همزمان با هفته پدافند غیرعامل؛

افتتاح پست سیار برق لاهیجان و آغاز عملیات اجرایی افزایش ظرفیت پست برق جانبازان رشت

استاندار گیلان تاکید کرد: حرکت های مذبوحانه دشمن تازگی ندارد و همه بدلیل پیشرفت‌های کشور در عرصه جهانی و ناراحتی آنها از این توسعه و روند رو به رشد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز(پنجشنبه) در جریان افتتاح پست سیار برق لاهیجان و آغاز عملیات اجرایی افزایش ظرفیت پست برق جانبازان رشت به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیرعامل، ضمن تسلیت شهادت جمعی از زائران مرقد حضرت شاهچراغ (ع) افزود: دشمن از ضربه زدن های ظالمانه در بخش‌های اقتصادی ناامید  و اینک وارد بخش‌های دیگر شده و در تلاش است کشور از پیشرفت، توسعه و تعالی باز بماند.

وی بابیان اینکه هیچ راه بن بستی برای ما وجود ندارد و بصورت جهادی در کنار مردم ایستاده ایم، اظهار داشت: اقتصاد، مردمی شده و رئیس جمهوری در این راه از آبروی خود گذاشته تا تحریم های ظالمانه به جایی نرسند و صادراتمان ۴۰ درصد افزایش یافت؛ ارزآوری با فروش نفت بالا رفت و در منطقه تاثیرگذار هستیم؛  لذا، دشمن آینده پر ثمر کشور را دیده و سراسیمه شده است و تلاش می کند با این تحرکات مذبوحانه  ما را درگیر کند غافل از اینکه ما محکم در میدان هستیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه هر چقدر می خواهند همه امپراطوری رسانه ای و دلارهای سعودی شان را بکار بگیرند اما ما با قدرت و اقتدار در دنیا حضور داریم، افزود: می خواهند از طریق این رفتارهای سخیف، مذبوحانه و غیر انسانی حواسمان را پرت کنند اما ما هوشیاریم و مدیرانمان خویش را مدیون و مرهون خون شهدا، شهید سلیمانی و شهدای هسته ای می دانند چرا که آنها راه را برای ما باز کردند اما دشمنان می خواهند از طریق این رفتارهای شنیع به حیات ننگینشان ادامه دهند.

دکتر عباسی با بیان اینکه دشمن در دهه های گذشته که انقلاب اسلامی جوانه ای نو رسته بود نتوانست خدشه ای به آن وارد کند، افزود: امروز انقلاب اسلامی درختی تناور است و دشمنان می خواهند از هر روزنه ای استفاده کنند که جلوی اقتدار و پیشرفت ما را  بگیرند. وی ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی، از هیچ کار غیر انسانی در این خصوص چون جلوگیری از واردات واکسن در اوج  کرونا گرفته تا ندادن داروهای اطفال با بیماری های خاص دریغ نورزیدند؛ اما ما محکم و راست قامت در کنار مردم ایستادیم و با جان و دل برای مردم خدمت می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حرکت مذبوحانه اخیر دشمن بی پاسخ نخواهد ماند، گفت: در بخش تهدیدهای دشمن از هر نوع زیستی، سایبری و سواد رسانه باید حواسمان جمع باشد و در بحث سواد رسانه قوی عمل شود تا با شبکه های معاند حواس مردم را پرت نکنند.

استاندار گیلان با اشاره به افتتاح پروژه  افزایش ظرفیت برق شرکت برق منطقه ای گیلان، ضمن قدردانی از فعالان این عرصه گفت: زیرساخت های برق را در تابستان شاهد بودیم همکاران برق جانانه خدمت کردند و تابستانی بدون خاموشی را پشت سرگذاشتیم در حالی که در سال گذشته مردم اگر روزی قطع برق نداشتند، متعجب بودند.

دکتر عباسی با بیان اینکه در استان حادثه خیزی زندگی می کنیم، به تلاش دولت برای توسعه زیرساختهای حوزه برق و پایداری روشنایی ها اشاره کرد و افزود: در بخش نگهداری و حفظ، امسال حدود ۵۰۰ کیلومتر کابل خود نگهدار در مناطق مختلف استان انجام شده و این را به هزار کیلومتر در ماه های آینده خواهیم رساند؛ باید این انجام شود و از زیرساختهایمان محافظت کنیم که در شرایط بحران مشکلی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه امروز یکی از پروژه های زیرساخت که در شرایط پدافندی قرارگرفته با توجه به شعارهای راهبردی در راستای تحقق بخشیدن به این شعارها افتتاح می شود، اظهار داشت: ما می توانیم در عرصه خدمت به مردم همه داشته ها، همه توانمندیها و ظرفیت هایمان را بکار بگیریم و برای مردم صادقانه خدمت کنیم؛ ما راه بن بستی را نمی بینیم.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله راه سازی اشاره و تصریح کرد:برای راه آهن در سفر رئیس جمهوری اعتباراتی گرفتیم اکنون ۲۵۰ میلیارد تومان مجدد گرفتیم و در کوتاهترین زمان افتتاح می کنیم؛ راه آهن رشت به آستارا در حال انجام است و  مقدمات انجام شده و فضایی که در زیرساخت های استان فراهم می شود متحول کننده است.

دکتر عباسی با انتقاد از مباحثی مبنی بر محروم خواندن لاهیجان گفت: لاهیجان محروم نیست بلکه نگین خوش آب و رنگ استان است و جدیدا به عنوان شهرستان گردشگری شهرت جهانی یافته و مزیت های اقتصادی بسیار دارد حتی در مناطق بالادست آن نیز مردم برخوردار شده اند اما اینکه کارهای انجام نشده وجود دارد درست است چون میزان مصرف بالاست، الگوی مصرف تغییر کرده است و بایستی در راستای تکنولوژی نوین به مردم خدمات ارائه شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران موظف هستند به مردم اطلاع رسانی کنند و نسبت به حملات و تهدیدهای دشمن مردم را آگاه کنند تا این تهدیدها را دستکم نگیرند؛ محکم باشیم؛ راه های نفوذ را ببندیم؛ از آنچه داریم صیانت کنیم، حرکت کردیم، توقف نداریم و این حرکت را شتاب خواهیم داد.

وی تاکید کرد: عدالت در توزیع منابع رویکرد ماست و توازن خدمات در بخش های اقتصاد و زیرساخت در دستور کار است.

افتتاح پست سیار برق لاهیجان و آغاز عملیات اجرایی افزایش ظرفیت پست برق جانبازان رشت با ارزش ۷۷۵ میلیارد ریال با حضور استاندار گیلان، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان و شهرستان و مردم منطقه امروز (پنجشنبه) در رودبنه لاهیجان صورت پذیرفت.

Share