چای بهترین کالایی پولساز ایران

چای در ایران یک محصول بسیار کاربردی و طرفداران بسیار زیادی دارد. من توانستم از طریق این محصول عالی به ثروت کلانی برسم، شما هم حتما این راه را تجربه کنید و زندگی خود و اطرافیان را تغییر بدهید.

چای در ایران یک محصول بسیار کاربردی و طرفداران بسیار زیادی دارد. من توانستم از طریق این محصول عالی به ثروت کلانی برسم، شما هم حتما این راه را تجربه کنید و زندگی خود و اطرافیان را تغییر بدهید.

چای زعفرانی

اگرچه نوشیدن چای زعفرانی تنها چند ثانیه زمان می‌برد، اما کشت و پرورش زعفران، در حدود سه تا چهار هفته گل می‌دهد. این گل دارای رشته‌های قرمز رنگ می‌باشد که با دقت با دست برداشت و خشک می‌شود و در واقع همین ریشه‌ها یه عنوان ادویه مصرف می‌شوند. گیاه زعفران حدود ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر رشد می‌کند. هر گیاه سه تا چهار گل دارد و هر گیاه سه عدد رشته‌ی زعفران دارد. زعفران یکی از گران‌ترین ادویه‌های دنیا است، زیرا باید با دست برداشت شود. همچنین مقدار زیادی از زعفران را باید خشک کنید تا به ۱ کیلوگرم ادویه برسد و شاید به همین دلیل است که زعفران تا این حد گرانقیمت است.

چای کوهی

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم این چای و دمنوش دارای نام های مختلفی می باشد، اما رایج ترین آنها چای کوهی و چای پشمینه می باشد که در بسیاری مناطق رایج می باشد. نام علمی این چای سیدریتیتس (Sideritis) می باشد که در زبان یونانی به معنی آهن می باشد.

گیاه پشمینه در زمان های بسیار قدیم به عنوان یک مرهم اصلی برای زخم به حساب می آمد. به همین خاطر از آن در جنگ ها برای بهبود زخم های ایجاد شده بر اثر اصابت شمشیر، نیزه و سایر سلاح های آهنی استفاده میشد، از این رو به این گیاه نام گیاه آهنی را نسبت دادند. برای پاسخ به این سوال که چای کوهی دقیقاً چه چیزی می باشد لازم است که ما به تمام جوانب این گیاه یک نگاه دقیق داشته و به همین خاطر ما به صورت خلاصه سعی کردیم تمام این موارد را برای شما بازگو کنیم.

چای ایرانی

انواع چای از نوشیدنی‌های محبوب افراد بی‌شماری در سراسر جهان است. چای نوعی نوشیدنی معطر است که از گیاه چای به‌دست آمده و در فرهنگ و سنت شرق آسیا جایگاه مهمی‌ دارد. چندین قرن است که این محصول پرطرفدار در شرق آسیا تولید و به اروپا و آمریکا ارسال می‌شود.

چای ایرانی که به چای لاهیجان و چای شمال هم معروفه انواع مختلفی داره که هر کدوم اسامی متفاوتی دارند و در طعم، عطر و کیفیت با هم تفاوت های زیادی دارند. عموم مردم فکر می کنن که چای شمال در چای سرگل خلاصه میشه. اما بر خلاف تصورات، چای لاهیجان انواع مختلفی مثل: دستی، ساچمه (زرین)، سرگل، ممتاز، قلم، شکسته، باروتی و خاکه داره که شناختشون باعث میشه در خرید بهترین چای ایرانی با توجه به سلیقه تون انتخاب بهتری داشته باشین.

Share