جنس انواع صفحه کابینت

چوب یکی از با ارزش‌ترین و متداول‌ترین متریال برای ساخت ابزار و اشیاست. چوب، متریالی گران و لوکس بوده و در شکل‌ها و رنگ‌های گوناگون طراحی و تولید می‌شود. استفاده از آن در دکوراسیون آشپزخانه جلوه باشکوه کلاسیک را ایجاد می‌کند.

کابینت ابزاری بسیار مهم و کاربردی در آشپزخانه است. کابینت علاوه‌بر نقش کاربردی در منظم‌کردن و قراردادن وسایل، باعث زیبایی و شیکی دکوراسیون آشپزخانه و ایجاد جلوه‌ای جذاب و ویژه برای کل  محیط خانه می‌شود. جنس و طرح صفحه، می‌تواند نمایی خاص و متفاوت به منزل شما ببخشد علاوه بر آن انواع جنس صفحه بر قیمت کابینت تاثیر می گذارد. در ادامه، درباره انواع صفحه‌ کابینت و متریال‌های به‌کاررفته در آن توضیحاتی بیان خواهیم کرد.

صفحه کابینت چیست؟

پس از طراحی و تولید یونیت کابینت، صفحه بر روی آن قرار می‌گیرد که کاربرد آن میز کار شدن در آشپزخانه است. صفحه‌های کابینت دارای دو شکل یک‌لب و دولب هستند. این دو شکل باهم تفاوت‌هایی دارند. در شکل یک‌لب، یک‌بخش از آن قوس داده می‌شود. اما در شکل دولب، دو بخش آن دارای قوس می‌باشد. کاربرد صفحات یک‌لب بیشتر از صفحات دولب بوده و اغلب برای اپن به‌کار می‌روند.

انواع متریال صفحه کابینت

کابینت‌ها و اجزای آن تاثیر پررنگی در زیباسازی دکوراسیون تمام خانه دارند. ازاین‌رو، صفحه‌ها را در طرح‌ها و ابعاد متفاوت طراحی و تولید می‌کنند. هر یک از این طرح‌ها، شکل و اندازه و قیمت متفاوتی دارد. در ادامه انواع آن را معرفی می‌کنیم.

صفحه چوبی

چوب یکی از با ارزش‌ترین و متداول‌ترین متریال برای ساخت ابزار و اشیاست. چوب، متریالی گران و لوکس بوده و در شکل‌ها و رنگ‌های گوناگون طراحی و تولید می‌شود. استفاده از آن در دکوراسیون آشپزخانه جلوه باشکوه کلاسیک را ایجاد می‌کند.

صفحه کابینت سنگ مصنوعی یا کورین

سنگ کورین یک نوع سنگ مصنوعی بوده و صفحه تولیدشده از آن، کاربردهای زیادی دارد. ضخامت سنگ کورین درحدود ۱۲ تا ۱۳ میلی‌متر می‌باشد. از نکات مثبت آن می‌توان به عایق‌بودن در برابر آب و زیبایی ظاهری اشاره کرد. به‌علاوه شکل‌پذیری مناسبی داشته و می‌توان آن را به‌آسانی سایید و فرم داد. صفحه کورین قابلیت ساختن طرح‌های متفاوت مانند آبچکان را نیز دارد.

صفحه سه‌سانتی سنگ کورین

با دوبل‌کردن و چسباندن دو ورق ام دی اف با ضخامت ۱۶ میلی‌متر، صفحه کابینت ۳ سانتی ایجاد می‌شود. این صفحه‌ها لبه‌های گردی دارند. برای ایجاد مقاومت بیشتر در صفحه ۳ سانتی، ام دی اف و یک روکش ملامینه برروی آن تعبیه می‌شود.

صفحه پنج‌سانتی سنگ کورین

این صفحه، از قرارگیری ۳ ورق ۱۶ میلی‌متری ام دی اف بر روی هم ساخته می‌شود. همچنین روی آن با یک روکش ملامینه پوشانده می‌شود. برای اجرای صفحه ۵ سانتی در کابینت های گلاس، روی آن را با پلی گلاس می‌پوشانند تا براق‌تر شود.

