معرفی شیشه لاکوبل و آینه مثلث لوزی و شیشه سندبلاست مناسب برای دکور خانه و اداره

سندبلاست یا سند پلاست به منظور برای حک کردن نوشته یا طرح‌های مختلف به صورت گود یا برجسته‌ بر روی سطوح شیشه‌ای، چوب و ام‌دی‌اف، کاشی و سرامیک و حتی طلق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امروزه مشاهده می‌کنیم که از انواع شیشه‌ها در طراحی داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده زیادی می‌شود. شیشه‌‌ها در انواع و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند و بر همین اساس کاربردهای متفاوتی نیز دارند. از جمله انواع شیشه مورد استفاده در فضاهای مختلف می‌توان به شیشه لاکوبل یا رنگی و هم‌چنین شیشه سند پلاست یا شیشه سندبلاست اشاره کرد.
به علاوه آینه‌ها نیز در طراحی دکوراسیون داخلی منازل طرفداران زیادی دارند. یکی از انواع این آینه‌های دکوراتیو آینه مثلث لوزی است که تنوع بسیاری در رنگ و طرح دارد. در این مطلب قصد داریم به توضیح و معرفی این سه المان پرکاربرد در طراحی مدرن امروز بپردازیم.

images_1666902352.jpg

معرفی شیشه لاکوبل

شیشه لاکوبل، نوعی شیشه رنگی است که عموما به صورت لمینت تولید می‌شود. به این صورت که دو یا چند شیشه را به صورت لایه‌ لایه در کنار هم قرار می‌دهند. در این فرایند یکی از شیشه‌‌ها رنگی بوده و شیشه بعدی شفاف است و در بین دو لایه شیشه نیز یک لایه پی وی سی قرار داده می‌شود. شیشه‌ی رنگی یک شیشه پشت رنگ شده است و رنگ کلی شیشه لاکوبل را مشخص می‌کند. در فرایند ساخت شیشه لمینت لاکوبل در بیشتر موارد از شیشه سکوریت استفاده می‌شود که بتوان از دوام و مقاومت آن مطمئن بود. تنوع رنگی در شیشه لاکوبل بسیار زیاد است و در حدود ۳۵ طیف رنگی از این نوع شیشه در بازار موجود می‌باشد.
از نظر ضخامت نیز شیشه‌های لاکوبل در ضخامت‌های ۵ ، ۶ ، ۸ و ۱۰ میلیمتر تولید و عرضه می‌شوند. البته در موارد خاص می‌توان از ضخامت‌های متنوع از ۴ تا ۲۰ میلیمتر نیز استفاده کرد. این نوع شیشه‌ در فرایند ساخت با شناور کردن در فلز قلع از سطحی کاملا صاف و بدون هیچ موج و شکن برخوردار خواهد شد.
این سطح کاملا صاف شیشه لاکوبل در صورت کاربرد به عنوان شیشه پنجره یا نورگیر، به انعکاس نور و تامین نور کافی برای فضای مورد نظر کمک زیادی می‌کند. از دیگر کاربردهای شیشه لاکوبل در محیط‌های داخلی می‌توان به انواع پوشش‌های داخلی در دکوراسیون مکان‌هایی مانند منازل، شرکت‌ها، فروشگاه‌ها، مهدهای کودک و غیره اشاره کرد. این شیشه‌ها به دلیل مزایایی مانند تنوع طرح و رنگ بالا، ضدخش بودن، مقاومت در برابر حرارت بالا و ضربه شدید و هم‌چنین عایق صوت و گرما و آب به عنوان پوشش دیوار و جایگزین کاغذ دیواری یا حتی به عنوان جایگزین کاشی و سرامیک در آشپزخانه‌ها و سرویس بهداشتی کاربرد فراوانی پیدا کرده است. از این نوع شیشه هم‌چنین در تولید پارتیشن‌ها، دیوارها، نرده‌ها و جان‌پناه شیشه‌ای استفاده زیادی می‌شود.

