اختصاص ۱۸۰۰ میلیارد تومان از منابع برق و آب کشور به گیلان

بهره‌برداری همزمان ۸ پروژه ملی و زیربنایی برق گیلان با حضور استاندار در تالش

در سفر اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در استان گیلان به شهرستان تالش، ۸ پروژه ملی و زیربنایی برق منطقه‌ای گیلان به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان به صورت همزمان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در ادامه برنامه‌های افتتاحیه هفته دولت، عصر امروز (شنبه) در سفر اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در استان گیلان به شهرستان تالش، ۸ پروژه ملی و زیربنایی برق منطقه‌ای گیلان به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان به صورت همزمان مورد بهره برداری قرار گرفت.

این پروژه‌ها شامل پست برق رشت شمالی، بانک خازنی پست هشتپر، پست برق لیسار، جابجایی ترانس پست برق فومن، بانک خازنی پست جنوب، پست برق سیاهکل، احداث خط کابلی جنوب رشت و نیز خط و پست شهید سیادتی رشت می‌باشد.

اسداله عباسی عصر امروز(یکشنبه) در آئین بهره‌برداری همزمان پروژه‌های ملی و زیربنایی برق گیلان در لیسار تالش با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بیانه گام دوم در چله دوم انقلاب را با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و افق روشنی که در آینده داریم تبیین نموده اند، افزود: عملکرد دولت و نظام باید برای مردم بازگو شود تا به این باور برسند کهدما بر اساس اسناد بالادستی و سند چشم انداز و برنامه‌های توسعه گام برداشته و آنچه که حق مردم است ادا می کنیم.
وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم بر مدار و اساس آزادی، استقلال، اخلاق، عقلانیت و برادری و برگرفته از آرمان‌های حضرت امام و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اضافه کرد: مدیریت جهادی ریشه در اخلاق اسلامی دارد و باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه کشور استفاده کنیم.
عباسی با تاکید بر اینکه به جای گره زدن سرنوشت مردم به مذاکرات بیهوده به داشته‌ها و توان خود نگاه کرده و افتخار می‌کنیم، ادامه داد: ما در برنامه‌هایی که پیش بینی کردیم حضور در بین مردم را مبنا قرار داده ایم زیرا فاصله با مردم خیلی زیاد شده بود.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه ما دولت را در زمان حاد کرونا تحویل گرفتیم که در شرایط ویژه ای قرار داشت و دیپلماسی بسیار ضعیف بود، ادامه داد: در حوزه مذاکرات و دیپلماسی خارجی اقدامات اثربخشی شکل گرفته است.
وی در ادامه به اجرای پروژه کنارگذر تالش اشاره و با بیان اینکه وضعیت و ترافیک کنونی در شأن مردم این منطقه نیست، ادامه داد: ما امروز وارث گران شدن اجاره و خرید مسکن هستیم که در این خصوص دولت برنامه‌های خوبی دارد.
دکتر عباسی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور و هیأت دولت سبب شد ۱۹ هزار میلیارد تومان سرمایه به استان وارد شده است، افزود: دو هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان تا زمان حاضر تخصیص یافته و ابلاغ شده و کارها نیز با سرعت به پیش می‌رود.
عباسی با بیان اینکه در بخش برق و آب یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از ۱۳ هزار میلیارد کل کشور به گیلان تعلق گرفته که بخش زیادی برای تالش در نظر گرفته شده است، گفت: یک‌هزار میلیارد تومان نیز برای زیرساخت گیلان که دروازه اقتصاد و تجارت دنیا خواهد شد در نظر گرفته شده است.
Share