صفحه با سنگ‌های طبیعی

صفحه‌هایی که در کابینت‌های قدیمی و فلزی به‌کار رفته، اغلب از جنس سنگ طبیعی است. امروزه برای طرح‌های خاص از سنگ طبیعی استفاده می‌شود. این متریال، مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارد و درصورتی‌که به‌درستی از آن نگهداری شود تا سال‌های سال دوام می‌آورد. احتمال شکستن سنگ طبیعی وجود دارد. بنابراین باید هنگام کار مراقب باشید تا آسیب نبیند، در غیر این‌صورت، صفحه زیبایی خود را از دست داده و غیر قابل استفاده می‌شود.

صفحه PVC

این متریال بسیار معروف و محبوب شده‌است. رنگ این صفحه‌ عمدتا سفید بوده و دارای نکات مثبت و منفی می‌باشد. این صفحه بسیار شیک و لوکس بوده و در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومت بسیار مناسبی دارد و به‌ندرت پیش می‌آید که رطوبت بتواند به آن آسیب بزند. از نکات منفی آن به عدم مقاومت در برابر گرما و اشیا تیز می‌توان اشاره کرد. برخورد زیاد اجسام داغ، آن را خراب کرده و باعث تغییر شکل صفحه PVC می‌شود.

صفحه گرانیتی

سنگ گرانیت کاربرد زیادی در ساخت لوازم آشپزخانه دارد. این صفحه، از سنگ طبیعی گرانیت تولید شده و دارای ویژگی‌های مثبت زیادی مانند تنوع رنگ، مدل‌های متفاوت و دوام بالاست. قیمت صفحه گرانیتی به طرح آن بستگی دارد.

صفحه از سنگ مرمر

سنگ مرمر نیز یکی از انواع سنگ‌های طبیعی بوده که به آشپزخانه ظاهر مجللی می‌بخشد؛ زیرا رنگ سفیدی داشته و به سبک کلاسیک است. سنگ مرمر استحکام مناسبی دارد اما میزان آن نسبت‌به سنگ گرانیت کمتر بوده و سریع دچار خراشیدگی می‌شود.

صفحه سرامیکی

این صفحه، ویژگی‌های خوبی مانند رویه مستحکم، تنوع طرح و قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه دارد. اما نظافت این صفحه مشکل است و برای تمیزکردن آن به زمان و انرژی نسبتا زیادی نیاز دارید.

صفحه شرکتی

امروزه مدل شرکتی به انواع صفحه‌های کابینت اضافه شده‌است. مدل شرکتی دارای دو نوع می‌باشد. نوع اول، صفحه کابینت به‌همراه مغزی MDF است که روکش ملامینه بر روی آن به‌کاررفته و نوع دوم، صفحه کابینت PVC به‌همراه یک صفحه مشبک بوده و روکش ملامینه دارد. این نوع صفحه در انواع و اندازه‌های ۳ سانتی، ۵ سانتی و ۱۶ میلی‌متری عرضه می‌شود.

جمع‌بندی

کابینت‌ها عنصر مهمی در ایجاد نمایی شیک و لوکس برای فضای خانه هستند. این‌وسیله باید دو جنبه کاربردی‌بودن و زیبابودن را به‌ مطلوب‌ترین شکل داشته باشند. بسیاری از کارها برروی صفحات کابینت انجام می‌شود. این صفحه‌ها با متریالی همچون چوب، سنگ، ام دی اف و … و در طرح‌های گوناگون طراحی و تولید می‌شوند. برای خرید و اجرای صفحه کابینت مناسب با منزل‌تان، از افراد متخصص و کارآزموده در این‌زمینه راهنمایی بخواهید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. سازا دیزاین sazadesign.ir در زمینه طراحی و خرید کابینت به شما کمک می کند تا بهترین دکوراسیون را طبق سلیقه خود داشته باشید برای مشاوره رایگان و راهنمایی می‌توانید با شماره تماس ۲۲۳۰۳۴۴۵-۰۲۱ ارتباط برقرار کنید.  

Share