images_1666902939.jpg

نقش آینه مثلث لوزی در دکور منزل

آینه ها از گذشته به منظور ابزاری برای انعکاس چهره افراد مورد استفاده قرار می‌گرفتند. ولی پس از مدتی به دلیل پیشرفت در صنعت ساخت شیشه و آینه و هم‌چنین تنوع در طراحی‌های داخلی و خارجی ساختمان‌ها، کاربری آینه به المانی دکوراتیو و تزئینی گسترش یافت. تا جایی که در سال‌های اخیر در طراحی فضای داخلی به سبک مدرن از آینه استفاده زیادی می‌شود. استفاده از آینه در تزیین فضای داخلی به دو روش انجام می‌گیرد. در روش اول آینه‌های دارای اشکال متنوع روی دیوار نصب می‌شوند. ولی در روش دوم که به آینه کاری نیز معروف است، یک دیوار به صورت کامل با آینه پوشانده می‌شود. برای اجرای روش اول لازم است دور آینه‌ها به منظور ایجاد طرح و شکل مورد نظر تراش داده شود.
آینه مثلث لوزی نیز نوعی آینه دکوراتیو است که اطراف آن تراش خورده است. در واقع لوزی از کنار هم قرار گرفتن دو مثلث ایجاد می‌شود. به طور کلی از نظر طراحی دکوراسیون، طرح مثلث به منظور القای صلابت و استحکام مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این المان‌های تزئینی، مشابه نمونه‌های سنتی و قدیمی هستند. ولی طراحی آن‌ها در معماری مدرن کمی فانتزی شده و با افزودن رنگ و طرح‌های مدرن، به جذابیت آن‌ها افزوده شده است. آینه مثلث لوزی نیز یکی از طرح‌های پرکاربرد و محبوب طراحان است.
برای استفاده از آینه مثلث لوزی بر روی دیوارها لازم است از اشکال دارای ضخامت کم  برای مثال ۴ میلیمتر استفاده شود. به این دلیل که در صورت استفاده از آینه‌های دارای ضخامت بیشتر، امکان سقوط و ریزش آن‌ها به وجود خواهد آمد.
این نوع آینه‌ها همان‌گونه که گفته شد هم به منظور انعکاس تصاویر به کار می‌روند و هم نقش تزئینی و دکوراتیو دارند. به همین دلیل در صورت انتخاب مدل‌های رنگی آن، حتما باید به رنگ‌بندی فضای مورد نظر و سبک و چیدمان دیگر عناصر دکوراسیون داخلی نیز توجه شود. اصولا از این آینه‌های دکوراتیو به منظور ایجاد فضایی لوکس، هنری و حتی سنتی استفاده می‌شود. به همین دلیل است که توجه به سبک اجرا شده در طراحی نقش مهمی دارد. این نوع آینه‌ها برای سبک‌های کلاسیک، مدرن، هنری و لوکس و حتی مینیمال مناسب هستند.

images_1666902924.jpg

شیشه سندبلاست چیست؟ و معرفی کارایی آن

به طور کلی سندبلاست یا سند پلاست به منظور برای حک کردن نوشته یا طرح‌های مختلف به صورت گود یا برجسته‌ بر روی سطوح شیشه‌ای، چوب و ام‌دی‌اف، کاشی و سرامیک و حتی طلق مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشترین کاربرد سطوح سندبلاست در طراحی دکوراسیون، فعالیت‌های تجاری و تبلیغاتی می‌باشد. به عنوان مثال شیشه سندبلاست در طراحی داخلی کاربرد زیادی دارد و شابلون‌های متنوعی نیز برای ایجاد طرح‌های مختلف بر روی آن وجود دارد.
شیشه سندبلاست یا همان شیشه مات در فضاهای داخلی به منظور حفظ حریم خصوصی استفاده می‌شود. این شیشه به خصوص در حمام و سرویس بهداشتی کاربرد زیادی دارد. هم‌چنین به عنوان شیشه مورد استفاده در ساخت پارتیشن اداری برای جداسازی فضای کار کارکنان در شرکت‌ها نیز کاربرد دارد.

images_1666902899.jpg
سایر فضاهایی که به نظم‌دهی و پارتیشن‌بندی زیبا نیاز داشته باشند شامل درب ورودی ساختمان‌ها، لابی‌ها، پذیرش ادارات و هتل‌ها، فرودگاه‌ها، فروشگاه‌ها و غیره جزو کاربری‌های مناسب شیشه سندبلاست هستند. از دیگر کاربردهای این نوع شیشه می‌توان به استفاده در بالکن‌های شیشه‌ای، نرده استخرها، محوطه سازی، طراحی فضای سبز و غیره اشاره کرد.
هدف از نگارش این مطلب آشنایی کلی با مفاهیم و کاربردهای لاکوبل، آینه مثلث لوزی و سندبلاست بود. در صورت علاقه به استفاده از هر کدام از این المان‌های مدرن و شیشه‌ای در فضای مورد نظر خود، بهتر است ابتدا کاربری و سبک اصلی طراحی دکوراسیون آن را در نظر بگیرید.

Share