آزادراه چالوس-رامسر، بازگشای گره کور ترافیک غرب مازندران

برخی مدیران استانی به هیچ عنوان ظرفیت‌های غرب مازندران را نمی‌شناسند

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: آزاد راه چالوس به رامسر مورد تصویت هیئت دولت قرار گرفت و با این پروژه گره کور ترافیک منطقه غرب مازندران بازگشایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، سید شمس الدین حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مجتمع کشاورزی سلمانشهر برگزار شد، با بیان اینکه مازندران استان طولی است و بارها گفته‌ام استانی یکپارچه مبتنی بر عدالت مد نظر من است، اظهار کرد: گاهی ارتفاع مدیران ما به گونه‌ای است که نمی توانند این طول را ببینند و نابرابری و بی عدالتی بر غرب مازندران چیره می شود، بنابراین این استان نیازمند مدیران و آدم هایی بزرگ است.

حسینی از کار رسانه به عنوان یکی از سخت ترین شغل های دنیا یاد کرد و با تاکید بر نقش مهم رسانه ها در مطالبه گری از مسئولان، گفت: رسانه‌ها صدا و حنجره مردم هستند و باید مطالبه‌گری داشته باشند.

وی با بیان اینکه نگاه مدیران استانی به محمودآباد تار است و همین دید به چالوس و نوشهر که می‌رسد بخار می‌گیرد و در نهایت به تنکابن، عباس‌آباد و رامسر که می‌رسد، کور می‌شود، افزود: حضور مدیران ملی در غرب مازندران بیشتر از مدیران مرکز استان است و متأسفانه برخی مدیران استانی به هیچ عنوان ظرفیت‌های غرب مازندران را نمی‌شناسند.

نماینده مردم تنکابن، عباس آباد و رامسر در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه مدیران استانی در عزل و نصب‌های غرب مازندران عدالت را رعایت نمی‌کنند، یادآور شد: مدیران استانی وقتی به غرب مازندران می‌آیند از همان لحظه ورود به فکر زمان برگشتن خود به مرکز استان هستند، عجله دارند و حاضر نیستند برای برطرف کردن مشکلات در منطقه بمانند و در این میان فضا و صدای رسانه‌ها برای اصلاح این وضعیت بسیار حائز اهمیت است.

حسینی، توسعه زیرساخت‌های غرب مازندران را یک امر بسیار مهم و یک ضرورت برشمرد و ادامه داد: اگر قوانین روان باشد فعالیت ها روان خواهد شد و برعکس این موضوع نیز صدق پیدا می کند.

وی سپس به وضعیت کسب و کار در جهان و کشور پرداخت و گفت: امروز کشورها در فضای کسب و کار با هم رقابت می‌کنند و کشوری که کسب و کار بهتری داشته باشد در جذب سرمایه‌گذار موفق‌تر است در حالی که شاخص کسب و کار ایران در بین ۱۹۰ کشور در رده ۱۲۰ قرار دارد.

نماینده مردم تنکابن رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی، مطالبه اجرای قانون صدور تسهیل مجوزها را از مدیران استانی یکی از مهمترین اقدامات عنوان کرد و متذکر شد: مجوزها باید شناسنامه‌ داشته باشند و در پایگاه مجازی کسب و کار ثبت شود، بنابراین مجوزها ثبت محور شدند.

حسینی به طرح بزرگ احداث آزادراه چالوس به رامسر پرداخت و اظهار کرد: این طرح به طول ۷۵ کیلومتر یکی از بزرگ‌ترین پروژه های عمرانی مازندران و کشور است که توسط هیئت وزیران مصوب شد و این را نه یک جاده، بلکه جاذبه باید بدانیم که در تاریخ ۲۷ مهر ۱۴۰۱ توسط شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه‌ چالوس به رامسر با مشارکت ۷ بانک، عملیاتی شد.

وی با تاکید بر اینکه سرنوشت این آزادراه نباید به سرنوشت آزادراه تهران – شمال دچار شود، تصریح کرد: آزادراه قزوین، الموت به تنکابن نیز در دست مطالعه و پیگیری برای تصویب است و احداث آزادراه چالوس-رامسر، مشکل ترافیک غرب مازندران را حل می‌کند.

وی از تصویب مرز هوایی فرودگاه رامسر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: کارگروه مرز، آن را تأیید کرد و طی روزهای آینده در هیئت وزیران نیز تصویب خواهد شد.

نماینده مردم رامسر تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدور مجوز گازرسانی به تمامی روستاهای اِشکِوَر در حوزه استان گیلان و مازندران در رامسر بیان کرد: اعتبار عملیات اجرایی این طرح بزرگ نیز تأمین شده است و در همین راستا مناطق صعب‌العبور و سردسیر باید در اولویت گازرسانی قرار بگیرند.

حسینی مشکل کمبود آب را یکی دیگر از مشکلات عمده استان عنوان کرد و ادامه داد: با وجودی که پرآب‌ترین رودهای کشور در استان مازندران وجود دارد اما تنها ۱۶ درصد آب شرب از آب‌های سطحی است و مابقی از سفره‌های زیرزمینی تأمین می‌شود که موجب فشار بر این سفره‌ها است.

وی با بیان اینکه تنش آبی در غرب مازندران وجود دارد، افزود: در طرح آب‌رسانی از سه هزار تنکابن قرار است ۳۰ میلیون مترمکعب آب وارد شبکه آب‌رسانی شود.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در مجلس شورای اسلامی، یکی از عقب‌ماندگی‌های غرب مازندران را در حوزه بهداشت و درمان دانست و یادآور شد: به کمک دکتر محسنی نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس، دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی غرب استان مازندران به مرکزیت تنکابن طی ۲ مصوبه شورای عالی گسترش آموزش پزشکی کشور تصویب شد که شش شهرستان کلاردشت، نوشهر، چالوس، عباس‌آباد، تنکابن و رامسر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

حسینی خاطرنشان کرد: مرکزیت این دانشکده از سوی شورای عالی گسترش آموزش پزشکی کشور انتخاب شده است و باید گفت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی غرب استان مازندران از نظر اداری، مالی و سازمانی نیز مستقل است.

در ادامه این نشست خبرنگاران حاضر به بیان مسائل و مشکلات منطقه پرداخته و سوالاتی در این زمینه پرسیدند و نماینده مجلس به این پرسش ها پاسخ گفت.

Share