مدیرکل آموزش و پرورش گیلان؛

شیفت دوم برای تحصیل دانش‌آموزان مناسب نیست | توسعه مدارس با مشکل تامین اعتبار مواجه است

فائزی با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش گیلان پروژه‌های نیمه کاره زیادی دارد که با مشکل عدم تزریق اعتبار مواجه هستند گفت: این اداره کل از عهده توسعه فضاهای آموزشی بر نمی‌آید و نیازمند مشارکت گسترده خیران هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از شبستان، محمد فائزی در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: با توجه به بحث اجرای فاصله گذاری اجتماعی در سطح مدارس، استان گیلان از این نظر و کافی بودن فضای آموزشی به نسبت سایر استانها وضعیتی متفاوت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان عنوان کرد: در برخی از شهرستان‌های استان گیلان، سرانه فضای آموزشی با توجه به اجرای بحث فاصله گذاری قابل قبول است و در برخی از شهرستان‌ها با موقعیت مطلوبی مواجه نیستیم.

فائزی از تراکم بسیار بالای دانش آموزی در شهرستان رشت و خصوصا نواحی یک و دو آن سخن گفت و اضافه کرد: در مناطقی مانند شهرستان تالش و یا برخی از نقاط پرجمعیت شهرستان لاهیجان برای رسیدن به چشم اندازهای آینده واقعا نیازمند توسعه فضاهای آموزشی هستیم.

وی فشردگی دانش‌آموزان در برخی نقاط پرتراکم را مشکل مبتلابه اکثر استانها ذکر کرد و ابراز داشت: واقعیت این است که اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با اعتبارات استانی و ملی از عهده وظیفه بزرگی مانند توسعه فضاهای آموزشی بر نمی‌آید و نیازمند مشارکت گسترده خیران هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه مشارکت خیران در برخی از شهرستان‌ها این اداره کل را از بحران نجات داده است، اذعان کرد: اقدامات خیرین مدرسه ساز در کنار تزریق اعتبارات استانی و ملی می‌تواند موقعیت بهتری را برای ما در شهر رشت رقم بزند.

فائزی با بیان اینکه به باور سیستم آموزشی کشور، شیفت دوم شیفت مناسبی برای تحصیل دانش‌آموزان نیست، بر توسعه فضاهای آموزشی تاکید کرد و افزود: برخی از مدارس در دست ساخت گیلان با مشکل عدم تزریق اعتبار مواجه هستند که تنها با یک تخصیص مشکل آنها برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش گیلان پروژه‌های نیمه کاره زیادی دارد، خاطرنشان کرد: در این دسته از پروژه‌ها، سهم خیران پرداخت شده اما هنوز سهم دولتی تزریقی نشده و پروژه با کندی مواجه است، پیمانکاران هم طلبکار هستند اما با وجود اینکه هنوز مطالبات خود را از دولت نگرفته‌اند، پروژه را تعطیل نکرده‌اند که این اقدامات واقعا جای تقدیر دارد.

Share