مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان تاکید کرد:

بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت را معطل اختلافات بین دستگاهی نکنید

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان تاکید کرد: پروژه کتابخانه مرکزی رشت بزرگترین ظرفیت فرهنگی شمال کشور است و نباید درگیر اختلافات بین دستگاهی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رشت با حضور یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ رسول امام پناهی، فرماندار شهرستان رشت؛ پوریا قویدل؛ سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان؛ محمدحسن عاقلمنش، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان؛ بخشداران، شهرداران، اعضای شورای اسلامی رشت، مسئولین کتابخانه های عمومی شهرستان رشت، اعضای انجمن و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این نشست که منظور بررسی مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان رشت و رفع موانع موجود در مسیر بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت و احداث کتابخانه های عمومی امام رضا(ع) و مسکن مهر برگزار شد، با بیان اینکه علی رغم پیشینه غنی فرهنگی در شهر رشت متاسفانه در حوزه همکاری های بین بخشی دستگاه ها با مجموعه کتابخانه ها بدترین وضعیت را در کشور داریم، افزود: متاسفانه نگاهی که در مدیریت درون شهری وجود دارد بر مبنای بده بستان است در صورتی که فرهنگ موضوعی فرابخشی است و اگر شما کمک نکنید وضعیت رشت از این شرایط سخت عبور نمی کند.

تقوی با اذعان به اینکه مرکز استان گیلان در بین مراکز کشور کمترین سرانه فضای مطالعه را داراست گفت: درصورتی که با بهره برداری از این پروژه ظرفیت سرانه مطالعه کشور ۴ برابر می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه ها در کم کاری در حوزه تکمیل کتابخانه مرکزی رشت گفت: کتابخانه مرکزی رشت بزرگترین ظرفیت فرهنگی شمال کشور است چرا معطل گذاشتیم؟ بخاطر اختلافات بین دستگاهی؛ ما حاضریم هر جور که شما بگویید این مشکل را حل کنیم به هر نحوی این مشکل حل شود و این ظرفیت در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه گیلان به پیشینه وسیع فرهنگ و هنر و ویژگی هنرمند و نخبه پرور شناخته می‌شود گفت: امروز کتابخانه مرکزی رشت به عنوان عرصه‌ فعالیت های فرهنگی سالهاست به دلیل محرومیت از زیرساخت‌های فرهنگی آماده بهره برداری بوده اما بدلیل مشکلات بین سازمانی، گرفتار ناهماهنگی تصمیمات در بهره برداری کامل از این مجموعه فرهنگی است.

تقوی اظهار داشت: بر اساس قانون، منابع حاصل از کمیسیون ماده ۱۰۰  به مالک برمی گردد ما هیچ مالکیتی به کتابخانه مرکزی رشت نداریم و هیچوقت مالک نخواهیم شد و فقط بهره بردار هستیم و مدیرکل راه و شهرسازی نیز صراحتا در قالب دو نامه اعلام کرده است این پروژه متعلق به این اداره کل است، اعتبارات و تخلف هم برای ماست که پرداخت می کنیم.

Share