه، به موفقیت بزرگی دست پیدا کند. زندگی استیو برای افراد زیادی در سراسر جهان الگو شده‌است و آشنا شدن با زندگی و طرز فکر این فرد، توانسته است بر زندگی افراد زیادی تأثیر بگذارد.

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید استیو فعالیت خود را از کجا و چگونه آغاز کرده‌است. همه چیز از آوریل سال ۱۹۷۶ شروع شد. آن زمان استیو به همراه دو نفر از دوستان خود، به نام‌های استیو وزنیاک و رونالد وین، کار خود را در اتاقی در خانۀ خود شروع کرد. پس از این‌که توانستند اولین محصول خود را تولید کنند و آن را به فروش برسانند، محل کار را به گاراژ منزل استیو منتقل کردند.

در همین بین خوب است که بدانید استیوجابز برای فروش اولین محصول خود تقریباً ۱۰۰ بار جواب نه شنید ولی از آنجایی که به محصول خود ایمان داشت، ناامید نشد. استیو برای موفقیت خود از اصول و راهکارهای خاصی استفاده می‌کرد. در حال حاضر نیز اصولی که او برای کسب‌وکار خود پیاده می‌کرد در بین مدیران شرکت‌های بزرگ به‌کار گرفته می‌شود. آشنایی با این اصول برای مدیران کسب‌وکارها و افرادی که در حوزۀ کارآفرینی فعالیت می‌کنند می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

سه اصل مهم استیو جابز برای موفق شدن

جالب است بدانید که همان اصول و روش‌هایی که استیو در سال ۱۹۷۶ برای موفقیت در اتاق خود دنبال می‌کرد، امروزه نیز می‌تواند برای موفق شدن یک کسب‌وکار مفید باشد. مدیران کسب‌وکارها و افرادی که در حوزۀ کارآفرینی می‌خواهند موفق شوند، بدون شک با اصول استیو آشنایی دارند. در ادامه این اصول را بررسی خواهیم کرد:

  • انجام کارهای موردعلاقه

یکی از اصول مهم و تأثیرگذار در موفقیت یک فرد، میزان علاقۀ او به کسب‌وکار است. هیچ فردی بدون علاقه‌مندی، اشتیاق و انگیزه نمی‌تواند تا انتهای یک مسیر را طی کند. این سه عامل مانند یک نیروی محرکه عمل می‌کنند و می‌توانند زمان رسیدن به خواسته‌ها را کوتاه‌تر کنند. استیو جابز در خصوص این اصل مهم به کارکنان خود می‌گوید: (افرادی که دارای شورواشتیاق هستند، می‌توانند دنیا را به مکان بهتری تبدیل کنند) بدون شک این گفتۀ او درست است و می‌تواند به‌عنوان یک اصل مهم برای رشد کسب‌وکارها تأثیر خوبی داشته باشد. تنها با اشتیاق و علاقه است که یک فرد می‌تواند از پس چالش‌ها و سختی‌های مسیر رسیدن به خواسته‌های خود بر بیایید. با یک بررسی ساده می‌توان دریافت که بیشتر کارآفرین‌های موفق، این اصل را رعایت کرده‌اند و بیشتر آن‌ها دنبال انجام کارهای موردعلاقۀ خود رفته‌اند. آنتونی رابینز نیز در این باره می‌گوید: (اولین گام برای دستیابی به هر خواسته‌ای، این است که آن را با تمام وجودتان بخواهید و نسبت به آن اشتیاقی سوزان داشته باشید.)

  • ایجاد تغییرات در دنیا

یکی دیگر از اصول موفقیت استیو جابز این است که افرادی که رؤیاهای بزرگی در سر دارند، می‌توانند به موفقیت‌های بزرگ برسند. او یکی از افرادی بود که همیشه رویاهای بزرگی در سر داشت و همیشه به دنبال ایجاد یک تغییر بزرگ در جهان بود. این دیدگاه او باعث شد که برای اولین بار، کامپیوتر شخصی را برای افراد عادی راه اندازی کند. کامپیوتری که برای اولین بار شرکت استیو تولید کرد، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرد. با قرار دادن این اصل در دستور کار خود، توانست محصولی را تولید کند که در آن زمان در دنیا رقیب نداشته باشد و یک تغییر بزرگ در تکنولوژی محسوب شود. برای این‌که بتوانید با اصول موفقیت بیشتر آشنا شوید، می‌توانید به وب‌سایت دانشگاه کسب و کار مراجعه کنید. در این سایت می‌توانید اطلاعات جامع و کاملی در خصوص کارآفرینی و رشد کسب‌وکار به‌دست آورید.

  • استفاده از قدرت ذهن

استفاده از قدرت مغز یکی دیگر از اصول و رازهای موفقیت استیو جابز است. استیو بر این باور بود که می‌توان با مطالعۀ تجارب و نتایج افرادی که به موفقیت‌های بزرگ رسیده‌اند، اطلاعات خوبی جهت رشد کسب‌وکار خود به‌دست آورد. با پیاده‌سازی همین اصل مهم، می‌توان در هر نوع کسب‌وکاری به موفقیت زیادی رسید.

جمع‌بندی

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به موفقیت در کسب‌وکار، بررسی اصول و رازهای موفقیت افراد مشهور است. در این مقاله هدف ما از بررسی زندگی‌نامه و اصول موفقیتی که استیو جابز داشت، این بود که به شما کمک کنیم تا با ذهنیت و راه‌وروش این فرد موفق بیشتر آشنا شوید. دانشگاه کسب‌ و کار رسانه‌ای تخصصی در حوزۀ کارآفرینی است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد. اگر به دنبال منبعی برای آموزش و یادگیری در حوزۀ کسب و کار هستید، حتماً به این سایت سر بزنید.

Businessuni.net استارتاپ

Share