نماینده رشت و خمام؛

تذکر به وزیر جهاد کشاورزی؛ تعادل قیمت برنج حفظ شود | بیمارستان جنرال نیاز واقعی استان است

احمدی سنگری از رایزنی و تذکر خود به وزیر جهاد کشاورزی و رئیس جمهور در باب حفظ تعادل قیمت برنج خبر داد و گفت: دولت حتما باید خرید تضمینی برنج را اجرایی کند و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «محمدرضا احمدی سنگری» اظهار داشت: طرح رتبه‌بندی معلمان و واریز مبالغ برای ۸۵۰ هزار نفر از آنان از جمله اقدامات موثر مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات در دوره کنونی است.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه ابلاغ احکام سایر مشمولان طرح رتبه‌بندی معلمان انجام شده است افزود: برای حدود ۸۰ هزار معلم بدون کد آموزشی هم تلاش کردیم طرح رتبه‌بندی معلمان برای این دسته باسابقه کار بالا لحاظ شود و این موضوع را در مجلس قانونی کردیم.

احمدی سنگری از افزایش ۳۰ درصدی حقوق و برداشتن سقف افزایش حقوق برای دانشگاهیان و اساتید خبر داد و تصریح کرد: تعیین تکلیف پیش‌دبستانی‌ها و مهدکودک‌ها زیر نظر وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی از دیگر اقدامات مهم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس محسوب می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از رایزنی و تذکر خود به وزیر جهاد کشاورزی و رئیس جمهور در باب حفظ تعادل قیمت برنج سخن گفت و ابراز داشت: تاکید ما این است که دولت حتما خرید تضمینی برنج را اجرایی کند و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی جلوگیری از توزیع به وفور برنج خارجی را از دیگر مواردی که مورد پیگیری قرار داده است ذکر کرد و گفت: سال گذشته هم تا پایان آبان اجازه توزیع برنج خارجی را ندادیم و امسال هم باید همین رویه اجرا شود زیرا در غیر اینصورت کشاورزان ما حتی نمی‌توانند به همان سود حداقلی خود برسند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزایش هزینه کاشت، داشت و برداشت برنج و تحمیل هزینه‌های هنگفت به شالیکاران شمالی را هم متذکر شد و اظهار داشت: قیمت برنج باید چنان در بازار مدیریت شود تا کشاورزان بتوانند هزینه‌های خود را دریافت کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس ادامه داد: در مورد سهام عدالت جلساتی را با دولت و وزیر اقتصاد برگزار کردیم تا نسبت به بازگشایی سامانه سهام عدالت و فراهم شدن امکان ثبت نام متقاضیان جدید اقدام کنند که قرار شد در مرحله اول این سامانه برای شهرداری‌ها، کمیته امداد و بهزیستی و در مرحله دوم برای عموم بازگشایی شود.

احمدی سنگری با بیان اینکه برای تکمیل ۱۱ کیلومتر باقیمانده از آزادراه رشت – قزوین در محدوده رودبار و لوشان هم پیگیری‌های زیادی توسط نمایندگان گیلان انجام شده است، یادآور شد: برای پروژه راه‌آهن رشت به کاسپین هم پیگیریم و مکاتباتی با رئیس جمهور و وزیر راه داشتیم تا هر چه سریعتر شاهد تکمیل این قطعه باشیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن اشاره به سفر ریاست جمهوری به روسیه اذعان کرد: در این سفر تفاهم‌نامه‌ای بین ایران و روسیه امضا شد تا به وسیله سرمایه‌گذاران خارجی راه‌آهن گیلان به آستارا متصل شود.

وی بیمارستان جنرال را نیاز واقعی و حیاتی استان گیلان خواند و با بیان اینکه برای این کار بودجه‌ای اختصاص پیدا کرده است اظهار داشت: کل استان گیلان با معضل پسماند و زباله مواجهند و پسماند سراوان یک مشکل ملی است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ضمن اشاره به جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان با رئیس سازمان انرژی هسته‌ای خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم از روشهای مختلف معضل پسماند سراوان و استان گیلان را برطرف کنیم.

Share