معرفی انواع راه های مهاجرت به کانادا

راه‌های زیادی برای مهاجرت به کانادا و دریافت ویزای این کشور وجود دارد. سالانه چندین هزار نفر از طریق برنامه‌های مهاجرتی برای اقامت در کانادا درخواست می‌دهند.

مهاجرت به کانادا بهترین فرصت برای افرادی است که تمایل به زندگی در کشوری ثروتمند با فرصت‌های شغلی زیاد دارند. کشور کانادا دارای بازار کار متنوع همراه با بالاترین سطح استانداردهای شغلی است. طبیعت شگفت‌آور این کشور مانند آسمان گرینلند و یخچال‌های شناور آن، امنیت، آرامش و رفاه اجتماعی بالا، کانادا را به بهترین منطقه برای مهاجرت تبدیل کرده است. مهاجران کانادا ابتدا ویزای موقت دریافت می‌کنند و بعد از دو سال امکان تبدیل آن به ویزای دائم وجود دارد. دارندگان ویزا شهروند کانادا محسوب نمی‌شوند و حق رای ندارند. بعد گذشت پنج سال از گرفتن اقامت دائم می‌توان برای شهروندی کانادا اقدام کرد که البته قوانین و شرایط خاصی دارد. در ادامه انواع روش‌های مهاجرت به کانادا برای علاقه‌مندان بیان شده است.

بررسی روش های مهاجرت به کانادا (Canada immigration)

مهاجرت کاری با جاب آفر

دریافت ویزای کاری کانادا از طریق شیوه‌های مختلفی مانند اکسپرس اینتری، برنامه‌های استانی، خوداشتغالی، خرید شرکت، کارآفرینی و استارتاپ امکانپذیر است. اکسپرس اینتری امکان اخذ اقامت دائم کانادا را به دانشجویان بین الملل، صاحبان مشاغل، نیروی کار ماهر و خانواده‌های آنها می‌دهد. علاقه مندان مهاجرت به کانادا با هر سطح تحصیلات و درآمدی می‌توانند برای تشکیل پرونده مهاجرتی اکسپرس اینتری به صورت آنلاین اقدام کنند. در سیستم اکسپرس اینتری، گرفتن جاب آفر معتبر از کارفرمای کانادایی امتیاز دارد و به افراد کمک می‌کند تا امتیاز خود را برای اخذ ویزا افزایش دهند. کارفرما برای اینکه بتواند جاب آفر بدهد باید آگهی شغلی به مدت یک ماه در سه الی پنج روزنامه یا سایت کاریابی منتشر کند. اگر کارمند کانادایی پیدا نشد، کارفرما بعد از اخذ مجوز (LMIA) می‌تواند به متقاضیان خارجی جاب آفر بدهد. جاب آفری معتبر است که شغل پیشنهادی آن فصلی نباشد. همچنین کارفرما حداقل برای مدت یکسال نیروی کار را به صورت تمام وقت استخدام کند.

برنامه مهاجرتی مشاغل فنی و مهارت فدرال (FSTP)، مهاجرت از طریق ویزای کارگران ماهر(FSW)، برنامه تجربه و مهارت کاری(CEC) و برنامه‌های استانی از جمله شیوه‌های مهاجرت به کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری می‌باشند. متقاضیانی که واجد شرایط اکسپرس اینتری نیستند می‌توانند از طریق برنامه‌های مهاجرتی دیگر مانند برنامه منطقه‌ای و استانی، برنامه‌های مناطق شمالی و دورافتاده کانادا، ویزای کارگر موقت(imp)، برنامه‌های مهاجرتی کارکنان حوزه بهداشت و شیوه‌نامه مهاجرتی حوزه آتلانتیک اقدام به اخذ ویزا نمایند. همانطور که گفته شد در تمامی برنامه‌های مهاجرتی داشتن جاب آفر احتمال پذیرش درخواست ویزا و اخذ اقامت موقت را افزایش می‌دهد.

مهاجرت کانادا با جاب آفر

کانادا کشوری توسعه یافته است که دارای مزایای بالای تامین اجتماعی مانند مراقبت های پزشکی رایگان و تحصیل رایگان است. به همین دلیل است که بسیاری از افراد از جوامع مختلف در سراسر جهان راه حل هایی را برای دریافت اقامت در کانادا جستجو می کنند. خوشبختانه، آنها چندین گزینه برای ورود به برنامه های مهاجرتی کانادا دارند که توسط IRCC (مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا) ارائه شده است.

