بازدید مجدد جمعی از مسئولان از یک پروژه چندین ساله؛

وعده افتتاح کتابخانه مرکزی رشت تا پایان سال جاری تحقق می یابد؟!

پریسا کرمی همه تلاش مجریان پروژه کتابخانه مرکزی رشت را در راستای تحقق وعده مسئولین به مردم برای بهره برداری آن تا پایان سال جاری عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد علی محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان ظهر دیروز یکشنبه(۲شهریور) و با همراهی شراره کاووسی، سرپرست معاونت هماهنگی برنامه و بودجه این سازمان؛ پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ ماکان پدرام، مدیرکل راه و شهرسازی؛ ژاله حساس خواه، مدیر اسناد و کتابخانه ملی، مشاور، پیمانکار، و جمعی از معاونین و مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از پروژه کتابخانه مرکزی رشت بازدید کرد.

محمدی: تکمیل بزرگترین پروژه فرهنگی استان گیلان، یکی از مصادیق حرکت جهادی است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان پس از بازدید از طبقات و بخش های مختلف کتابخانه مرکزی رشت و بررسی میزان پیشرفت پروژه کتابخانه مرکزی رشت در نشستی با مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان به عنوان بهره بردار و مدیرکل راه و شهرسازی استان به عنوان مجری پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت و نیز دست اندرکاران و همراهان خود، با تسلیت ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدلله الحسین (ع) و نیز گرامیداشت هفته دولت، یکی از مصادیق حرکت جهادی در کشور را روند تکمیل بزرگترین پروژه فرهنگی استان گیلان و نیز شمال کشور در شهر رشت عنوان کرد.
محمد علی محمدی با بیان اینکه آیندگان در مورد این اقدام ارزشمند دست اندکاران و مجریان این کتابخانه بزرگ در استان ما را قضاوت خواهند کرد از مدیران کل راه و شهرسازی و کتابخانه های عمومی استان به دلیل پیگیری ها در تکمیل این پروژه مهم قدردانی کرد.
محمدی همچنین با اشاره به سبقه فرهنگی مردم گیلان، عقب ماندگی شاخص های سرانه مطالعه در استان را بدلیل سرانه اندک فضای مطالعاتی عنوان کرد و گفت: با همگرایی ایجاد شده برای تحقق وعده افتتاح کتابخانه مرکزی رشت تا پایان سال جاری، شاخص های مختلف سرانه مطالعه در گیلان نیز با رشد چشمگیری همراه خواهد شد.
وی در پایان از آمادگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای اختصاص منابع مالی برای پایان دادن به روند احداث این پروژه تا تکمیل نهایی آن خبرداد.

کرمی: تلاش مجریان تکمیل کتابخانه مرکزی رشت در راستای تحقق وعده مسئولین به مردم است
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در این نشست ضمن قدردانی از حمایت های رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در تخصیص اعتبارات کافی برای تکمیل کتابخانه مرکزی رشت، همه تلاش مجریان این پروژه را در راستای تحقق وعده مسئولین به مردم برای بهره برداری آن تا پایان سال جاری عنوان کرد.
پریسا کرمی با اشاره به امکانات متعدد این کتابخانه برای استفاده عموم مردم اظهار امیدواری کرد با پیگیری های مسئولین، نمایندگان و دست اندرکاران کتابخانه مرکزی رشت این پروژه تکمیل و به عنوان هدیه فرهنگی ارزشمندی به مردم استان گیلان بویژه شهر رشت تقدیم شود.

پدرام: رشد قیمت تجهیزات مشکل اصلی در عملیات تکمیل کتابخانه مرکزی رشت است
ماکان پدرام، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در ادامه این نشست ضمن ارائه گزارش از روند تکمیل کتابخانه مرکزی رشت، بزرگترین مشکل در عملیات تکمیل آن را روند صعودی قیمت تجهیزات با توجه به شرایط تحریمی کشور عنوان کرد و گفت: این مشکل مانع حل نشدنی برای تکمیل این کتابخانه نبوده و امیدواریم با تخصیص بموقع اعتبارات شاهد افتتاح کتابخانه تا پایان سال باشیم.
گفتنی است کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور با اسکلت بتنی در ۶ طبقه با مساحت ۸هزار و ۱۵۳مترمربع و دارای بخش های مختلفی چون سالن آمفی تاتر، مخزن کتاب، سالن های مطالعه مجزا ویژه آقایان و خانم ها، سالن جلسات، بخش ویژه گویا و بریل، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل کودک، بخش ویژه مطالعه محققین، بخش اداری کتابخانه و مرمت و آماده سازی کتاب می باشد که از عملیات کلنگ زنی آن در سال ۱۳۸۳ تاکنون در حال احداث و تکمیل می باشد.
این کتابخانه بزرگ تاکنون با هزینه ای بالغ بر۲۱ میلیارد ریال به۷۲درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و برای تکمیل این پروژه بزرگ فرهنگی شمال کشور به ۱۷میلیارد ریال اعتبار دیگر نیازمند است.

Share