مهاجرت به کانادا از طریق خرید شرکت یا کارآفرینی

دریافت ویزای اقامت موقت از طریق خرید شرکت یا کارآفرینی یکی دیگر از راه های مهاجرت به کانادا است. اکثر مواقع خرید کسب و کار در کانادا نسبت به تاسیس شرکت جدید نرخ موفقیت بالاتری دارد. در این کشور هزاران فرصت تجاری مختلف وجود دارد و بسیاری از کسب و کارها فعالانه به دنبال خریدار می‌گردند. یکی از مزیت‌های خرید شرکت این است که مالکان کانادایی هنگام انتقال مالکیت موافقت می‌نمایند که تا مدتی به خریداران راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند. حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید شرکت در این کشور ۲۰۰ هزار دلار می‌باشد. ارائه برنامه کاری و مالکیت حداقل ۵۰ درصد کسب و کار از شرایط مهم این نوع ویزا است. علاوه بر این کارآفرینانی که برای مدت شش ماه یا بیشتر بخواهند در این کشور کسب و کار مشخصی را تاسیس کنند، می‌توانند ویزای کارآفرینی یا ثبت شرکت بگیرند. گرفتن ویزای ثبت شرکت نیازی به اثبات تمکن مالی برای سرمایه‌گذاری ندارد که از جمله مزایای این نوع ویزا است.

ویزای کارآفرینی یکی از انواع ویزاهای کاری می‌باشد که با ارائه درخواست در برنامه مهاجرت استانی (PNP) قابل دریافت است. به عبارتی افراد برای این ویزا باید از طریق اداره مهاجرت استان‌ها درخواست دهند. مدارک مورد نیاز برای ویزای کارآفرینی می‌بایست به صورت آنلاین ارسال شود. بعد از بررسی پرونده مهاجرت، متقاضی برای ارائه جزئیات دقیق کارآفرینی و میزان سرمایه‌گذاری به مصاحبه دعوت می‌شود. در صورت پذیرش درخواست ویزای کارآفرینی، امکان گرفتن اقامت موقت و تبدیل آن به اقامت دائم وجود دارد.

 مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ

ویزای استارتاپ

ویزای استارتاپ به افرادی داده می‌شود که طرح اشتغال‌زایی آن‌ها مورد پذیرش شرکت‌های معرفی شده توسط دولت کانادا قرار گیرد. حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در طرح که شرکت‌های کانادایی آن را تضمین می‌کنند باید از ۷۵ هزار دلار بیشتر باشد. ویزای استارتاپ یکی از ساده‌ترین شیوه های مهاجرتی است که نیازی به اثبات تمکن مالی ندارد.

ویزای اسکیل ورکر

در کشور کانادا هر ساله لیست مشاغل مورد نیاز برای نیروی کار ماهر اعلام می‌شود. این کشور برای تکمیل نیروی کار ماهر و حرفه‌ای از سراسر دنیا مهاجر می‌پذیرد. اخذ ویزای اسکیل ورکر از طریق برنامه مهاجرتی کارگر ماهر (FSW) صادر می‌شود. ارزیابی درخواست‌کنندگان این ویزا فقط با سیستم اکسپرس اینتری انجام می‌گردد. مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی، سابقه شغلی، مدارک تحصیلی و جاب آفر از جمله مواردی هستند که برای گرفتن این ویزا مورد نیاز است.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

یکی از راه های مهاجرت به کانادا سرمایه‌گذاری در این کشور است. هر استان برای ارائه ویزای سرمایه‌گذاری شرایط خاصی دارد. به عنوان مثال برای اخذ ویزا در استان انتاریو حداقل باید ۲۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شود ولی در استان بریتیش کلمبیا با حداقل ۲۰۰ هزار دلار و اثبات پشتوانه مالی می‌توان ویزای کانادا را دریافت کرد.

اسپانسرشیپ

دارندگان اقامت دائم امکان اخذ ویزا برای والدین، همسر و فرزندان خود از طریق اسپانسرشیپ را دارند. همچنین کودکانی که در کشور کانادا به دنیا می‌آیند حتی اگر والدینشان اقامت دائم نداشته باشند، شهروند این کشور محسوب می‌شوند. این کودکان بعد از ۱۸ سالگی می‌توانند به شیوه اسپانسرشیپ برای والدین خود اقامت بگیرند.

منبع: www.atlantic724.ca/en

Share